اخبار داغ

مدیرکل راهداری استان خبر داد؛

صادرات از پایانه‌های مرزی سیستان و بلوچستان از مرز یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن گذشت

صادرات از پایانه‌های مرزی سیستان و بلوچستان از مرز یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن گذشت
ایوب کرد گفت: از ابتدای سال تاکنون علیرغم شیوع ویروس منحوس کرونا، صادرات از پایانه‌های مرزی سیستان و بلوچستان از مرز یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن گذر کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ایوب کرد در گفت وگو با عصرهامون بیان کرد: یک میلیون و ۳۳۸هزار و ۵۲۸ تن کالا توسط ۵۷ هزار و ۲۶۸ دستگاه کامیون در ۱۱ ماهه سال جاری از طریق پایانه های مرزی میلک و میرجاوه به کشورهای افغانستان و پاکستان صادر شد.

وی با بیان اینکه سیمان، بنزین، مواد غذایی، گاز مایع و قیرعمده کالاهای صادر شده از مرزهای زمینی این استان را تشکیل می دهند، افزود: بیشترین سهم صادرات این مدت با ۷۲۸ هزار و ۴۶۷ تن به پایانه مرزی میلک اختصاص دارد.

این مقام مسئول ادامه داد: سیستان ‌و بلوچستان یکی از استان‌هایی است که بیشترین مرزهای خاکی و آبی را دارد سابقه تاریخی این استان در مبادلات تجاری و قرار داشتن در مهم‌ترین مسیر تجاری دنیای قدیم(جاده ابریشم) و نیز مراودات قومی و فرهنگی و اجتماعی مرزنشینان با کشورهای همسایه این استان پهناور کشورمان را همواره در یک موقعیت صادراتی خاص قرار داده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان حجم واردات از پایانه های مرزی استان در ۱۱ ماهه سال جاری ۶۳ هزار و ۵۱۵ تن و ترانزیت را ۵۷۶ هزار و ۱۹۰ تن دانست و گفت: اصلی ترین قابلیت توسعه سیستان و بلوچستان تجارت خارجی، ترانزیت و حمل و نقل است.

کرد خاطر نشان کرد: با وجود شیوع ویروس کرونا، هم مرزی با کشورهای صادرات‌ پذیر سبب شده تا این استان بهترین گزینه برای صادرات انواع کالاهای تولید داخل به کشورهای افغانستان و پاکستان باشد به طوری که در حال حاضر به طور متوسط روزانه ۴۷۳ دستگاه کامیون در پایانه مرزی میلک و میرجاوه تردد می‌ کنند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه