اخبار داغ

روستای ده‌چشمه به‌زودی اینترنت پرسرعت خانگی را تجربه می‌کند/ توسعه فیبر نوری و زیرساخت‌های تلفن همراه و ثابت در فارسان

روستای ده‌چشمه به‌زودی اینترنت پرسرعت خانگی را تجربه می‌کند/ توسعه فیبر نوری و زیرساخت‌های تلفن همراه و ثابت در فارسان
در این روز‌هایی که کرونا مردم را خانه‌نشین کرده، کاهش سرعت اینترنت در برخی نقاط شهرستان فارسان، شهروندان را با مشکلاتی مواجه کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ اینترنت امروزه به جزء جدانشدنی زندگی تبدیل ‌شده است چراکه زندگی روزمره و کار بسیاری از افراد جامعه به اینترنت گره‌خورده است و جزء لاینفک زندگی کنونی است.
 
نحوه استفاده از اینترنت در کشور ابتدا به‌صورت دایل آپ انجام می‌شد که سرعت آن بسیار پایین و به‌نوعی زجرآور بود اما با ورود خطوط پرسرعت تا حدودی در وضعیت و سرعت اینترنت تغییرات اساسی و تحولات چشمگیر پدید آمد.
 
با این‌حال حتی شهر‌ها و روستا‌هایی که مجهز به اینترنت پر‌سرعت نیز هستند با مشکل اتصال به اینترنت مواجه بوده و عملاً این اینترنت به اسم پرسرعت، نیز هیچ کارایی نداشته است. حال مشخص نیست با این حجم عظیم معضلات اینترنت و آنتن‌دهی ضعیف دانش آموزان چگونه در سال تحصیلی آموزش خواهند دید.
 
درس خواندن در شاد با این سرعت اینترنت نشدنی است

اینترنت امروز از ضروریات زندگی است

یداللهی یکی از دانش‌آموزان این منطقه در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ بیان کرد: از زمانی که کلاس‌های درس به‌صورت مجازی برگزار می‌شود، قطعی مکرر اینترنت و سرعت‌پایین آن مشکلات فراوانی را برای من و همکلاسی‌هایم ایجاد کرده است.
 
وی خاطرنشان کرد: شبکه شاد نیاز به اینترنت پرسرعت دارد، اما در بیش‌تر مواقع سرعت اینترنت به‌اندازه‌ای پایین است که حتی پیام‌های ساده در شبکه‌های اجتماعی نیز به‌کندی ارسال می‌شود.
 
کریمی یکی از اهالی روستای ده چشمه اظهار کرد: یکی از مشکلات اساسی مردم  عدم آنتن‌دهی تلفن همراه و اینترنت در منطقه است که متأسفانه نگرانی‌های را در برداشته است.

وی بیان کرد: همان‌طور که همگان می‌دانند استفاده از اینترنت امروزه از ضروریات است بسیاری از فرزندانمان دانشجو هستند و برای رفع ضروریات دانشگاهی خود نیازمند داشتن یک اینترنت پرسرعت هستند.

وی  ادامه داد: اهالی درخواست‌هایی را از شرکت مخابرات شهرستان فارسان داشته‌اند اما متأسفانه تاکنون به آن جامه عمل پوشانده نشده است.
 
طی یکی دو ماه آینده مشکل اینترنت روستا رفع می‌شود

با توجه به پیگیری‌های از مسئولین و نارضایتی مبنی‌بر کُندی و افت سرعت اینترنت خانگی روستا مسعود فاطمی وانانی رئیس مخابرات شهرستان گفت: مرحله دوم نصب کافوی فیبر نوری و حذف کابل مسی در روستا آغاز شده و تا یکی دو ماه آینده مشکل اُفت سرعت اینترنت در روستا برطرف خواهد شد.
 
تلاش ما رفع هرچه سریع‌تر مشکل اینترنت شهرستان فارسان است

مرداس طاهری، فرماندار شهرستان فارسان در گفتگو با جهانبین نیوز؛ از توسعه فیبر نوری و زیرساخت‌های تلفن همراه و تلفن ثابت در این شهرستان خبر داد.

وی افزود: تلاش می‌کنیم تا هرچه سریع‌تر مشکل اینترنت را در شهرستان برطرف کنیم تا مردم بتوانند به‌راحتی از اینترنت استفاده کنند.
 
روستای ده چشمه، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان فارسان در استان چهارمحال و بختیاری است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
, درس خواندن در شاد با این سرعت اینترنت نشدنی است,
,
, اینترنت امروز از ضروریات زندگی است,
,
, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, طی یکی دو ماه آینده مشکل اینترنت روستا رفع می‌شود,
,
,
,
, تلاش ما رفع هرچه سریع‌تر مشکل اینترنت شهرستان فارسان است,
,
, جهانبین نیوز,
,
,
,
,



انتهای پیام/

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه