اخبار داغ

عضو شورای شهر تهران خبر داد:

۱۲ هزار ساختمان پرخطر در تهران وجود دارد

۱۲ هزار ساختمان پرخطر در تهران وجود دارد
عضو شورای شهر تهران با اشاره به ۱۲۰۰ پروژه توسعه محلی در سال ۹۹ گفت:۱۲۵۰۰ ساختمان پرخطر داریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد سالاری عضو شورای شهر تهران در صحن امروز شورا در نطق پیش از دستور خود درباره موضوع شهرفروشی و شهرسازی در تهران اظهار داشت: لغو مصوبه برج‌باغ‌ها و جایگزین مصوبه خانه‌باغ،‌ تعیین تکلیف طرح موضوعی باغات انبوه و صیانت از میراث طبیعی و باغات شهر در این دوره از شهرداری انجام گرفته و تلاش کردیم از سونامی مال‌سازی‌ها و بلندمرتبه‌سازی‌های بی قاعده در پایتخت جلوگیری کنیم.

وی افزود: بارگذاری طرح تفصیلی بر روی سامانه شهرسازی جهت توقف فروش تراکم فراتر از طرح تفصیلی و برخورد با تخلفات پروژه‌های بزرگ‌مقیاس ساختمانی از اقدامات این دوره شهرداری بوده و رویکرد کمیسیون ماده ۵ شهر تهران از درآمدزایی بی‌قاعده به کیفیت‌بخشی تبدیل شده است.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به انضباط‌بخشی به حوزه شهرسازی گفت: حذف رانت و امضاهای طلایی مورد توجه قرار گرفته و تصویب بیش از ۱۲۰۰ پروژه توسعه محلی در سال ۹۹ داشته‌ایم.

سالاری گفت: ساخت و سازهای انبوه روی گسل‌های شهر تهران و وجود ۱۲۵۰۰ ساختمان پرخطر داریم از تبعات رویکرد شهرفروشی است و تبعات سویی را در جامعه به همراه دارد.

وی فقدان چارچوب و برنامه‌ای برای اقتصاد شهر، عدم تعریف درآمدهای پایدار قانونی و خودکفا اعلام کردن کلانشهرها بدون پیش‌بینی شیوه صحیح کسب درآمد را از عوامل توسل مدیریت شهری به درآمدزایی از هر شیوه‌ای دانست و گفت:‌این مسأله سبب شهرفروشی در تمام ابعاد پایتخت شده بود و فقدان برنامه برای اقتصاد شهرها عامل شکل‌گیری چرخه باطل شهرفروشی محسوب می‌شود.

عضو شورای شهر تهران توقف چرخه شهرفروشی را از ابرپروژه‌های مدیریت شهری دوره پنجم برشمرد و خاطرنشان کرد: کیفی‌سازی و تحقق حقوق عمومی شهر برنامه‌های شهرداری بوده که طی سال‌های اخیر انجام گرفته و از سوداگری، فساد، بی‌رابطه‌گری و آلودگی‌های زیست محیطی جلوگیری کرده است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

منبع:فارس

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه