اخبار داغ

افتتاح کانون معدنِ بسیج مهندسین در شهرکرد

افتتاح کانون معدنِ بسیج مهندسین در شهرکرد
کانون معدنِ بسیج مهندسین استان چهارمحال و بختیاری در شهرکرد افتتاح شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش جهانبین نیوز؛ سرهنگ مهران مرادی جانشین فرماندهی سپاه قمر بنی‌هاشم (ع) در حاشیه افتتاح کانون معدنِ بسیج مهندسین صنعتی استان در شهرکرد، با اشاره به کارنامه درخشانِ بسیج در طول 42 سال از عمر پر خیر و برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، اظهار کرد: بسیج یادگار معمار کبیر انقلاب اسلامی است که با آینده‌نگری حضرت امام (ره) در 5 آذر 58 تشکیل شد.

وی ادامه داد: امروز بسیج به یک پدیده شگفت‌انگیز تبدیل شده و یکی از تدابیر حضرت امام (ره) این بود که امنیت انقلاب و مملکت را مردمی کردند.

جانشین فرماندهی سپاه قمر بنی‌هاشم (ع) گفت: در هیچ جایی از دنیا سراغ نداریم که توانسته باشند از ظرفیت مردم به این سبک و سیاق برای تأمین امنیت مملکتشان استفاده نمایند.

مرادی به تأسی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب افزود: بسیج تقلید شدنی نیست، اگر می‌بینید به برکت انقلاب و نظام و خون مطهر شهدا در کشور سوریه، جیش الشعبی و در عراق حشدالشعبی شکل گرفته، به برکت انقلاب و بسیجیان عزیز ماست و این الگو در کشورهای یمن، سوریه و عراق شکل گرفته و تبدیل به مؤلفه قدرت برای نظام آن‌ها شده است.

وی ادامه داد: در دفاع مقدس، بسیج برگ زرینی در کارنامه دارد، این شجره طیبه در کنار ارتش و سپاه باعظمت، حضور پیدا کرد و هرجایی حضور داشت برکت و پیروزی به ارمغان آورد.

جانشین فرماندهی سپاه قمر بنی‌هاشم (ع) به حضور بسیج در عرصه سازندگی بعد از دوران جنگ اشاره کرد و گفت: بسیج در خدمت به مردم در همه عرصه‌ها رسالت و مأموریت خود را ایفا کرده و ضمن کمک به دولت‌ها، تمام‌قد در حوزه سازندگی و محرومیت‌زدایی حضور داشته است.

مرادی بسیج مهندسین را دارای تجارب ارزشمند دانست که در حوزه فنی و عمرانی حرف برای گرفتن دارد و خاطرنشان کرد: بسیج در مجموعه‌های علمی و فناوری نیز ورود پیدا کرده و درواقع توانسته مانند یک موتور محرک شتاب‌دهنده در رشد و فن‌آوری کشور سربلند شود.

وی اضافه کرد: حضور بسیج در عرصه‌های علمی، فناوری، سازندگی، محرومیت‌زدایی، خدمات اجتماعی، اقتصاد مقاومتی، مقابله با کرونا در قالب اجرای طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و امدادرسانی در حوادث غیرمترقبه از دیگر اقدامات بسیج طی سال‌های گذشته بوده است.

در ادامه این آیین پژمان مختاری مسئول سازمان بسیج مهندسین سپاه قمر بنی‌هاشم (ع) نیز اظهار کرد: برنامه امروز افتتاح کانون معدن در سازمان نظام‌مهندسی به‌منظور هم‌افزایی و استفاده از ظرفیت هر دو سازمان در جهت راه‌اندازی معادن نیمه فعال استان چهارمحال و بختیاری و همچنین معادن تعطیل است.

وی افزود: استفاده از ظرفیت سازمان نظام‌مهندسی در جذب و سازمان‌دهی بسیجیان عضو این سازمان از دیگر اهداف افتتاح کانون معدن به شمار می‌رود.

در انتها دانش پور رئیس سازمان نظام‌مهندسی معدن استان چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: سازمان نظام‌مهندسی معدن استان، یک سازمان مردمی است که در حال حاضر 432 نفر عضو دارد، این اعضا در رشته‌های مختلف زمین‌شناسی، مهندسی معدن، نقشه‌برداری و سایر رشته‌ها فعالیت دارند.

وی افزود: از مجموع اعضای نظام‌مهندسی معدن استان چهارمحال و بختیاری، تعداد 100 نفر دارای پروانه اشتغال هستند که به کار مسئولیت فنی معادن مشغول‌اند و کارهای فنی و مهندسی معدن استان را کنترل می‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز؛,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه