اخبار داغ

آیت الله دری نجف آبادی:

احیای فرهنگ علوی در جامعه یک ضرورت محسوب می شود/مشکلات اقتصادی امروز نتیجه غفلت از آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی است

احیای فرهنگ علوی در جامعه یک ضرورت محسوب می شود/مشکلات اقتصادی امروز نتیجه غفلت از آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی است
امام جمعه اراک با اشاره به این که احیای فرهنگ علوی در جامعه یک ضرورت محسوب می شود بیان کرد: مراکز علمی و دانشگاهی به آن توجه داشته باشند چراکه دشمنان اهل بیت(ع) به دنبال ضربه زدن به فرهنگ علوی و شیعی هستند و برای رسیدن به اهداف شوم خود از هر شگرد استفاده می کنند و هزینه های کلان صرف می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در اولین همایش ملی علل و پیامدهای فقر فرهنگی و فرهنگ فقر در سیره حضرت علی (ع) که در دانشگاه آزاد اسلامی اراک برگزار شد گفت: جریان غدیر یک جریان بسیار گسترده است که تا قیامت در جریان خواهد بود و امروز به برکت انقلاب اسلامی شاهد احیای جریان غدیر در جامعه هستیم و این یک فرصت ارزشمند است که باید به خوبی از آن استفاده کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

دری نجف آبادی اظهار کرد: نهج البلاغه یک ذخیره ارزشمند و میراث گران بهای امیرالمومنین(ع) است و بیانات حضرت در نهج البلاغه در هر شرایط و مقطعی کاربردی و ارزشمند است که اگر به خوبی عملیاتی شود قطعا در همه ابعاد موثر خواهد بود.

,

وی با اشاره به این که احیای فرهنگ علوی در جامعه یک ضرورت محسوب می شود بیان کرد: مراکز علمی و دانشگاهی به آن توجه داشته باشند چراکه دشمنان اهل بیت(ع) به دنبال ضربه زدن به فرهنگ علوی و شیعی هستند و برای رسیدن به اهداف شوم خود از هر شگرد استفاده می کنند و هزینه های کلان صرف می کنند.

,

امام جمعه اراک گفت: فرهنگ جهاد و شهادت در طول انقلاب اسلامی همواره راهگشای همه شرایط بوده و چراغ فرهنگ جهاد و شهادت را حضرت امام(ره) روشن کردند و امروز باید برای زنده نگه داشتن و تقویت فرهنگ جهاد و ازخودگذشتگی از همه ظرفیت ها به خوبی استفاده کنیم.

,

دری نجف آبادی اظهار کرد: دانشگاه ها باید برای احیای مفاهیم ارزشی اهتمام بیشتری داشته باشند و در این راستا برنامه های عملیاتی ارائه دهند.

,

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: دین اسلام برای هر مقطع و شرایطی راهکار عملیاتی ارائه داده و باید این راهکار به خوبی عملیاتی و به کارگیری شود و یک ضرورت محسوب می شود چراکه دشمنان به دنبال ناکارآمد نشان دادن اسلام برای مدیریت هستند.

,

وی ادامه داد: اسلام برای حل مشکلات اقتصادی و شکوفایی آن راهکار عملیاتی دارد و در این راستا حرف های زیادی برای گفتن دارد و اگر ما امروز این هنر را نداریم که راهکارهای اسلام را برای شکوفایی اقتصاد عملیاتی کنیم قطعا مشکل از ماست که باید در نحوه مدیریت خود تجدید نظر کنیم.

,

دری نجف آبادی بیان کرد: رویکرد اسلام و نظام اسلامی توانمند کردن مردم و جامعه در هر شرایطی است که اگر به این رویکرد توجه شود قطعا در برابر هر شرایطی مستحکم خواهیم بود.

,

امام جمعه اراک یادآور شد: ذات جمهوری اسلامی برقراری و تحقق عدالت در همه ابعاد است و همه باید در این راستا تلاش کنیم و در قبال آن مسئول هستیم که نیازمند تلاش در همه ابعاد است.

,

وی افزود: مشکلات اقتصادی امروز نتیجه غفلت از آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی است و اگر امروز مشکلاتی در زمینه خصوصی سازی و اقتصادی داریم قطعا در مقاطعی به آرمان های اصلی انقلاب بی توجهی کردیم.

,

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: گداپروری خلاف مشی اسلام است و سیاست اصلی دین اسلام توانمند سازی همه جانبه است و باید برای توانمند سازی از همه ظرفیت ها و نعمت ها به خوبی استفاده کنیم و زمینه را باید برای رشد و شکوفایی استعدادها و خلاقیت های جوانان به خوبی فراهم سازیم.

,

وی افزود: امروز برای تشکیل دولت اسلامی باید برنامه ریزی را برای تربیت ۱۰ هزار مدیر توانمند و انقلابی به خوبی انجام دهیم و اگر مدیران انقلابی و جهادی بر روی کار باشند قطعا شاهد مشکلات نخواهیم بود.

,

امام جمعه اراک بیان کرد: امروز عملیاتی کردن سیاست های اقتصاد مقاومتی در کشور جدای از اینکه یکی از دغدغه های مهم مقام معظم رهبری است یکی از ضرورت های مهم برای ساماندهی مشکلات محسوب می شود و باید به آن توجه داشت.

,

دری نجف آبادی بیان کرد: امروز یک امانتی بر دوش ما قرار گرفته و آن هم ساختن ایرانی انقلابی و اسلامی و معرفی آن به عنوان الگویی درخشان است که همه در قبال این وظیفه مهم مسئول هستیم و باید در قبال آن پاسخگو باشیم.

,

وی یادآور شد: صرفه جویی در مصرف انرژی یک ضرورت مهم در کشور است و سرمایه گذاری باید به سمت کارهای مولد و درونی هدایت شود و از ظرفیت های درونی به خوبی استفاده شود.

,

امام جمعه اراک گفت: سیاست اصلی نظام اسلامی در همه ابعاد توانمند سازی است و سیاست های حمایتی در حاشیه آن قرلر دارد و اصل توانمند سازی و استقلال همه جانبه است.

,

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطرنشان کرد: مدل اقتصادی اسلام مدلی بسیار حکیمانه است و باید یک الگوی عزت آفرین و کرامت آفرین برای انسان از اسلام و انقلاب نشان دهیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه