اخبار داغ

دبیرکل جمعیت هلال احمر:

انبارهای امدادی هلال احمر همچنان نیاز به تجهیز بیشتر دارد/باید دعا کنیم حادثه سنگینی رخ ندهد

انبارهای امدادی هلال احمر همچنان نیاز به تجهیز بیشتر دارد/باید دعا کنیم حادثه سنگینی رخ ندهد
دبیرکل جمعیت هلال احمر گفت: انبارهای امدادی جمعیت هلال احمر در حد پاسخ گویی اولیه آمادگی لازم را دارند اما همچنان به تجهیز جدی و بیشتر انبارها نیاز داریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد حسن قوسیان مقدم در خصوص وضعیت انبارهای امدادی جمعیت هلال احمر گفت: طی ماه‌های گذشته دولت یک کمک ۲۰۰ میلیارد تومانی برای تجهیز انبارهای امدادی به جمعیت هلال احمر انجام داد که از این رقم ۷۰ میلیارد تومان صرف تهیه ۳۰ هزار عدد چادر امدادی شد و احتمالاً تا پایان سال نیز ۱۵ هزار چادر دیگر تأمین شود.

دبیرکل جمعیت هلال احمر عنوان کرد: به علاوه با این کمک هزینه دولت ۱۰۰ هزار پتو تأمین شد و در خصوص مواد غذایی نیز در حد اعتبارات موجود بسته‌های غذایی ۱ و سه روزه و یک ماهه تأمین شده است.

قوسیان مقدم با بیان اینکه دولت وعده تأمین اعتبار دیگری را تا پایان سال داده است، تصریح کرد: البته با وجود این کمک‌ها همچنان تجهیزات انبارهای امدادی جمعیت هلال احمر در سراسر کشور نیاز به کمک اساسی دارد و باید دعا کنیم که اتفاق سنگینی در کشور رخ ندهد.

وی با بیان اینکه انبارهای امدادی هلال احمر همچنان ظرفیت تجهیز و توسعه بیشتر را دارند، اظهار کرد: معمولاً در حوادث، جمعیت هلال احمر تا چند روز اولیه مدیریت بحران اقلام امدادی و زیستی را از منابع خود تأمین می‌کند و سپس از منابع کمک‌های مردمی استفاده می‌کند. به همین منظور نیاز داریم تا انبارها تجهیز بیشتری یابند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر تاکید کرد: در حال حاضر در حد توان آمادگی مقابله با بحران‌ها را داریم اما انبارها همچنان ظرفیت خالی برای تجهیز بیشتر و رسیدن به نقطه مطلوب را دارند.

قوسیان مقدم با توضیح در خصوص اقلام امدادی مورد نیاز برای توسعه انبارها عنوان کرد: در تجهیزات امدادی بحث پایگاه‌های امداد جاده‌ای و ماشین‌های نجات را داریم که در اکثر پایگاه‌های سراسر کشور، درخواست خرید و نوسازی آنها را داده‌ایم.

وی تصریح کرد: در موضوع امدادرسانی نیز مؤلفه سگ‌های زنده یاب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند چرا که در بحران‌های مختلف حضور این سگ‌ها بسیار در روند امدادرسانی و نجات افراد و مصدومین مؤثر است. در حال حاضر نیز به تعداد بیشتری از سگ‌های زنده یاب نیاز داریم.

لزوم توسعه تجهیزات انفرادی امدادگران در استان تهران

دبیرکل جمعیت هلال احمر در خصوص اقلام امدادی مورد نیاز در انبارهای امداد و نجات استان تهران نیز خاطرنشان کرد: در تهران نیز بیشترین نیاز ما مربوط به تجهیزات انفرادی امدادگران است. در حال حاضر نیز انبارها در حد پاسخگویی اولیه آمادگی دارند اما این ظرفیت برای کل کشور پاسخگو نیست.

قوسیان مقدم تاکید کرد: به همین منظور نیازمند کمک جدید دولت و مجلس برای تکمیل شدن ظرفیت انبارهای امدادی هستیم تا در بحران‌های پیش رو با مشکل روبرو نشویم.

دبیرکل جمعیت هلال احمر در پایان یادآور شد: بر اساس پیش‌بینی‌ها، حداقل انتظار ما این است که بودجه هلال احمر نسبت به لایحه بودجه پیشنهادی قبلی ۱۰ الی ۱۵ درصد رشد داشته باشد تا با خیال راحت بتوانیم وارد سال ۱۴۰۰ شویم.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, لزوم توسعه تجهیزات انفرادی امدادگران در استان تهران, لزوم توسعه تجهیزات انفرادی امدادگران در استان تهران,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

,

منبع: مهر

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه