اخبار داغ

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری شاهد اعلام کرد

توسعه استاندارد‌های ملی طرح‌های کشاورزی و دامپروری در مازندران

توسعه استاندارد‌های ملی طرح‌های کشاورزی و دامپروری در مازندران
ارسلان فتحی‌پور گفت: با توجه به ظرفیت‌های مازندران در حوزه کشاورزی، ظرفیت صادراتی تولیدات این استان می‌تواند تبدیل به الگویی در کشور شود، چرا که این طرح به نوعی یک پایلوت سرمایه گذاری برای ما محسوب می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، ارسلان فتحی پور امشب در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مازندران اظهار کرد: تفاهم نامه دو جانبه همکاری مشترک با هدف توسعه و ترویج استاندارد‌های ملی در طرح‌های کشاورزی و دامپروری بین شرکت سرمایه گذاری شاهد و استانداری مازندران منعقد شد.

افزود: شرکت شاهد دارای ۴۰۰ هکتار مالکیت زمین در چمستان بوده که سال‌ها به دلیل عدم صدور مجوز بدون استفاده مانده بود، اما با پیگیری استانداری و بررسی طرح کشت گلخانه‌ای سرمایه گذاری خوبی در این حوزه انجام خواهد شد.

وی گفت: با توجه به ظرفیت‌های مازندران در حوزه کشاورزی، ظرفیت صادراتی تولیدات این استان می‌تواند تبدیل به الگویی در کشور شود، چرا که این طرح به نوعی یک پایلوت سرمایه گذاری برای ما محسوب می‌شود.

مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری شاهد ادامه داد: درآمدزایی پایدار برای خانواده شهدا به عنوان سهامداران اصلی شرکت شاهد در راستای تقویت اقتصاد مقاومتی و حسب منویات مقام معظم رهبری پیرامون شعار جهش تولید در دستور کار قرار دارد و این سرمایه گذاری نیز در این راستا قرار دارد.

فتحی پور گفت: در بخش گردشگری در پشت سدها، کشت گیاهان دارویی و گردشگری دریایی نیز در حال برنامه ریزی برای سرمایه گذاری بزرگی هستیم.

استاندار مازندران نیز در این جلسه گفت: براساس این تفاهم نامه نخستین مجتمع کشاورزی ۴۰۰ هکتاری بهدشت چمستان نور و شهرک گلخانه‌ای ۲۵ هکتاری ساری و شهرک آپارتمانی نکا با اعتبار ۵ هزار میلیارد تومان راه اندازی می‌شود.

احمد حسین زادگان با بیان اینکه این تفاهم نامه در شرایط کنونی اقتصادی می‌توناد برای اقتصاد استان و کشور سازنده باشد، افزود: رویکرد اقتصاد مقاومتی و تقویت پایه‌های اقتصاد مقاومتی از مزیت‌های سرمایه گذاری این تفاهم است که باید مزیت‌های لازم برای شرکت شاهد ایجاد شده تا انگیزه این شرکت افزایش یابد.

وی ادامه داد: گردشگری دریایی، بوم گردی، صنایع دستی، فرش، صادرات، واردات، کشت گلخانه ای، سرمایه گذاری پشت سدها، دامداری سبک و سنگین نژاد نو از مزیت‌هایی هستند که شرکت شاهد آمادگی کامل برای سرمایه گذاری آن‌ها را دارد.

استاندار مازندران گفت: انعقاد تفاهم نامه باید سبب برنامه عملیاتی و اجرایی شود تا شاهد اقدامات لازم از سوی دستگاه‌های مربوطه و فرمانداری‌های شهرستان‌های مورد نظر باشیم.

وی افزود: در این جلسه موانع و مشکلات پیش روی شرکت شاهد بررسی و مقرر شد تا ۱۲ روز آینده مجوز‌های لازم برای آغاز فعالیت این شرکت صادر شود.

حسین زادگان گفت: شرکت سرمایه گذاری شاهد نیز طبق این تفاهم نامه حداقل از ۶ ماه تا حداکثر ۲ سال باید طرح‌های مورد نظر را در مازندران به اتمام برساند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه