اخبار داغ

استاندار گلستان:

کارخانه نئوپان شموشک مجددا بازگشایی می‌شود

کارخانه نئوپان شموشک مجددا بازگشایی می‌شود
هادی حق شناس گفت: با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و از طریق بانک رفاه تسهیلات لازم برای راه اندازی و بازگشایی مجدد کارخانه نئوپان شموشک تامین شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از گلستان ما، 8 مرداد 1388 پیرمردی 88 ساله ای از استان گلستان رخت بر بست که به مروت و مردانگی مشهور بود، اهالی غرب گرگان و آنهایی که در کارخانه نئوپان شموشک جنب امامزاده روشن آباد کار می کردند او را فردی "نان رسان" معرفی می کردند که هنوز هم عکس کوچک وی در منزل برخی از کارگران این کارخانه دیده می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما,

"مسعود درویش" که به مهندس درویش شهرت داشت، علاوه بر فعالیتهای اقتصادی به کار ورزش نیز مبادرت می ورزید، او در زمان دانشجویی فوتبال بازی می کرد و عاشق این ورزش بود، او بعدها وقتی متمول شد در سال 73 باشگاه شموشک نوشهر را راه اندازی کرد و ستاره های زیادی از جمله رحمان احمدی، محسن بنگر، میثم بائو، محمدرضا خلعتبری، بهمن طهماسبی، سهراب انتظاری، محسن یوسفی، مصطفی مهدیزاده، ابوذر رحیمی، کیانوش رحمتی، سید میثم حسینی و مجید نور محمدی و ده‌ها نمونه فوتبالیست دیگر را به فوتبال ایران معرفی کرد.

,

, ,

بعد از غروب این پیرمرد دوست داشتنی، امیدها هم بین اهالی ورزش و هم بین کارگران کارخانه از دست رفت و وارثین نتوانستند راه پدر را ادامه دهند و کارخانه نئوپان شموشک تعطیل شد و تا به امروز نیز نتوانست دوباره به عرصه فعالیت باز گردد.

,

اما شامگاه گذشته استاندار گلستان یک وعده خوب داد و گفت که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی قول داده تا این کارخانه مجددا بازگشایی شود.

,

هادی حق‌شناس استاندار گلستان درباره نشستش با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرد: در این جلسه مقرر گردید از طریق بانک رفاه تسهیلات لازم برای راه اندازی و بازگشایی مجدد کارخانه نئوپان شموشک تامین و همچنین بانک ۲۰۰ میلیارد تومان جهت توسعه خط ۲ و ۳ شرکت شیر پگاه اعطا شود.

,

حق شناس افزود: بر اساس توافق صورت گرفته با وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی هزار میلیارد تومان که ۴۰۰ میلیارد تومان آن از محل تسهیلات ارزان قیمت روستایی و ۶۰۰ میلیارد تومان آن از طریق بانکهای عامل به صورت تسهیلات کم بهره خواهد بود در راستای توسعه زیرساخت‌های مجتمع پرورش میگوی گمیشان سرمایه گذاری خواهد کرد.

,

وی تصریح کرد: در این جلسه مصوب شد تامین اعتبار لازم از محل منابع بانکی برای کشت و صنعت ۲ هزار راسی دام سنگین تامین شود و همچنین در راستای توزیع دام توسط شیر صباح از محل صندوق کارآفرینی امید تسهیلات لازم جهت واگذاری دام به مردم ارائه گردد.

,

استاندار گلستان گفت: به دلیل عملکرد خوب استان در توزیع تسهیلات ارزان قیمت روستایی و ایجاد اشتغال مناسب ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات جدید روستایی به استان اختصاص داده شود.

,

گفتنی است این کارخانه توان تولید سالانه ۳۵ هزار تن نئوپان نازک را دارد، تصریح کرد: این محصول در داخل و خارج کشور متقاضی دارد و در فروش این محصول انحصاری مشکلی وجود ندارد،  با راه‌اندازی این واحد برای قریب به ۳۰۰ نفر اشتغال مستقیم به وجود خواهد آمد.

,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه