اخبار داغ

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اعلام کرد؛

دفتر کنترل خدمات مهندسی ساختمان در خراسان شمالی فعال شد/از ساخت و سازهای خارج از نقشه مصوب پیشگیری می‌شود

دفتر کنترل خدمات مهندسی ساختمان در خراسان شمالی فعال شد/از ساخت و سازهای خارج از نقشه مصوب پیشگیری می‌شود
علی اکبر رمضانی گفت: دفتر کنترل خدمات مهندسی ساختمان در محل ساختمان سازمان نظام مهندسی استان با اهداف اجرای ساخت و سازها بر اساس ضوابط ملی مقررات ساختمان و نقشه مصوب و جلوگیری از تخلفات در بخش ساخت و ساز، فعالیت خود را از امروز آغاز کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، علی اکبر رمضانی، رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با استقرار این دفتر، دو تیم روزانه بازدیدهای دوره ای خود را از ساخت و سازهای در حال اجرا در سطح استان را انجام می دهند و گزارش ها را تهیه می کنند.

رمضانی افزود: گزارش های تهیه شده با نقشه های طراحی شده تطبیق داده می شوند و کنترل می شوند.

وی همچنین گفت: درصورتیکه پیشنهاد و راهکاری نیاز بود به عوامل اجرایی ساختمان ( مجری و ناظر ساخت و ساز) برای رفع ایرادهای تشخیص داده شده، ارائه خواهند شد.

رئیس نظام مهندسی ساختمان استان در ادامه به راه اندازی پویش #به_ساخت_و_ساز_های_خارج_از_نقشه_مصوب_نه_بگوییم نیز اشاره و دعوت کرد: مهندسان و مردم به این پویش بپیوندند.

رمضانی در همین باره عنوان کرد: درحالیکه ساخت و سازهای خارج از نقشه مصوب، ضررهای جبران ناپذیری را به پیکره شهری وارد می کند، با این وجود، جریان این موضوع به منبع درآمدی برای شهرداری ها تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: درصورتیکه قرار است تا در نقشه مصوب تغییراتی اعمال شود باید از روال قانونی آن یعنی طرح موضوع در کمیسیون ماده ۵ و اخذ تصویب این کمیسیون انجام شود، نه اینکه ساخت و سازی خلاف نقشه مصوب اجرایی بشود و مسئله با ارسال پرونده تخلف به کمیسیون ماده ۱۰۰ و پرداخت جریمه حل بشود.

وی خاطر نشان کرد: درخواست تغییرات در ساخت و ساز باید در کمیسیون ماده ۵ بررسی شود و مصوبه اخذ کند و این در حالی است که این روال قانونی در استان رعایت نمی شود و این تقاضاها به کمیسیون ماده ۵ ارجاع نمی شوند.

این مقام مسئول یادآور شد: با آغاز فعالیت دفتر کنترل کیفیت خدمات مهندسی استان تلاش بر این است که از ساخت و سازهای دارای ایراد و خلاف نقشه مصوب جلوگیری شوند.

رمضانی در بخش دیگری از سخن خود، از راه اندازی دفاتر اجرا در استان نیز خبر داد و گفت: در استان به مهندسان اجرا دو ماه فرصت داده شده است تا آدرس محل دفتر خود را به منظور سهولت در مراجعه کارفرمایان به سازمان نظام مهندسی ساختمان و اداره کل راه و شهرسازی استان اعلام کنند.

وی افزود: این اقدام بر ارتقای کیفیت خدمات مهندسان و تکریم ارباب رجوع بسیار موثر است.

وی در خاتمه عنوان کرد: در سال جاری برای پیوند میان معماری تجربی و ایده و خلاقیت معماری امروز همچنین انتقال تجربیات و خلاقیت میان معماران دیروز و امروز در استان، خانه گفتمان را راه اندازی کردیم.

وی همچنین یادآور شد: در سال جاری زمینی برای احداث ساختمان اکوپارک مهندسان استان با رویکرد تفریحی و آموزش را تامین و ساختمانی را برای برگزاری دوره های آموزشی برای مهندسان استان را نیز افتتاح کردیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک, ،,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه