اخبار داغ

رئیس کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد:

ساخت و تکمیل منازل مسکونی سی سخت تا 6 ماه آینده توسط بنیاد مسکن

ساخت و تکمیل منازل مسکونی سی سخت تا 6 ماه آینده توسط بنیاد مسکن
محمد رضا رضایی کوچی گفت: حداکثر تا 6 ماه آینده باید بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تمام وضعیت ساخت و سازها را مدیریت کند و در سفرهای آینده این مهم در مجلس به طور ویژه نیز مورد برسی قرار خواهد گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد رضا رضایی کوچی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس  در خصوص وضعیت شهرستان زلزله زده دنا گفت: باید هرچه سریعتر اکیپ های بنیاد مسکن  در سطح شهرستان مستقر شوند و منازلی که نیازمند آوار برداری است سریع اقدامات لازم را اجرایی کنیم و سایر منازلی که نیازمند تعمیرات هستند نیز باید به صورت بلاعوض و تسهیلات به منازل آسیب دیده واگذار شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

وی افزود: قرار است  فردا و با حضور مسئولان ساخت اولین واحد مسکونی در شهر سی سخت گلنگ زنی شود ولی انتظار داریم تا قبل از شهریور سال آینده هیچ منزلی بدون بازسازی نداشته باشیم و این قولی است که بنیاد مسکن به ما داده است.

,

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: حداکثر تا 6 ماه آینده باید بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تمام وضعیت ساخت و سازها را مدیریت کند و در سفرهای آینده این مهم در مجلس به طور ویژه نیز مورد برسی قرار خواهد گرفت.

,

وی در ادامه گفت: باتوجه به فصل بودجه در مجبس شورای اسلامی بدون شک حمایت های ویژه ای در مجلس و اعتبارات سال آینده مبالغی برای زیرساخت ها تعیین و تصویب خواهند شد.

,

رضایی در خصوص بحث تخریب منازل نوساز در شهر سی سخت گفت: وقتی یک واحد ساختمانی ساخته می شود روند اجرایی کف تا اتمام برعهده شهرداری و نظام مهندسی است و تشدید نظارت ها باید با نظارت بیشتر صورت گیرد و در این بین باید همه پاسخگو باشند.

,

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: در حال ارزیابی هستیم و برخی منازل مسکونی نباید تخریب می شدند ولی با وجود نوساز بودن شاهد تخریب برخی سازه ها بودیم و در برخی پروژه های نیز شاهد تخریب دیواره های سازه ها بودیم که این مهم باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد.

,

وی گفت: اگر ساختمانی دارای پروانه بوده و نوساز و با تائیدیه سازمان نظام مهندسی بوده نه تنها درسی سخت بلکه در تمام کشور تخریب شود این انتقاد بر نظام مهندسی وارد خواهدبود.

,

رضایی گفت: در اصلاح قانون نظام مهندسی جدید کشور اختیار بیشتری به مهندسین ناظر داده شده است و از طرف دیگر میزان پاسخگویی وی باید چندین برابر شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه