اخبار داغ

رئیس نظام مهندسی ساختمان استان یزد:

تمام فرآیندهای نظام مهندسی ساختمان استان یزد الکترونیکی و متمرکز می شود

تمام فرآیندهای نظام مهندسی ساختمان استان یزد الکترونیکی و متمرکز می شود
علی اصغر زحمتکش گفت: امیدواریم تا قبل از تیرماه سال آینده تمام فعالیت‌های سازمان به صورت الکترونیکی و به طور متمرکز به مهندسین و مردم ارائه شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی اصغر زحمتکش رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا اظهار کرد: میزان ورودی پرونده‌های سازمان از ۴۵۰ هزار در سال ۹۷ هم اینک به حدود یک میلیون پرونده افزایش یافته است این رشد را مگر با تعامل، همفکری و پشتیبانی دستگاه‌های حاکمیتی استان و همراهی مردم ممکن ندانست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان با اشاره به سه استراتژی محوری هیات مدیره دوره هشتم این سازمان افزود: با توجه به پراکندگی سامانه‌های موجود در سازمان ضمن بروز رسانی اطلاعات فرایندهای سازمان در راستای هوشمند سازی و اجرای سامانه یکپارچه، سامانه جامعی در این خصوص طراحی شد و هماکنون عضویت و صدور پروانه اشتغال مهندسان در قالب این سامانه انجام می‌شود که امیدواریم تا قبل از تیرماه سال آینده تمام فعالیت‌های سازمان به صورت الکترونیکی و به طور متمرکز به مهندسین و مردم ارائه شود.

,

وی اذعان کرد: با توجه به پراکندگی سامانه‌های موجود در سازمان ضمن بروز رسانی اطلاعات فرایندهای سازمان در راستای هوشمند سازی و اجرای سامانه یکپارچه، سامانه جامعی در این خصوص طراحی شد و هماکنون عضویت و صدور پروانه اشتغال مهندسان در قالب این سامانه انجام می‌شود که امیدواریم تا قبل از تیرماه سال آینده تمام فعالیت‌های سازمان به صورت الکترونیکی و به طور متمرکز به مهندسین و مردم ارائه شود.

,

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد در خصوص سامانه امضای دیجیتال و حذف نقشه های مهندسی در استان یزد اظهار کرد: از ابتدای سال جاری به صورت آزمایشی در حوزه دفتر گاز سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد اجرای انجام غیرحضور و بدون کاغذ پروسه اداری در دستور کار قرار گرفت.

,

وی افزود: سامانه امضای دیجیتال به طور رسمی کار خود را از ابتدای دی ماه آغاز کرد و پس از برنامه ریزی های انجام شده، طراحی نرم افزار، بیش از 500 توکن دیجیتال در اختیار ناظران و مجرایان حوزه گاز قرار گرفت و همین امر موجب شد در حوزه گاز تردد و حضور ناظران در سازمان به صفر برسد.

,

زحمتکش با بیان اینکه با راه اندازی این سامانه مالک، ناظران و مجریان حوزه گاز هیچ نیازی به حضور در سازمان نظام مهندسی ساختمان ندارند تصریح کرد: در یک برآورد اولیه مشخص شد با راه اندازی این سامانه قریب 90 هزار تردد در سازمان کاهش پیدا می کند و با توجه به حجم پرونده ها، صرفه جویی بسیار خوبی هم در مصرف کاغذ می شود.

,

زحمتکش گفت: در حوزه خدمات مهندسی نیز نقشه هایی که به صورت حضوری و فیزیکی وارد سازمان نظام مهندسی ساختمان میشد حذف شده و با تغییر به حالت الکترونیکی، این نقشه ها بصورت میروفایلر ارسال و برای بررسی در کارتابل مهندسین قرار می گیرد.

,

وی استراتژی دوم سازمان را بهبود کیفیت خدمات مهندسی سازمان در راستای افزایش اعتماد و رضایتمندی مردم ذکر کرد و گفت: در همین رابطه با تلاش واحد آموزش نسبت به ارائه دوره‌های آموزشی مورد نیاز برای مهندسان اقدام کردیم به طوری که طی 10 ماه اخیر 113 دوره آموزشی یعنی هر هفته بیش از 2.5 دوره آموزشی برگزار شده که بیش از 60 درصد آنها دوره های آموزشی آزاد و مهارتی برای دانش افزایی بیشتر مهندسان بوده است.

,

وی در بخش دیگر عنوان کرد: بزرگترین مشکلِ جزیره ای عمل کردن در حوزه خدمات الکترونیک سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، عدم دسترسی و اطلاع بخش های مختلف از هم بود که با طراحی سامانه یکپارچه نظام مهندسی ساختمان استان یزد سعی داریم پیوستگی مطلوبی را بین همه بخش ها ایجاد کنیم.

,

این مسئول افزود: عملکرد سامانه سینا به صورت فرآیند محور است به عبارتی همه فرایندهای یکساله و هر آنچه در سازمان اتفاق می افتد استخراج شده و بعد از اصلاح و رفع موانع، این فرایندهای اصلاح شده به صورت دفترچه تدوین شد که سامانه یکپارچه سینا با اتکا به این فرآیندها و برنامه های توسعه ای آینده سازمان طراحی و راه اندازی شد و اینگونه نبوده که صرفا سامانه ای خریداری شود و بعد به سیستم و فراینده های سازمان خورانده شود.

,

زحمتکش ادامه داد: در حال حاضر بخش عضویت و پروانه اشتغال این سامانه راه اندازی شده است و خوشبختانه هر بخش این سامانه به صورت مجرا قابلیت تکمیل، راه اندازی و بهره برداری دارد و همه حوزه ها نیز در هر حالتی باهم لینک هستند.

,

وی عنوان کرد: سامانه سینا سامانه ای سیف و ایمن است و داده ها کاملا با یکدیگر لینک هستند به گونه ای که اگر عضوی در یک بخشی دچار مشکل باشد دسترسی سایر بخش ها برای وی غیر فعال می شود برای مثال اگر مالکی چک برگشتی داشته باشد سایر خدمات برای وی تا رفع مشکل مسدود می شود.

,

سازمان نظام مهندسی استان یزد وفق مفاد ماده 24 آیین نامه و ماده 33 قانون به منظور ارجاع مناسب کار نظارت به ناظران و حفظ شئون حرفه‌ای و عدالت ناشی از ارجاع کار به آنان ضمن رعایت حدود صلاحیت مندرج در مواد 11 الی 15 آئین نامه اجرائی، بر اساس ماده 16 مندرج در این فصل، نسبت به تعیین ناظران هر ساختمان اقدام خواهد نمود‍.

,

وی خاطرنشان کرد: اجرای سامانه ارجاع نظارت در شهرستان های ابرکوه، اشکذر، بافق، تفت، خاتم، مهریز و میبد از تاریخ 15 بهمن ماه 99 فعال شده است و مهندسین عضو دفاتر نمایندگی سازمان نیز می‌توانند مانند مرکز استان از این سامانه برای انتخاب نظارت های مد نظر خود اقدام نمایند.

,

وی گفت: مهم‌ترین هدف اجرایی شدن این سامانه در شهرستان ها ارجاع نظارت به صورت عادلانه برای کلیه رشته‌ها و پایه‌ها، شفاف‌سازی عملکرد سازمان و امکان مشاهده تمامی پروژه ها توسط مهندسان عزیز بوده است به گونه‌ای که شخص کاربر در هر لحظه می‌تواند تمامی کاندیداهای یک پروژه خاص را مشاهده نماید.

,

وی از تخفیف 50درصدی هزینه های خدمات مهندسی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان به طرحهای اقدام ملی مسکن در استان که از استانهای پیشتاز در این زمینه است، خبر داد و گفت: خوشبختانه همکاری خوبی از سوی سازمان با دولت و متقاضیان طرح اقدام ملی شاهد هستیم.

,

انتهای پیام/س

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه