اخبار داغ

معاون اداره آب و فاضلاب استان سمنان مطرح کرد؛

کاهش ۴۷ درصدی بارندگی در استان سمنان/ وضعیت آب در استان مطلوب نیست

کاهش ۴۷ درصدی بارندگی در استان سمنان/ وضعیت آب در استان مطلوب نیست
منصور کشاورزیان با اشاره با کاهش بارندگی در استان سمنان گفت: آب استان، نسبت به سال های گذشته به علت کاهش بارندگی در وضعیت مطلوبی قرار ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ منصور کشاورزیان، معاون اداره آب و فاضلاب استان سمنان در گفت و گو با خبرنگار مرآت درباره وضعیت آب استان سمنان در سال جاری گفت: یکی از مهمترین مسائل استان، سهم کشاورزی استان از آب است که ۸۷ درصد آن را شامل می شود که شرایط خوبی ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت ,
کشاورزیان با اشاره به کاهش بارندگی استان سمنان اظهار کرد: در سال جاری ۴۰ درصد میزان بارندگی استان کاهش یافته که تاثیر بسیار زیادی در وضعیت کشاورزی استان دارد.
,
 
,
معاون اداره آب و فاضلاب استان سمنان با بیان اینکه مقدار ورودی و خروجی آب در دشت های سمنان متعادل نیست خاطر نشان کرد: تنها در دشت سرخه میزان ورودی و خروجی آب برابر است و در سایر دشت ها میزان خروجی آب بیشتر بوده و سطح آب های زیر زمینی استان در حال کاهش است.
,
 
,
وی با اشاره به اهمیت مدیریت آب در این روز ها تاکید کرد: با توجه به کاهش سطح آب های زیرزمینی و مشکلات به وجود آمده موضوع مدیریت آب جایگاه مهمی پیدا می کند و تمام اقشار از قبیل مردم، کشاورزان، مسئولین، صنعتگران و برنامه ریزان باید به این مقوله توجه ویژه داشته باشند.
,
 
,
کشاورزیان با گلایه از عدم بکارگیری کارشناسان در بحث مدیریت آب بیان کرد: در ۴ دهه گذشته مدیریت مناسبی در موضوع آب و در بخش های مختف آب شرب، کشاورزی و صنعتی نداشتیم و افراد غیر متخصص با مدیریت نامناسب و اعمال نظرات شخصی و تغییر استراتژی های غیرکارشناسی این وضعیت نامطلوب به نسل های بعدی منتقل می شود و استراتژی ثباتی وجود نخواهد داشت.
,
 
,
معاون اداره آب و فاضلاب استان سمنان درباره راهکار مناسب برای تغییر این وضعیت به وضع مطلوب گفت: بعنوان یک کارشناس در حوزه آب مهمترین چالش در وضعیت آب استان را تصمیم گیری و تصمیم سازی همزمان توسط مسئولین میدانم.
,
 
,
وی ادامه داد: در وهله اول باید تصمیم سازی توسط کارشناسان و اقشار ذی نفع با بررسی و مطالعه برای حل معضل کمبود آب انجام شود و تصمیم گیری نهایی با حضور کارشناسان و اقشار مردم و مسئولین اتفاق بیفتد و قانون مشخص و استراتژی ثابتی برای بخش آب تبیین شود.
,
 
,
به گزارش مرآت، تعداد چاه های در مدار  بهره برداری استان سمنان  ۲۳۰ حلقه، درصد جمعیت تحت پوشش تاسیسات آب شهری استان ۱۰۰ درصد و روستایی ۸۹.۳۲ درصد و تعداد مشترکین آب در کل استان سمنان ۳۱۶ هزار و ۶۲۲ نفر می باشد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه