اخبار داغ

معاون هلال احمر خبر داد:

راه‌اندازی کلینیک تخصصی کنترل و مراقبت دیابتی‌ها در هلال‌احمر

راه‌اندازی کلینیک تخصصی کنترل و مراقبت دیابتی‌ها در هلال‌احمر
معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر از راه‌اندازی کلینیک تخصصی کنترل و مراقبت دیابت و زخم پای دیابتی در مرکز جامع توانبخشی هلال خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، فرید مرادیان با اعلام این مطلب افزود: کلینیک تخصصی کنترل و مراقبت پای دیابتی از ابتدای بهمن سال جاری در زیرمجموعه کلینیک تخصصی مرکز جامع توانبخشی هلال‌احمر راه‌اندازی شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی با اشاره به خدمات قابل ارائه در این مرکز گفت: کنترل قند خون و ویزیت دوره‌ای بیماران بر اساس استانداردهای بین المللی به منظور پیشگیری از عوارض آن (نارسایی کلیوی، اختلال بینایی، اختلال قلبی - عروقی و زخم پای دیابتیک)، ارزیابی زخم، پانسمان زخم، توانبخشی و اسکن پای بیمار به منظور تهیه کفی و کفش طبی و تهیه ارتز و پروتز در بیمارانی که دچار عوارض پای دیابتی شده اند و همچنین آموزش های لازم جهت کنترل قند خون و اقدامات خودمراقبتی، اصلاح شیوه زندگی، تغذیه و فعالیت‌های بدنی روزانه از جمله خدمات این کلینیک است.
,
 
,
معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر را می توان از نظر حجم، تنوع و اهمیت نوع ارائه خدمات به اقشار مختلف مردم و وسعت برنامه ها از مهمترین بخش ستادی و اجرایی جمعیت هلال احمر در راستای وظایف و مأموریت های این جمعیت در حوزه های مختلفی از جمله بهداشتی، درمانی و توانبخشی در شرایط عادی و اضطراری، ارائه خدمات پزشکی در داخل و خارج از کشور و همچنین ارائه خدمات دارویی از طریق واحدهای فعال بهداشتی، دارویی، درمانی و توانبخشی خدمات اثربخش قلمداد کرد.
,
 
,
جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران وظایف عمده‌ای را در سطح ملی و بین المللی برعهده دارد و می کوشد تا به اهدافی که در اساسنامه این جمعیت آمده است، جامه عمل بپوشاند.
,
 
,
این اهداف عبارت از تلاش برای تسکین آلام بشری، تأمین احترام انسان‌ها و کوشش در راستای برقراری دوستی و تفاهم و صلح پایدار میان ملت‌ها و حمایت از زندگی و سلامت انسان‌ها بدون درنظرگرفتن هرگونه تبعیض میان آنها است.
,
 
,
جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با سابقه‌ای بیش از ۹۰ سال در خدمت رسانی به مردم ایران و جهان، از بدو تأسیس خود تا به حال در مسیر اهداف انسان دوستانه و اصول هفتگانه نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر حرکت کرده است.
,
 
,
جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، اکنون با دارا بودن ۲ بیمارستان و چندین پلی کلینیک، دی کلینیک و درمانگاه در ۱۴ مرکز درمانی هلال احمر در ۱۳ کشور آسیایی، آفریقایی و آمریکای لاتین به ارائه خدمات بشردوستانه درمانی، بهداشتی و امدادرسانی به مردم نیازمند مراجعه کننده به این مراکز می پردازند.
,
 
,
مراکز درمانی این جمعیت در ۱۳ کشور شامل آذربایجان (باکو)، افغانستان (زرنج و قندهار)، امارات متحد عربی (دبی)، بولیوی، ساحل عاج، ‌سیرالئون، غنا، کنگو، کنیا، لبنان، مالی، نیجر و اکوادور در حال ارائه خدمات عام المنفعه و بشردوستانه بهداشتی به افراد محروم و کم برخوردار قرار دارند.
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه