اخبار داغ

جلال‌زاده در گفت‌و‌گو با دانا:

تنزل قانون از سوی دولت پذیرفتنی نیست/ مجلس پشتیبان دولت در اجرای قانون لغو تحریم‌ها است

تنزل قانون از سوی دولت پذیرفتنی نیست/ مجلس پشتیبان دولت در اجرای قانون لغو تحریم‌ها است
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بدون امضا و تایید مجلس هیچ راه میان بری برای دولت وجود ندارد گفت: تنزل قانون مجلس از سوی دولت و هیچ دستگاه اجرایی قابل قبول نیست.
[

«وحید جلال زاده»، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به اینکه یک روز پس از تصویب قانون راهبردی لغو تحریم ها رئیس جمهور اعلام کردند که من این مصوبه را مضر به حال کشور می دانم عنوان کرد: این اولین واکنش دولت به مصوبه مجلس بود هر چند بعد از تایید این مصوبه از سوی شورای نگهبان دولت اجرای آن را پذیرفت و به سازمان انرژی اتمی دستور غنی سازی داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با اشاره به بیانیه مشترک علی اکبر صالحی و رافائل گروسی ادامه داد: این بیانیه بدون اطلاع کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به امضا رسید در حالی که باید نمایندگان نسبت به این بیانیه مطلع می شدند.

,

جلال زاده با اشاره به اینکه مُر قانون باید در کشور اجرا شود تصریح کرد: مجلس در قانون راهبردی لغو تحریم ها تاکید کرده بود که اگر آمریکا و اروپا موضوعاتی از قبیل ممانعت از برگشت ارز به کشور، جلوگیری از صادرات نفت و سرمایه گذاری های بانکی را حل نکنند دولت جمهوری اسلامی ایران مکلف خواهد شد که از پروتکل الحاقی خارج شود.

,

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه ما از دولت انتظار داریم به قانون پایبند باشد زیرا مجلس بنای کمک کردن دولت را داردگفت: بالاتر از قانون در کشور هیچ مرجعی وجود ندارد، وقتی یک مصوبه مجلس به تایید شورای نگهبان می رسد برای همه لازم الاجراست و دولت هم باید به قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها را اجرا کند، اگر دولت یا هر مقام رسمی از وزارت امور خارجه تا سازمان انرژی اتمی قانون را اجرا کند حمایت مجلس را درپی خواهد داشت، مجلس پشتیبان دولت در اجرای قانون لغو تحریم هاست.

,

نماینده مردم ارومیه در مجلس با اشاره به اینکه مجلس مصمم است قانون مصوب برای لغو تحریم ها را تا پایان بدون ذره ای تردید اجرا کند تصریح کرد: عقل جمعی مجلس در این باره تصمیم گرفته است و هیچ کس نمی تواند به جای مجلس موضع دیگری را اعلام کند، دولت می تواند لایحه ارائه داده و یا در کمیسیون تخصصی مجلس خواسته ها و مواضعش را مطرح کند اما نه لایحه ای در این زمینه دیدیم و نه اظهارنظری را بنابراین قانون مصوب مجلس از سوی دولت لازم الاجرا است.

,

جلال زاده با اشاره به اینکه بدون امضا و تایید مجلس هیچ راه میان بری برای دولت وجود ندارد گفت: تنزل قانون مجلس از سوی دولت و هیچ دستگاه اجرایی قابل قبول نیست.

,

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: بهتر است دولت همراه مردم و نمایندگان به خرد جمعی عمل کرده، به اقتضائات دموکراسی تن دهند و به اصل تفکیک قوا احترام بگذارند، در قانون وظایف هر قوه روشن شده است کار مجلس قانون گذاری و کار دولت اجرای قانون است.

,

وی با اشاره به اینکه دولت چند ماه باقی مانده از عمر دولت دوازدهم را در کنار مردم سپری کند یادآور شد: هیچ کس از عقل جمعی ضرر نمی کند.

,

انتهای پیام/ک

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه