اخبار داغ

مدیر حوزه علمیه منصوریه:

امروز جامعه به مبلغانی نیاز دارد که در خدمت مردم باشند

امروز جامعه به مبلغانی نیاز دارد که در خدمت مردم باشند
حجت الاسلام و المسلمین علیرضا حدائق گفت: امروز جامعه به مبلغانی نیاز دارد که در خدمت مردم باشند و در بین مردم بعضی‌ها قدرشناس و برخی ناسپاس‌اند اما مهم این است که خداوند متعال می‌بیند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سرویس فرهنگ و عترت شیرازه، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا حدائق مدیر حوزه علمیه منصوریه در مراسم ملبس طلبه های این حوزه ضمن تبریک میلاد امام علی (ع)، گفت: طبق حدیث امام صادق(ع) در پوشیدن لباس رسمی دین اگر خوب عمل کردید خداوند به شما دو ثواب می دهد و اگر کم گذاشتید دو عذاب درپی خواهد داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شیرازه,
وی افزود: این ثواب یکی حفظ آبروی این جایگاه دوم کار نیک است و عذاب آن تخریب جایگاه و کار ناشایست است.
,
 
,
مدیر حوزه علمیه منصوریه با بیان اینکه پوشیدن لباس دین یک مسئولیت خطیر پر ثواب و پر عذاب است، خاطرنشان کرد: پوشیدن لباس روحانیت، فرصت بسیار خوبی است و شاکریم که در اردوگاه صاحب الزمان توفیق حضور داریم. 
,
 
,
حجت الاسلام و المسلمین حدائق با بیان اینکه اکنون مسئولیت اجتماعی را آغاز می کنید، اظهار داشت: امام علی (ع) می فرماید که علما وقتی به یکدیگر نامه می نوشند سه مطلب یادداشت می کردند؛ مطلب اول کسانی که بین خودشان و خدا را اصلاح می‌کنند، خداوند بین این ها و مردم را اصلاح می کنند.
,
 
,
برای تقرب به خدا وقت بگذارید
, برای تقرب به خدا وقت بگذارید,
 
,
وی خطاب به طلاب حاضر در جلسه، تاکید کرد: برای تقرب به خدا وقت بگذارید، بعضی از مردم تملق غیر خدا را دارند اما برای خداوند متعال وقت نمی گذارند. 
,
 
,
مدیر حوزه علمیه منصوریه تصریح کرد: امام خمینی(ره) بین خود و خدا را اصلاح کرد و خداوند بین او و مردم را اصلاح کرد؛ امام چه کرده است که ملت های مختلف با مذهب های متفاوت ایشان را دوست دارند. 
,
 
,
حجت الاسلام و المسلمین حدائق با اشاره به اینکه برای خداوند کار کنید و اگر آخرت را اصلاح کنید دنیا را خداوند درست می کند، اظهار داشت: دلیل آشفتگی امروز دنیا، آشفتگی آخرت است. 
,
 
,
 
,
این کارشناس مذهبی با تاکید بر اینکه شما مسئولیت و تولیت تربیت امر اوخروی مردم را بر عهده دارید و مهم ترین کار است، گفت:  پیامبر (ص) به امام علی (ع) یک نفر به توسط شما هدایت شود، ثواب به آنچه خورشید می تابد مهم تر است؛ کار طلبه ها نیز به همین ترتیب است‌.
,
 
,
وی با اشاره به سومین نکته، اضافه کرد: باطن ها را درست کنید تا ظاهر ها را خداوند درست کند، تمام کسانی که در گذشته تاریخ توفیقات و نقش آفرینی هایی دارند؛ باطن خودشان را اصلاح کردند و خداوند یاری شأن کرد. 
,
 
,
به گفته این استاد حوزه، برخی از مردم موفقیت بعضی ها را بر شانس می پندارند در صورتی که این موضوع خلاف توحید است و خداوند شانسی عمل نمی کند؛ ذره ثواب ها را خداوند جواب می دهد. 
,
 
,
شرط لازم برای موفقیت بندگی خداوند و تقوا است
 
,
شرط لازم برای موفقیت بندگی خداوند و تقوا است
, شرط لازم برای موفقیت بندگی خداوند و تقوا است,
 
,
عضو جامعه روحانیت شیراز تصریح کرد: شرط لازم برای موفقیت در زندگی دنیوی و اخروی؛ بندگی خداوند و تقوا است. 
,
 
,
وی با بیان اینکه در لباس روحانیت باید به مردم رسیدگی شود، اضافه کرد: دلسوز آخرت باشید دنیا درست می شود، در این لباس آمده ایم که به داد مردم برسیم. این لباس پر مسئولیت است چرا اینکه نماد تبلیغ دین هستید و برای کمک به مردم فرصت خوبی است. 
,
 
,
بنا به اظهار مدیر حوزه علمیه منصوریه، امروز جامعه به مبلغانی نیاز دارد که در خدمت مردم باشند و در بین مردم بعضی ها قدرشناس و برخی ناسپاس اما مهم این است که خداوند متعال می بیند. 
,
 
,
وی در پایان سخنان خود رو به طلبه های تازه ملبس شده، گفت: لباس دین در زندگی تان حاشیه قرار نگیرد و همیشه بپوشید.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه