اخبار داغ

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد؛

جذب ۸ هزار مربی تربیتی برای سال تحصیلی آینده

جذب ۸ هزار مربی تربیتی برای سال تحصیلی آینده
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش از جذب و به کار گیری ۸۰۰۰ نیروی جدید تربیتی برای سال تحصیلی آینده خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ صبح امروز در نشست مشترک شورای معاونین اداره کل و مدیران شهرستان ها و مناطق استان که با حضور مدیران، معاونین و مربیان تربیتی مدارس در بستر شبکه شاد برگزار شد؛ اظهار کرد: تربیت اسلامی مهم ترین مأموریت آموزش و پرورش است.

وی، از طراحی جدید برای تربیت مربی امور تربیتی با رویکرد مهندسی فرهنگی، آسیب های اجتماعی، سواد رسانه ای و آگاه به متدهای روز تربیتی از اول مهر سال ۱۴۰۰ خبر داد و تصریح کرد: لازمه تسریع در دست یابی به اهداف سند تحول، گذر از نظام مبتنی بر آموزش صرف به سوی موقعیت های تربیتی رشد مدار است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، تربیت را ایجاد رفتار مطلوب پایدار در متربی به صورت تدریجی و تکاملی دانست و خاطر نشان کرد: مدیران و مربیان تربیتی فرماندهان خط مقدم جبهه ی تعلیم و تربیت در این شرایط سخت کرونایی هستند.

این مقام مسئول در وزارت آموزش و پرورش، از مربیان تربیتی به عنوان الگوهای ملموس نظام تعلیم و تربیت اسلامی، ایرانی یاد کرد و افزود: لازمه اثر گذاری فرایند های تربیتی در متربیان، ایمان، اخلاص و بروز و ظهور این فرایند ها در گفتار و سیره عملی مربی است.

وی، عامل اصلی وجود تضادها در جامعه را کمبود انسان های عالم عامل و الگو دانست و خاطر نشان کرد: داشتن تفکر راهبردی، مشارکت و بسیج همگانی برای اجرای تفکر راهبردی، تزریق نگاه یاورانه در بدنه مدیریتی، انتقاد پذیری و داشتن برنامه راهبردی، ۵ عامل موفقیت در حوزه تربیت به شمار می روند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، از تربیت به عنوان محصول مشترک و برون داد سه نهاد بزرگ خانواده، مدرسه و جامعه یاد کرد و ادامه داد: تربیت تنها در کلاس درس اتفاق نمی افتد از این رو ضروری است؛مدیران مدارس، الگوها و موقعیت های تربیتی را در تمام ساحت ها برای معلمین و مربیان خلق نمایند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، به گفته کاظمی موقعیت های تربیتی در حوزه پررشی فرهنگ ساز بوده و لازمه این فرهنگ سازی توجه وافر به تشکل های دانش آموزی در راستای ایجاد تمدن نوین اسلامی و گام دوم انقلاب است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه