اخبار داغ

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان:

تبلیغات اسلامی بودجه‌ای برای تبلیغات فرهنگی ندارد/ مراسم معنوی اعتکاف امسال در خانه‌ها برگزار می‌شود

تبلیغات اسلامی بودجه‌ای برای تبلیغات فرهنگی ندارد/ مراسم معنوی اعتکاف امسال در خانه‌ها برگزار می‌شود
عبداللهی گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا آیین معنوی اعتکاف ماه رجب لغو شده است و مردم می توانند در منزل مناسک فردی را به جای آورند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، برنامه عبادی و اجتماعات پرشور اعتکاف که سالیان سال در کل کشور برگزار می شده است، دوسالی است با شیوع ویروس منحوس کرونا این فرصت بندگی و راز و نیاز با خدای متعال از بندگان خالص خدا گرفته شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

عباس عبداللهی مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان سمنان در گفت وگو با خبرنگار مرآت از اجرای طرح ( هرخانه یک اعتکاف) در سطح استان خبرداد و گفت: در استان سمنان نیز مانند سایر نقاط  کشور به دلیل شیوع  ویروس منحوس کرونا آیین معنوی اعتکاف لغو شده است و مردم می توانند در منزل مناسک فردی را به جای آورند.

,

وی افزود: اگرچه از لحاظ فقهی و شرعی نمی توان در منزل اعتکاف انجام داد مگر با فتوای مراجع که تاکنون در این زمینه فتوایی نداده اند و مردم دین دار می توانند بدون نیت اعتکاف و تنها به عنوان عبادت 3 روزه اعمال اعتکاف را به صورت فردی درمنزل انجام دهند.

,

عبداللهی با اشاره به اینکه به دلیل کسری شدید بودجه کشور هیچ هزینه ای جهت اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی ، اعیاد شعبانیه و مراسم اعتکاف به سازمان تبلیغات اسلامی تعلق نگرفته، تصریح کرد: سازمان تبلیغات جهت انجام امور جاری و حتی پرداخت حقوق کارکنان خود با مشکل جدی مواجهه است، و کسری بودجه مورد نیاز خود را از کمک های مردمی و صرفه جویی در هزینه جاری بدست می آورد.

,

رییس سازمان تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه برگزاری مراسم های مذهبی و خاصه اعیاد شعبانیه، هیچ گاه از سوی مردم در این مدت 42 ساله انقلاب اسلامی به بودجه های دولتی وابسته نبوده است، اظهارکرد: با وجود آنکه دولت در انجام  وظیفه خود جهت حفظ شعائرالهی و تامین بودجه فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کوتاهی کرده است، اما امسال هم کما فی السابق این حرکت توسط مردم ساماندهی می شود و ما هم در تلاش هستیم بستر سازی های لازم را انجام دهیم.

,

وی با اشاره به تقارن اعیاد شعبانیه وعید نوروز در سال جدید و اینکه مردم به دلیل شیوع کرونا از دید و بازدید و سفر در ایام تعطبلات عید محروم هستند، خاطرنشان کرد: طی جلساتی درحال بررسی و برنامه ریزی جهت رفع موانع و مشکلات جهت برگزاری اعیاد شعبانیه هستیم و امیدواریم امسال، هم در جهت فضا سازی معنوی شهر وهم در بستر فضای مجازی اعیاد شعبانیه را با شکل و شمایل جدید وحتی پرشورتر از سال های گذشته برگزار کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه