اخبار داغ

آیت‌الله علم‌الهدی:

حاشیه شهر نباید از شهر جدا باشد/ فعالیت 5 هزار مسجد خراسان رضوی در مقابله با کرونا

حاشیه شهر نباید از شهر جدا باشد/ فعالیت 5 هزار مسجد خراسان رضوی در مقابله با کرونا
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: در حاشیه شهر مشهد مسائل فرهنگی، امنیتی و محرومیت‌ها برای مردم و رهبر معظم انقلاب دغدغه‌آفرین است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ آیت الله سید احمد علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در آیین رونمایی و بهره‌برداری از ۵۵۳۱ پروژه عمرانی اقتصاد مقاومتی و بیش از ۱۱ میلیون نفر خدمت‌رسانی در حاشیه شهر مشهد و مناطق کم‌برخوردار خراسان رضوی اظهار کرد: خصوصیات ممتاز در جریان ولادت امام علی رخ داد و ولادت ایشان در خانه خدا بود؛ وجود مقدس امام علی(ع) در نقطه ای با شرف تر ازمسجدالاقصی یعنی کعبه راه ورود حضرت فاطهم بنت اسد به داخل کعبه باز می شو و ولادت ایشان در این نقطه اتفاق می افتد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: فاطمه بنت اسد در حالیکه مشغول طواف کعبه است و دسترسی به هیچ پناهگاهی ندارد و نقطه مقابل درب کعبه است، صدای انفجاری در مکه پیچیده و گرد و غباری بوجود می آید و دیوار کعبه شکافته می شود و ایشان داخل کعبه می شود و در آنجا مقدم امیرالمومنین به ظهور می پیوندد لذا این نقطه عظمت مولا یعنی ولادت در کعبه بیانگر این واقعیت است که ممتازترین انسان در کره خاکی مردم وابسته به ولایت مولا هستند.

,

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: شما را خدا برای پاسداری از این موقعیت خطیر و راهگشایی از عالم هستی  انتخاب کرده تا حاکمیت ولایت امیرالمومنین با ظهور بقیه الله رخ بدهد و این افتحار ارزشمندی است.

,

وی افزود: مسائلی که رخ داد در حاشیه شهر مشهد بیانگر این واقعیت است که برکات سپاه به عنوان محور اقتدار نظام اسلامی فراگیر در همه کشور و در همه ابعاد است و این عظمت فعالیت های مردمی  و محرومیت زدایی و فرهنگی و امنیتی سپاه امام رضا در استان خراسان رضوی با این پهناوری و این انسجام در کشور کم‌نظیر است که نشانگر واقعیتی است که موضوع وحدت و هماهنگی مدیریت های استان و هماهنگی فرماندهی مدبر سپاه استان با سایر مدیریت های خراسان رضوی باعث شده این برکت با عظمت والای سپاه در این استان به ظهور بپیوندد.

,

آیت الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه این بخش از عظمت والای این نهاد مقد به عنوان محور اقتدار نظام اسلامی در این نقطه مشهود شده ادامه داد: نهاد مقدسی به نام سپاه توانست در سایه هماهنگی با مدیریت های مختلف استانی این عظمت و اهمیت را و فعالیت عظیم و تلاش فوق العاده را انجام دهد اما فعالیت های عظیم سپاه و بسیج جامعه پزشکی در این گزارشات گنجانده نشده بود و هنوز بخش عمده ای از فعالیت ها گزارش نشده است.

,

وی افزود: حدود 5 هزار مسجد در استان به عنوان پایگاه و سنگر سلامت درطرح بسیج جامعه پزشکی تهیه و اجرا شد و این طرح پس از ان از طریق سازمان بسیج به تمامی کشور به عنوان طرح شهید قاسم سلیمانی ارائه شد و عظمت پایگاه های سلامت مساجد از روزی که این طرح اجرا شد خراسان رضوی در زمینه مقابله با کرونا پیشرفت داشت و وضعیت عادی شد و استان به برکت طرح شهید سلیمانی از نظر سلامتی و کنترل ویروس کرونا از کشور جلوتر است.

,

امام جمعه مشهد با بیان اینکه طی یک سال اخیر فعالیت های مقابله با کرونا در سپاه و بسیج جامعه پزشکی استان انجام داده کم نظیر است تصریح کرد: ظرفیت بالایی که یک نهاد و بخشی از سپاه در استان دارد نشانگر ظرفیت و برکات بالای این نهاد مقدس غیر از یک نهاد نظامی دارا می باشد و اینکه برخی عناصر فرصت طلب، اقتدار سپاه را مزاحم و مانع قدرت طلبی های خود می دانند انجایی که میدان های جهاد و فداکاری ها در حوزه سیاسی و برای استقلال کشور پیش می اید به بهانه ای اینکه نهاد نظامی نباید در عرصه های سیاسی فعال باشد.

,

وی افزود: انها باید بدانند سپاه انحصارا نظامی نیست و سپاه پربرکت ترین و پرظرفیت ترین نهاد به عنوان محور اقتدار نظام در همه عرصه ها است و در عرصه عمران و سازندگی و توسعه اقتصادی کشور هم مقتدرانه فعالیت دارد و بزرگ ترین مسئله روز ما است به فرموده رهبری سپاه از ظرفیت بالایی برخوردار است که در فعالیت های یک ساله سپاه شاهد این موارد است و در سایر استان ها این اقدامات به عنوان الگو انجام بگیرد.

,

آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: در حاشیه شهر 3 مسئله برای مردم شهر مشهد، کشور و رهبر انقلاب دغدغه آفرین بود که شامل مسائل فرهنگی، امنیتی و محرومیت‌ها است و پس از چندین سال در حل مشکلات فرهنگی و امنیتی با محوریت و فعالیت نهاد سپاه و سایر دستگاه ها تقریبا موفق بودیم.

,

وی افزود: در عرصه محرومیت‌زدایی همه وارد فعالیت شدند و امیدواریم توفیق پیدا کنیم و امیدواریم حاشیه شهر مشهد از جدایی از شهر جدایی باشد و حاشیه به شهر کاملا متصل باشد و شهرداری نیز در این راستا همت داشته است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه