اخبار داغ

رئیس اتحادیه مصالح ساختمانی استان یزد خبرداد؛

کارخانه های سیمان استان یزد ،عامل کمبود وگرانی سیمان در بازار هستند

کارخانه های سیمان استان یزد ،عامل کمبود وگرانی سیمان در بازار هستند
رئیس اتحادیه مصالح ساختمانی استان یزد گفت: کارخانه های تولید سیمان استان یزد برای کل استان یزد که۳۳۰واحد عرضه دارد۵۰۰تن سهمیه سیمان اختصاص داده اند ولی در نقطه مقابل برای هر نفر از دلالان به راحتی ۵۰۰تن سیمان اختصاص می دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی اصغر بحری در گفتگو با یزدرسا،با بیان اینکه کارخانه های تولید سیمان استان یزد متاسفانه مقدار محدودی سیمان به واحدهای فروش استان یزد ارائه می دهند اظهار داشت: کارخانه های سیمان استان ۴هزارو۵۰۰تن تولید دارند ولی تنها ۵۰۰تن به واحدهای فروش سیمان داخل استان عرضه می کند که همین موضوع باعث کمبود سیمان در سطح بازار و به دنبال آن افزایش قیمت سیمان می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,
وی با اشاره به اینکه آلودگی  کارخانه های سیمان  و مشکلات زیست محیطی آن برای استان یزد بوده ولی بهره برداری  وسود آن برای استانهای دیگر تصریح کرد: مدتی است کارخانه های سیمان استان شیراز محصولات خود را صادرات می کنند وبرای تامین سیمان مصرفی خود استانشان با مشکل مواجه هستند به همین علت سیمان خود را از کارخانه های یزد تامین می کنند.
,
بحری با بیان اینکه در زمینه عرضه سیمان به استان فارس موضوع رانت و سود شخصی کارخانه های سیمان  مطرح است ابراز داشت: موضوع زمانی کاملا مشکوک می شود که کارخانه های سیمان یزد با این بهانه که مازاد تولید خود را به استانهای دیگر عرضه می کنند با قیمتی بسیار پائین تر سیمان خود را به آنها می فروشند ولی برای واحدهای فروش یزد به همان قیمت مصوب عرضه میکنند.
,
وی ادامه داد: سیمانی که از کارخانه های یزد به استان شیراز صادر میشود هرتنی ۲۸۰هزارتومان بوده ولی همان سیمان را به فروشگاه های یزد به قیمت ۳۳۸هزارتومان محاسبه می کنند که این  موضوع نشان از وجود رانت و دلال بازی می باشد.
,
رئیس اتحادیه مصالح ساختمانی اظهار داشت: با پیگیری هایی که اخیرا انجام شده ، مدتی است عرضه سیمان توسط کارخانه های یزد به خارج استان ممنوع شده ولی این کارخانه ها همچنان به کار خود ادامه داده و فقط روش خود را تغییر داده اند.
,
وی ادامه داد: این کارخانه ها پس از ممنوعیت عرضه محصول خود به خارج استان، در حال فروش عمده محصول به دلالان هستند و آنها نیزدر حال افزایش قیمت سیمان در بازار هستند.
,
وی با اشاره به اینکه اتحادیه مصالح ساختمانی استان یزد دارای ۳۳۰عضو است تصریح کرد: سهمیه سیمانی که برای استان در نظر گرفته شده ۵۰۰تن است که تقریبا سهمیه هرعضو۵/۱تن می شود ولی در نقطه مقابل این سهمیه مشخص شده، کارخانه به راحتی به هرنفر دلال به راحتی۵۰۰تن سیمان ارائه می کند.
,
بحری رئیس اتحادیه مصالح ساختمانی استان یزد در پایان گفت: متاسفانه هیچ کدام از مسئولین استان نیز به حرف اتحادیه اهمیت نداده و هیچ اقدامی برای برطرف شدن این مشکل انجام نمی دهند.
,
انتهای پیام/
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه