اخبار داغ

دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر:

بزرگترین راهکار عملیاتی مبارزه با فقر توجه به سیره امیرالمؤمنین(ع) است/ مجاهدت در راه سلامت جبهه جدیدی بود که به واسطه کرونا ایجاد شد

بزرگترین راهکار عملیاتی مبارزه با فقر توجه به سیره امیرالمؤمنین(ع) است/ مجاهدت در راه سلامت جبهه جدیدی بود که به واسطه کرونا ایجاد شد
صدیقی با اشاره به اینکه بزرگترین راهکار عملیاتی مبارزه با فقر توجه به سیره امیرالمؤمنین(ع) است گفت: امیرالمؤمنین(ع) شدیدترین فقر را فقرایمانی معرفی می‌کند و فقر در بعد اندیشه و جهان‌بینی ریشه همه فقرها است که اگر این‌ها را نداشته باشیم قطعاً چیزی نخواهیم داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ آیت‌الله کاظم صدیقی دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر امروز در اولین همایش ملی علل و پیامدهای فقر فرهنگی و فرهنگ فقر در سیره حضرت علی (ع) که در دانشگاه آزاد اسلامی اراک برگزار شد گفت: رسیدن به خلیفه‌اللهی قله کمال هر انسان است که همه ما باید به سمت آن حرکت کنیم و ایام ماه رجب و اعیاد پیش رو بزرگ‌ترین فرصت برای گام برداشتن در این مسیر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

صدیقی اظهار کرد: ذوب شدن در راه امیرالمؤمنین(ع) غایت انسان‌شناسی و کمال هر انسان است چراکه امیرالمؤمنین(ع) حقیقت کمال است و همه خوبی ها و زیبایی ها در وجود امیرالمؤمنین(ع) نهفته و علی(ع) حقیقت همه حقایق است و باید خود را همواره در محضر ایشان بدانیم.

,

وی ادامه داد: راه مقابله با فقر فرهنگی، اقتصادی، علمی و فکری ذوب شدن در وجود امیرالمؤمنین(ع) و عملیاتی کردن سیره و رفتار ایشان است باید به آن توجه داشته باشیم.

,

مهمترین فقر، فقر توحیدی و معرفتی است

, مهمترین فقر، فقر توحیدی و معرفتی است, مهمترین فقر، فقر توحیدی و معرفتی است,

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه مهمترین فقر، فقر توحیدی و معرفتی است بیان کرد: برای مبارزه با فقر در ابعاد مختلف رفتن در محضر نور است و فقیر واقعی کسی است که نور خداوند و اولیای خدا را نتوانند ببیند و از آن نتواند بهره مند شود و شدیدترین فقر ندیدن نور توحید و معرفت خداوند است و فقیر واقعی کسی است که خدا را نمی تواند ببیند.

,

صدیقی گفت: امیرالمؤمنین(ع) شدیدترین فقر را فقر ایمانی معرفی می کند و فقر در بعد اندیشه و جهان بینی ریشه همه فقرها است که اگر اینها را نداشته باشیم قطعاً چیزی نخواهیم داشت.

,

دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر بیان کرد: امروز باید با فقر توحیدی و ایمانی شدیدترین مبارزه را انجام دهیم و باید برای مؤثر بودن مبارزه راهکار عملیاتی ارائه دهیم.

,

بزرگترین راهکار عملیاتی مبارزه همه جانبه با فقر توجه به سیره امیرالمؤمنین(ع) است

, بزرگترین راهکار عملیاتی مبارزه همه جانبه با فقر توجه به سیره امیرالمؤمنین(ع) است, بزرگترین راهکار عملیاتی مبارزه همه جانبه با فقر توجه به سیره امیرالمؤمنین(ع) است,

وی ادامه داد: بزرگترین راهکار عملیاتی برای مبارزه همه جانبه با فقر توجه به سیره امیرالمؤمنین(ع) است و خود ایشان همواره در میدان نبرد بزرگترین مبارزه را انجام دادند.

,

امام جمعه موقت تهران افزود: دنیایی ارزش دارد که همچون ریلی برای رسیدن به دین باشد و دنیای بدون دین هیچ ارزشی ندارد و فقیر کسی است که دنیای خود را بدون دین کند و دنیای او تهی از دین باشد.

,

صدیقی با اشاره به اینکه مبارزه مؤثر با فقر نیازمند پیدا کردن چراغ راه درون است که اگر به خوبی پیدا شود قطعاً مؤثر و راهگشای خواهد بود بیان کرد: بزرگترین بی نیازی عقل و علم است که عقلانیت توحیدی بسیار در قرآن تاکید شده و می تواند انسان را در همه ابعاد بی نیاز کند و آنها را از هر فقری نجات خواهد داد.

,

وی یادآور شد: حرکت فکری منشا صرفه جویی در حرکات فیزیکی است و می تواند هزینه ها را بسیار کاهش دهد و بالاترین سرمایه ما که خداوند است عقل در محضر خداوند حرف اول را می زند و معرفت الله تنها با عقل به دست می آید.

,

عقل چراغ، سرمایه و اعتبار هر جامعه ای است

, عقل چراغ، سرمایه و اعتبار هر جامعه ای است, عقل چراغ، سرمایه و اعتبار هر جامعه ای است,

دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر با تاکید بر اینکه عقل چراغ، سرمایه و اعتبار هر جامعه ای است و انسان بهشت را با عقل انتخاب می کند گفت: لذا عقل هیچ چیزی را جز بهشت انتخاب نمی کند و عقل در وجود انسان بسیار با اهمیت است.

,

صدیقی ادامه داد: عناوین اعتباری در دنیا ارزشی ندارد و تفاوت فقیر و ثروتمند و جایگاه در محضر خداوند به میزان بندگی است که باید به آن توجه داشته باشیم.

,

وی افزود: شایعه پراکنان و تهمت زنندگان در محضر خداوند جایگاهی ندارند و بزرگترین فقر برداشتن نگاه خداوند از انسان است و انسان همواره باید به دنبال جلب نگاه خداوند متعال باشد.

,

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: ایمان، عمل صالح، امر به معروف و نهی از منکر و صبر چهار پایگاه مهم هر انسان است که اگر به این چهار پایگاه توجه شود قطعا می تواند در راستای مبارزه با فقر راهگشای باشد و کسانی که به این چهار پایگاه توجه دارند قطعا روز قیامت از سربلندان هستند.

,

مجاهدت در راه سلامت جبهه جدیدی بود که به واسطه کرونا ایجاد شد

, مجاهدت در راه سلامت جبهه جدیدی بود که به واسطه کرونا ایجاد شد, مجاهدت در راه سلامت جبهه جدیدی بود که به واسطه کرونا ایجاد شد,

صدیقی با بیان اینکه فقر در سلامت مسئله مهم و با اهمیتی است گفت: مجاهدت در راه سلامت مردم جبهه جدیدی بود که به واسطه کرونا ایجاد شد و ما در عرصه سلامت امتحان نشده بودیم که بیماری کرونا صحنه ای بزرگ برای امتحان در حوزه سلامت ایجاد کرد و باید تلاش کنیم در این آزمون بزرگ موفق بیرون بیاییم.

,

دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر افزود: فقر بلا است اما بیماری بدتر از فقر است که این نشان می دهد باید قدر سلامت خود را بدانیم و بیماری کرونا زمینه ای شد که بتوانیم نعمت سلامت را درک کنیم.

,

وی اضافه کرد: بزرگترین مبارز با فقر در همه ابعاد امیرالمومنین(ع) است که در جایی می فرمایند اگر فقر را می دیدم آن را شلاق می زدم و لذا مبارزه با فقر در همه ابعاد یک ضرورت مهم است که باید به خوبی به آن توجه شود.

,

صدیقی گفت: اگر کسی فقیر را در هر جایی ببیند و پای آن نلرزد و در برابر آن احساس مسئولیت نکند قطعا بیمار است و باید بیماری خود را درمان کند.

,

بزرگترین بیماری از دیدگاه قرآن سازش کاری با بیگانگان و اعتماد به دشمنان است

, بزرگترین بیماری از دیدگاه قرآن سازش کاری با بیگانگان و اعتماد به دشمنان است, بزرگترین بیماری از دیدگاه قرآن سازش کاری با بیگانگان و اعتماد به دشمنان است,

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: امروز بزرگترین بیماری از دیدگاه قرآن هرزگی با نامحرم و سازش کاری با بیگانگان و اعتماد به دشمنان است که باید به آن توجه شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه