اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی پاسخ داد؛

در فضای مجازی چگونه عمل کنیم؟

در فضای مجازی چگونه عمل کنیم؟
منصور الهی گفت: باید بدانید که اگر از شبکه های اجتماعی و فضای مجازی درست و بهینه استفاده نشود و همان اقدامات و فعالیت هایی انجام دهیم که در چارچوب اهداف و برنامه های سازندگان آن باشد موجب تقویت دشمنان اسلام گردیده و بالطبع طبق خواست آنها عمل می‌نماییم و این اشکال دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ منصور الهی در گفتگو با راه آرمان گفت: در صورتی که استفاده درست و بهینه از فضای مجازی صورت گیرد و برخلاف اهداف و برنامه های آن عمل کنیم، اینگونه شبکه های اجتماعی نه تنها مضر بلکه فرصت مناسب جهت نشر دین و اسلام و بصیرت افزایی و دشمن شناسی و... است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه مقام معظم رهبری استفاده از شبکه های اجتماعی مانند تلگرام را بصورت کلی حرام ننموده‌اند، عنوان کرد: معظم له در این زمینه فرمده اند" استفاده از شبکه های اجتماعی مانند تلگرام وایبر و واتساپ و... در صورتیکه مفسده‌ای در آن نباشد و از آن استفاده درست شود اشکالی ندارد. به طور کلی استفاده از شبکه‌های اجتماعی و مانند آن، اگر مستلزم مفسده بوده و یا خوف ارتکاب گناه باشد و یا موجب تقویت دشمنان اسلام و مسلمین شود و یا خلاف قوانین و مقررات نظام جمهوری اسلامی باشد، جایز نیست.

,

وی ابراز کرد: فضای مجازی و شبکه های اجتماعی تیغی دو لبه هستند که هم می‌توان از آنها به عنوان ابزاری برای انتشار ناهنجاری‌ها، شایعات، اخبار دروغ و مطالب نامناسب استفاده کرد و هم می توان آنها را در نقش رسانه ای قدرتمند برای اطلاع رسانی به کاربران و انتشار محتوای علمی، فرهنگی و دینی و مذهبی مورد استفاده قرار داد.

,

الهی بیان کرد: درست است که پشت پرده و تأسیس شبکه های اجتماعی مانند وایبر و واتساپ و تلگرام و.... کشور های غربی، آمریکا و کمپانی‌های صهیونیستی هستند و هدف از راه اندازی آن ترویج گناه و فساد و بی‌بند و باری و سست کردن عقاید و باورهای دینی و مذهبی مسلمانان و... است، اما ما نیز باید با استفاده درست و بهینه از این وسایل ارتباط جمعی جهت تبلیغ دین، اسلام، تشیع، بصیرت، آگاهی، دشمن شناسی و... در زمینه‌های مختلف خلاف اهداف آنها عمل نماییم.

,

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: همچنین استفاده از اینگونه شبکه های اجتماعی مانند تلگرام و وایبر، واتساپ و... در بین اقشار مختلف جامعه به خصوص جوانان وجود دارد که حتی ممکن است از آن هم نیز استفاده درست و سالم صورت گیرد.

,

وی ادامه داد: وقتی به آنها گفته می شود آیا همه مانند شما از این شبکه‌های ارتباطی درست استفاده می‌کنند، جوابشان منفی است و وقتی متوجه می‌شوند که چه سوء استفادها و متاسفانه فسادهایی در این شبکه ها صورت می‌گیرد یا وقتی که متوجه می‌شوند پشت پرده این گونه شبکه‌ها افراد، کمپانی‌های صهیونیستی، دستگاه‌های جاسوسی، امنیتی آمریکا و... قرار دارند مراعات بیشتری در استفاده از این شبکه‌ها نموده یا به طور کل ارتباطشان را قطع می نماید.

,

الهی تصریح کرد: باید بدانید که اگر از این شبکه‌ها درست و بهینه استفاده نشود و همان اقدامات و فعالیت هایی انجام دهیم که در چارچوب اهداف و برنامه های سازندگان آن باشد موجب تقویت دشمنان اسلام گردیده و بالطبع طبق خواست آنها عمل می‌نماییم و این اشکال دارد.

,

این کارشناس مسائل سیاسی اظهار کرد: در صورتی که از این شبکه‌ها و فضای مجازی جهت تبلیغ دین اسلام، تشیع، ارزش ها و... درست و بهینه استفاده نماییم این اقدام ما منجر به تقویت اسلام و تضعیف دشمنان اسلام می‌گردد.

,

وی بیان کرد: پس فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی منبع و مرجع بسیار مناسبی جهت تبلیغ دین و اسلام و تشیع و بصیرت افزایی و دشمن شناسی و نشان دادن حقیقت و... برای جهانیان است.

,

الهی در پایان خاطر نشان کرد: با آگاهی و اطلاع رسانی و بصیرت افزایی که امیدواریم رسانه ملی و مسولین مربوطه (وزارت ارتباطات، شورای عالی مجازی و...) در این ارتباط اطلاع‌رسانی نمایند که نقش بسزایی دارند، جامعه و جوانان را میتوان در استفاده بهینه و درست از این گونه شبکه های ارتباطی واکسینه نمود و حتی می توان خلاف حرکت آب شنا کنیم؛ یعنی ما می‌توانیم با استفاده از این شبکه‌های اجتماعی و... علیه خودشان استفاده کنیم و خلاف اهداف و خواسته‌های دشمنان حرکت نماییم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه