اخبار داغ

مرغ همسایه غاز شد؛

حرف مسئولان "صمت" خریدار ندارد/ وقتی مرغداران سبد همسایه را پر می‌کنند!

حرف مسئولان "صمت" خریدار ندارد/ وقتی مرغداران سبد همسایه را پر می‌کنند!
در روزهای افزایش قیمت‌ها و تورم، گرانی مرغ حکایت دیگری دارد؛ در استانی همچون کرمانشاه که ۷۰ درصد مرغ خود را از کردستان تهیه می‌کنند شاهد اختلاف قیمت چند هزار تومانی به ازای هر یک کیلو مرغ در فروش آن هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کردتودی، ستاد تنظیم بازار در استان کردستان قیمت مرغ را به ازای هر کیلو ۲۰۴۰۰ تومان قیمت گذاری کرد اما این در حالی است که در شهر سنندج مرغ کشتار روز به قیمت ۲۷ تا ۲۸ هزار تومان به فروش می رسد اما جالب تر اینکه استان کرمانشاه که ۷۰ درصد تامین مرغ خود را از این استان تهیه می کند با اختلاف کاهش سه هزار تومانی به ۲۴ هزار تومان بفروش می‌رسد!

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کردتودی,

۱۳ مهر ماه سال جاری بود که معاون اقتصادی استانداری کردستان اعلام کرد که؛ قیمت تولید مرغ در استان کردستان به نسبت میانگین کشوری پایین‌تر است و حتی نسبت به استان‌های همجوار نیز وضعیت مناسب‌تری داریم و این نشان می‌دهد که نظارت کامل صورت می‌گیرد اما در بحث قیمت مصرف کننده تفاوت‌هایی وجود دارد.

,

جعفری بیان کرد: در حال حاضر قیمت مرغ برای مصرف کننده در استان کردستان بالاتر از میانگین کشوری است که نباید اینگونه باشد و باید با جمع بندی اطلاعات استان و سایر استان‌های کشور, علت این موضوع بررسی شود.

,

حال بعد از گذشت چندین ماه هنوز این موضوع بررسی نشده است که چرا با وجود اینکه مرغ  از کردستان به کرمانشاه فروخته می شود اما گرانی آن نصیب خودی ها شده است گویا برای مسئولین مرغ همسایه غاز است!

,

, ,


استان کرمانشاه گوشت مرغ را به صورت زنده با ۱۷ تا ۱۸ هزار تومان از کردستان خریداری می‌کند

,
, استان کرمانشاه گوشت مرغ را به صورت زنده با ۱۷ تا ۱۸ هزار تومان از کردستان خریداری می‌کند, استان کرمانشاه گوشت مرغ را به صورت زنده با ۱۷ تا ۱۸ هزار تومان از کردستان خریداری می‌کند,

از طرف دیگر شهریار حنیفی مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان خاطر نشان کرد: ۷۰درصد گوشت مرغ استان کرمانشاه از استان کردستان تامین می‌شود و تلاش‌های زیادی برای جلوگیری از خروج مرغ از استان و تامین بازار صورت گرفته اما متاسفانه به جایی نرسیده است.

وی گفت: در حال حاضر مرغ مصوب باید به قیمت ۱۵۲۰۰ تومان به دست کشتارگاه و ۲۱۲۰۰ تومان به دست مصرف کننده برسد اما  با توجه به اینکه مرغ از استان کردستان به استان های همجوار صادر می شود لذا باید قیمت استان کردستان ۳۰۰ تومان از قیمت استان های همجوار پایین تر باشد که بر این اساس روزانه قیمت سایر استان ها بررسی می شود.

وی اضافه کرد: به علت عدم کنترل بازار از سوی جهاد و دامپزشکی استان کرمانشاه، متاسفانه گوشت مرغ را به صورت زنده با ۱۷ تا ۱۸ هزار تومان از کردستان خریداری کرده و با قیمت هر کیلوگرم ۲۱ تا ۲۲ هزار تومان در بازار خود عرضه می کنند لذا قیمت های  فروش آن کمتر از استان کردستان خواهد بود و این بر بازار استان تاثیر می‌گذارد.

,
,
,
,
,

وی می گوید: مرغدار کُردستانی هم به دلیل عرضه گوشت مرغ زنده به استان کرمانشاه، متاسفانه  قصد توزیع مرغ در بازار استان کردستان را نداشته است.

,

, ,

گرانی هر روز آن دیگر برای مردم خسته کننده شده است

, گرانی هر روز آن دیگر برای مردم خسته کننده شده است, گرانی هر روز آن دیگر برای مردم خسته کننده شده است,

یکی از مرغ فروشی های سنندج می گوید: مرغ در استان کردستان کم نیست اما گرانی هر روز آن دیگر برای مردم خسته کننده شده است چرا که در استان همجواری همچون ارومیه و کرمانشاه که مرغ های شهر ما به انجا فروخته می شوند چرا باید نرخی پایین تر از حتی میانگین کشوری را داشته باشند پس معلوم می شود که مرغداران در جستجوی سود بیشتر هستند.

,

وی گفت: باعث تعجب است که چرا کسی با این رویه برخورد نمی کند مرغدار به جای ارسال به کشتارگاه، مرغ را به کرمانشاه می فرستد و کسی هم جلوی این تخلف را نمی گیرد! و از مسئولان قضایی انتظار داریم با این مشکل برخورد کنند چرا که مسئولین صمت هم گویا نظارتی بر این صنف مرغداری ندارند.

,

این سوال برای مردم کردستان بی جواب مانده است که چرا؛ با وجود اینکه خارج شدن مرغ از استان تنها با مجوز سازمان دامپزشکی مقدور است و از طرفی هم رصد بازار و گلوگاه‌های فروش مانند کشتارگاه‌ها و یا فروشگاه‌ها نیز زیر نظر سازمان صمت و تمامی سرنخ‌ها هم به دست دولت است پس چگونه مرغ‌های استان کردستان سر از استان‌های همچوار آن هم با قیمتی کمتر از قیمت تعیین شده در استان درآورده و پر می‌کشند؟!

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه