اخبار داغ

آغاز عملیات اجرایی پروژه ۱۰۶۴ واحدی طرح اقدام ملی مسکن+ تصویر

آغاز عملیات اجرایی پروژه ۱۰۶۴ واحدی طرح اقدام ملی مسکن+ تصویر
عملیات اجرایی پروژه ۱۰۶۴ واحدی مسکن طرح اقدام ملی در کرمانشاه با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت راه و شهرسازی آغاز شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد، امروز چهارشنبه عملیات اجرایی پروژه ۱۰۶۴ واحدی مسکن طرح اقدام ملی (تعاونی کارکنان شهرداری) در زمینی به مساحت ۳۶ هکتار در کرمانشاه با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت راه و شهرسازی آغاز شد.

این پروژه در ۳۸ بلوک ۲۸ واحدی ساخته می شود که طی آن ۱۰۶۴ واحد مسکونی در اختیار خانوارها قرار می گیرد.

 این واحدها بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته قرار است تا سه سال آینده احداث و آماده بهره برداری شوند.

نعمت الله ترکی در این‌ مراسم اظهار داشت: یکی از دغدغه های اصلی در حوزه مسکن و شهرسازی تامین مسکن است که در این بخش بر اساس آنچه نیاز کشور و دهک های پایین هستند برنامه ریزی های خوبی صورت گرفته است.

معاون توسعه، مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی افزود: پیش بینی کردیم که توانایی احداث و ساخت۴۷۰ هزار واحد مسکن در کشور را داریم‌ که در حال حاضر در قالب طرح ملی مسکن در دست انجام است و به این منظور زمین و تسهیلات آنها تامین شده و الان در مرحله اجرا هستند.

وی خاطر نشان کرد: بر این اساس در کرمانشاه ۲۲ هزار واحد بر حسب نیاز به همت راه و شهرسازی و دیگر دستگاههای متولی هدفگذاری و در دست اقدام است.

ترکی بیان داشت: نقش اصلی وزارت راه و شهرسازی هماهنگی، پیگیری و رصد مشکلات و مسائل در سطح کلان کشور است و اقدامات خوبی تا کنون در این راستا شکل گرفته است.

وی ادامه داد: در دهه فجر امسال نزدیک ۱۰۵ پروژه در سطح کشور در حوزه آزادراه و بزرگراه افتتاح شد که نشان دهنده عزم جدی مسئولین است.

این مسئول گفت: در پایان سال ۱۴۰۰ مردم ثمره خدماتی را که در طی ۸ سال دولت تدبیر و امید که در حوزه راه و شهرسازی وعده داده بود، می بینند.

وی همچنین به اقداماتی در حوزه حمل و نقل دریایی و هوایی اشاره کرد و افزود: علی رغم تحریم های ظالمانه در طول این ۸ سال، خدمات اثرگذاری در این حوزه ها انجام گرفت و در بحث صادرات و واردات و همچنین پروازها هیچ خللی به وجود نیامده است.

ترکی اظهار داشت: از سال ۹۲ تا کنون ۹۰۰ هزار واحد مسکن مهر تکمیل و تحویل اعضاء شد و امروز می توان گفت بخش اعظم مشکلات حل و فصل شده و بالای ۹۹ درصد واحدها تحویل شده اند و آن یک درصد هم واحدهایی هستند که مشکل حقوقی و قضایی دارند و قول دادیم‌تا نمیه اول ۱۴۰۰ آنها را نیز پوشش دهیم.

مهرداد سالاری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه در ادامه این مراسم بیان داشت: استان کرمانشاه قابلیت های فراوانی در حوزه های مختلف دارد چنانچه در زلزله سال ۹۶ شاهد بودیم با تلاشهای استاندار و همدلی و همراهی مسئولین کار بزرگی انجام گرفت و تهدید را به فرصت تبدیل کردیم و توانستیم ۱۰۷ هزار واحد مسکونی آسیب دیده را در کوتاهترین مدت احداث و تعمیر کنیم.

وی از آغاز به کار ۱۷ هزار واحد مسکونی در استان کرمانشاه خبر داد و گفت: در همین راستا عملیات اجرایی ۵ هزار واحد مسکونی نیز برای خانواده های شهدا آغاز شده است تا در مجموع ۲۲ هزار واحد مسکونی در استان کرمانشاه احداث شود.

سالاری بیان داشت: در پروژه تعاونی کارکنان شهرداری ۱۰۶۴ خانوار صاحب خانه می شوند تا به آرامش خاطر برسند و در این راه مسئولین و متولیان‌امر تمام تلاش خود را به کار خواهند گرفت.

وی ادامه داد: یکی از اتفاقات خوب در اقدام ملی این است که مخاطبین در دهک های پایین و میانی واقع شده اند و تفاوت آن با طرح قبلی تحت عنوان مسکن مهر این است که کسانی در این طرح مشارکت می‌کنند متقاضی موثر هستند و بخشی از آورده را در بانک مسکن سپرده گذاری می‌کنند و تسهیلات بانکی همزمان با آورده به پروژه تزریق می‌شود و بر این اساس توقف پروژه به علت کمبود منابع مالی امکان ندارد.

سالاری گفت: همچنین این پروژه در نقاطی تعریف شده که زیرساخت های لازم از جمله آب ، برق و... وجود دارد و هیچ‌گونه نگرانی به لحاظ خدمات زیربنایی وجود ندارد.

حیدری مدیر این پروژه با بیان اینکه این پروژه پس از ۲۰ سال راکد ماندن به همت استاندار و شهردار فعال شده است، گفت: از ۶ ماه پیش آماده سازی زمین‌پروژه در دستور کار قرار گرفت و ساخت واحدها از امروز شروع و از اردیبهشت سال آینده با سرعت بیشتری پیش خواهد رفت.

وی خاطر نشان کرد: با ساخت این پروژه ۱۰۶۴ خانوار صاحب خانه خواهند شد و امیدواریم با برگزاری جلساتی، مشکلات احتمالی مطرح و برای برطرف شدن آنها تلاش خود را به کار بگیریم.

حیدری افزود: تلاش ما بر این است که در این پروژه از مصالح ساختمانی داخلی استان استفاده شود و همچنین از نیروهای بومی در ساخت پروژه استفاده شود تا اشتغالزایی برای جوانان استان به دنبال داشته باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه