اخبار داغ

رئیس سازمان بسیج مستضعفین:

تحقق تمدن نوین اسلامی هدف اصلی گام دوم انقلاب است/ باید دیوارهای بروکراسی فرو ریزد و میز خدمت را به مساجد ببریم

تحقق تمدن نوین اسلامی هدف اصلی گام دوم انقلاب است/ باید دیوارهای بروکراسی فرو ریزد و میز خدمت را به مساجد ببریم
سردار سلیمانی گفت: مقام معظم رهبری ۳ مرحله را در گام دوم انقلاب مشخص کردند که تحقق دولت اسلامی، جامعه پردازی و تمدن نوین اسلامی به عنوان هدف اصلی گام دوم انقلاب است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، سردار غلامرضا سلیمانی عصر امروز در نشست با فرماندهان پایگاه مقاومت بسیج در لرستان اظهار داشت: بعد از بیانیه گام دوم انقلاب و سخنرانی رهبری در 14 خرداد سال جاری، مبتنی بر تبیین روند تحول آفرینی است که امام(ره) در دوران انقلاب و تشکیل نظام جمهوری اسلامی که زیر ساخت یک حرکت عظیم انقلابی اقدام نمود و این برای گام اول انقلاب محسوب شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,

وی افزود: در گام اول، انقلاب به پیروزی رسید و نظام جمهوری اسلامی استقرار یافت و سه مرحله را در گام دوم مشخص کردند که تحقق دولت اسلامی، جامعه پردازی و تمدن نوین اسلامی به عنوان هدف اصلی گام دوم انقلاب است.

,

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: سخنرانی امسال رهبری مبتنی بر ایجاد تحول بود، داشتن جرات برای ایجاد تحول و عزم جدی برای تحول آفرینی که باید در گام دوم انقلاب در یک نهضت عمومی با رویکرد تحولی با استفاده از تجربه تاریخی ملت ایران و تکیه بر تجریه بسیج در گام اول انقلاب خصوصا در دوران دفاع مقدس، این تحول از سطح اصلی خودش که مردم است آغاز شود.

,

سردار سلیمانی با اشاره به بازآفرینی مجدد بسیج در قالب نهضت عمومی، عنوان کرد: اگر بخواهد این مهم رقم بخورد باید بین یک و نیم تا دو میلیون نفر در ایجاد این نهضت عمومی مشارکت داشته باشند و کادرهای بسیج این تحول را در ذهن خود داشته باشند که ملاک اصلی آن تدابیر امام(ره) و رهبری است.

,

وی بیان کرد: بسیج مردمی در جلوه های غیر دفاعی و امنیتی همیشه حضور دارند، بعد از دفاع مقدس بسیج طلبه و دانشجو نقطه آغاز بسیج غیر نظامی و مردمی بود که شکل گرفت.

,

سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: در بسیج دو مقوله وجود دارد که یکی نیروی مقاومت است که در جهت دفاعی و امنیتی بوده و روش آن متفاوت از بخش بسیج مردمی است که احیا و به ظرفیت رسانی پایگاه های مقاومت، سرآغاز این بازآفرینی است.

,

وی گفت: این آغاز یک راه طولانی و امیدبخش است که افق روشنی در پیش روی ماست، با توجه به اینکه نظام جمهوری اسلامی مردم سالاری اسلامی است و تفاوت های ماهیتی با مردم سالاری دموکراسی های دنیا دارد، آنهایی که ادعا دارند با زور رای مردم را می گیرند و در واقع دموکراسی هایی که به بن بست رسیده و گرفتار حزب بازی شده اند اما مردم سالاری دینی در ایران به معنی واقعی کلمه است.

,

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار داشت: رهبری فرمودند مردم سالاری یعنی مردم در همه زمینه ها مشارکت داشته باشند و فرمودند بسیج مظهر تحقق مردم سالاری دینی است، بسیج زمینه ساز ظهور عدالت گستر جهان است که تحقق دولت اسلامی، جامعه پردازی و تمدن نوین اسلامی که رهبری فرمودند تا تحقق دولت اسلامی نباشد جامعه پردازی و تمدن نوین اسلامی شکل نمی گیرد.

,

وی افزود: وقتی بیانیه صادر می شود، همه را خطاب می کند اما مخاطب اصلی سازماندهی است که باید در قالب بسیج شکل گیرد و احیای پایگاه های مقاومت با این تدبیری که از همه ظرفیت ها به خوبی استفاده شود.

,

سردار سلیمانی بیان کرد: بسیج مراقبت کند از انحرافات و همه ظرفیت ها باید باشند چرا که بسیج مزرعه بدون حصار و باران رحمت الهی است و بسیج هنر امام(ره) بود.

,

رئیس سازمان بسیج مستضعفین عنوان کرد: باید بسیج کاری کند که ملت ایران به راحتی جای خود را در بسیج پیدا نمایند، پایگاه های بسیج منحصر به ساختمان نیست بلکه نقطه ارتباطی است، عرصه این نقش آفرینی ها محله، شهر و استان است.

,

وی تصریح کرد: در ایام کرونا، در کمک مومنانه و اجرای طرح سردار سلیمانی و در سایر موضوعاتی مانند محرومیت زدایی، بسیج پیشقدم بوده و رهبری فرمودند در پیاده سازی نرم افزاهای نظام جمهوری اسلامی، نیاز به حرکت عمومی داریم.

, .,

سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: این اقدامات برای الگوسازی خوب است اما به نیازهای نظام پاسخ نمی دهد و باید بستر ظهور فراهم شود که راهش تفکر بسیجی و این نگاه تحولی است.

, .,

وی گفت: رهبری ۴۲ بار کلمه جوان و نوجوان، امید به آینده و نترسیدن از دشمن، روحیه جهادی که از دل تفکر بسیجی بیرون می دهد و جهش در پیشرفت را در بیانیه مطرح کردند که در عرصه علم و دانش، اخلاق و معنویت، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و سبک زندگی اسلامی، بسیج براساس این بیانیه یک سند راهبردی ۱۰ ساله را تنظیم کرده که اولین سند در کشور تدارک دیده شده و به رهبری تقدیم شد.

,

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار داشت: امروز سند راهبردی ۱۰ ساله در اختیار بسیجیان است و همه اهداف توسط رهبری برای بسیج تعیین شده و ما باید حمایت و بسترسازی کنیم، البته اصول و اهداف انقلاب تغییر نمی کند اما روش ها تغییر و به روز می شود.

,

وی با اشاره به ظرفیت فضای مجازی افزود: از این فضا هم می توان استفاده کرد، از رسانه و از ظرفیت ورزش و نشاط و خود مردم برای حل مسائل استفاده شود، هیات های اندیشه ورز باید تشکیل شوند و در همه اقشار، پایگاه ها راهبردی هستند و تلاش می شود نواقص برطرف شود، البته پشتیبانی ها گسترش می یابد و باید به خدا تکیه کرد تا موفقیت هایی را به ما برساند.

, .,

سردار سلیمانی با بیان اینکه طرح سردار سلیمانی در کنترل کرونا طرحی موفق بود عنوان کرد: طرح شهید سلیمانی طرحی موفق بود و کشورهای زیادی تلاش کردند تا از این طرح برای کنترل کرونا استفاده کنند؛ اگرچه کشورهای دیگر سیستم های درمانی قوی دارند اما درمانده شده اند و تلفات زیادی دارند ولی در کشور ما با اجرای این طرح و حضور مردم و بسیج، آمار تلفات کرونا بسیار کاهش یافت.

, .,

وی با اشاره به اینکه طرح کمک مومنانه ماندگار شد، بیان کرد: کمک مومنانه یک سنت حسنه باقی ماند و مرتب خودش تکرار می شود که رهبری فرمودند کار بسیج برجسته بود و این ها نقاط فنی و دقیق است.

, .,

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور تصریح کرد: بسیج محدود به یک قشر و سلیقه نیست بلکه بسیج تابع منظومه فکری امام(ره) و رهبری است و وقتی انقلاب اسلامی برای بسیج راهبرد داشته باشد، یعنی تفکر بسیج بسیار مهم است و افق منطقه ای و بین المللی را رصد می کند.

, ر, .,

وی خاطرنشان کرد: بسیج بازآفرینی را از احیای پایگاه های مقاومت شروع می کند به این دلیل که باید از فرصت ها استفاده شود.

, .,

سردار سلیمانی با اشاره به اینکه انقلاب و بسیج، الگوسازی برای نجات بشریت است، گفت: دشمن تلاش دارد تا این نرم افزارها موفق نشود و این الگوسازی شکل نگیرد اما رهبری در این سالها چنان اقدام نمودند که دنیا متعجب شده است.

, .,

وی اظهار داشت: وقتی سیاست های ترامپ شکست خورد به کنار رفت، هر کدام از این ها که می آیند در مقابل نظام جمهوری اسلامی ایران شکست می خورند، ملت ایران اینها را آدم حساب نمی کرد که این به واسطه مدیریت رهبری است.

, .,

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: در موضوعاتی که به منظومه فکری امام(ره) و رهبری توجه کردیم الگو شدیم و در موضوعاتی که تفکر لیبرالی و باقیمانده از زمان های قبل از انقلاب بوده، مشکلاتی رخ داده است.

, .,

وی عنوان کرد: فاصله طبقاتی، توزیع غلط ثروت، رانت، بی عدالتی دیده می شود که باید دیوارهای بروکراسی فرو ریزد و میز خدمت را به مساجد ببریم؛ همچنین نیاز است که برای کاهش فساد و از بین بردن رانت باید دیوان سالاری کوچک شود. عزم ما در این زمینه جدی است.

, .,

سردار سلیمانی با اشاره به ظرفیت لرستان بیان کرد: باید نهضت عمومی ایجاد کرد و استان لرستان این ظرفیت را دارد به طوری که در دفاع مقدس مردانگی و شرافت این مردمان را دیدیم و در این سالها نیز حضور پرشوری داشتند.

, .,

وی با تاکید بر حضور بسیج برای حل مشکلات تصریح کرد: بسیج نمی تواند نسبت به مشکلات بی تفاوت باشد و برای اشتغال، ازدواج، اعتیاد، آسیب های اجتماعی، علمی و فناوری، فضای مجازی، ورزش، اردویی باید برنامه داشته باشیم البته یک مجموعه زیر ساختی در حال شکل گیری است و این استان مستحق خدمات زیادی است و می تواند در پیاده سازی منظومه فکری رهبری در گام دوم انقلاب راجع به بسیج در کشور نمونه شود.

, .,

رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات بسیج تربیت نیروهاست که رهبری در گام دوم انقلاب به تربیت جوانان که مغز اصلی تمدن سازی هستند، تاکید می کند.

, .,

وی گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران ظرفیت های زیادی دارد و نظام امت و امامت است و برای حرکت مردم پشت سر رهبری نیاز به سازماندهی است.

, .,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه