اخبار داغ

کارشناس مسائل مذهبی:

بی‌بصیرتی، عامل مظلومیت حضرت علی(ع)

بی‌بصیرتی، عامل مظلومیت حضرت علی(ع)
حجت‌‎الاسلام حسن بیگدلی، کارشناس مسائل مذهبی گفت: حضرت علی(ع) مبدع حوزه‌های علمیه بوده و امروز جهان اسلام و تشیع به برکت این ابداع حضرت امیر روی پای خود ایستاده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌‎الاسلام حسن بیگدلی امروز در گفت‌و‌‎گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: به فرمایش رسول گرامی اسلام هر کس بخواهد خداوند متعال را تجلی یافته ببیند باید به حضرت علی (ع) نگاه کند تا به درجه و مقام شامخ این حضرت است آشنایی پیدا کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,
 
,
وی با بیان اینکه حضرت امیر(ع) زمانی که اسلام و دین نیاز فیزیکی، معنوی، جسمی و جانی به ایشان داشت در صحنه بود و حتی فرزندان خود را تقدیم اسلام کرد، افزود: اگر به تاریخ برگردیم متوجه می‌شویم تولد حضرت علی (ع) در کعبه معلی جایگاهی که حتی حضرت مریم اجازه ورود به آن را نداشت، اتفاق افتاد که این موضوع عظمت و جایگاه رفیع این حضرت را نشان می‌دهد.
,
 
,
مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان یادآور شد:  حضرت علی (ع) در سن 13 سالگی به نبوت و بعثت پیامبر گرامی اسلام ایمان آورد و تا زمان شهادتش در رکاب پیامبر بود و حتی در لیله‌المبیت نیز آنجا که نیاز بود پیامبر گرامی اسلام سالم بماند، فدایی می‌شود.
,
 
,
کارشناس مسائل مذهبی خاطرنشان کرد: دفاع حضرت علی (ع) از پیامبر گرامی اسلام زبانزد خاص و عام بود تا جاییکه بدون وجود این حضرت نهضت پیامبر اسلام دوام و استحکام و عمق نمی‌گرفت.
,
 
,
حجت‌الاسلام بیگدلی بیان داشت: در جنگ احد زمانی که یاران پیامبر اسلام با هجمه دشمن فرار کردند، حضرت علی (ع) در رکاب پیامبر، جنگ شکست خورده را به پیروزی تبدیل کرد.
,
 
,
وی با بیان اینکه حضرت علی (ع) در دوران حکومت خود نیز مظلوم واقع شد و هجمه‌های بسیاری از سوی ناکثین، مارقین و قاسطین به این حضرت روا شد، ابراز کرد: این افراد تنها به منافع دنیوی خود را می اندیشیدند و در واقعیت اسلام را نپذیرفته بود.
,
 
,
مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان عدالت محوری را یکی از ویژگی های بارز حضرت علی (ع) عنوان کرد و افزود: حضرت امیر تفاوتی بین خود و برادرش قائل نبود و در برابری در چشم مردم،   عدالتش زبانزد خاص و عام بود.
,
 
,
کارشناس مسائل مذهبی یادآور شد: کتاب نهج‌البلاغه حضرت علی (ع) که برادر قرآن در روایات ذکر شده است و در زمینه‌های مدیریت، مسائل اجتماعی، سیاسی، دشمن شناسی، مخاطب شناسی و جریان‌شناسی حرف های بسیاری برای گفتن دارد، امروز در سازمان ملل مورد توجه است و خطبه 53 آن در این سازمان ملل به چاپ رسیده است.
,
 
,
حجت‌‌الاسلام بیگدلی خاطرنشان کرد: حضرت علی (ع) مبدع حوزه‌های علمیه بوده و امروز جهان اسلام و تشیع به برکت این ابداع حضرت امیر روی پای خود ایستاده است.
,
 
,
وی برضرورت الگوگیری از حضرت علی (ع) در جامعه امروز تاکید کرد و گفت: باید به این سئوال که چرا با وجود درجه رفیع امیرالمومنین (ع) ایشان در تاریخ مظلوم واقع شده است.
,
 
,
مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان بی‌بصیرتی مردم در زمان حضرت امیر را به عنوان یکی از پایه‌های اساسی مظلومیت این امام همام عنوان کرد و گفت:  اگر بی‌‌بصیرتی نبود جنگ صفین به به شکست منجر نمی‌شد و معاویه حاکم نمی شد همانظور که اگر بی‌بصیرتی مردم نبود در جنگ جمل دشمنان به اهداف خود نمی‌رسیدند.
,
 
,
کارشناس مسائل مذهبی یادآور شد: اگر بی‌بصیرتی مردم آن دوران نبود حضرت امیر(ع) کشته راه نمی‌شد اما چون عدالت ایشان منافع مادی برخی افراد را به خطر می‌‌انداخت، ایشان را به شهادت رساندند.
,
 
,
حجت‌‌الاسلام بیگدلی ادامه داد: مردم ایران اسلامی از سال 1432 تا کنون با بصیرت و مقاومت و بیعت با ولی خودشان مستکبرین را به اضمحلال کشانده وموجب شده‌اند آمریکا به دوران افول خود نزدیک شده و ستون خیمه اسرائیل بشکند که باید این مسئله استمرار یابد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه