اخبار داغ

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

دشمن راهی جز پذیرش شرایط رهبری در بازگشت به تعهداتشان ندارند

دشمن راهی جز پذیرش شرایط رهبری در بازگشت به تعهداتشان ندارند
سرلشکر سلامی گفت: امروز دشمن هیچ راهی ندارد جز پذیرش شرایطی که مقام معظم رهبری بر آن ها ترسیم کرده است و آن بازگشت به تعهداتشان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عصر امروز در گفت‌وگو با بسیجیان خراسان رضوی اظهار کرد: از خدا سپاسگزارم که در این لحظه‌های باشکوه که مصادف است با سالروز میلاد با سعادت حضرت امیرمومنان فرصت تشرف به محضر و بارگاه ملکوتی حضرت ثامن‌الحجج را امروز پیدا کردیم. یک توفیق مضاعفی هم نصیب شد که بتوانم به شکل تصویری از طریق سیمای خراسان رضوی با مردم عزیز و شریف و ثابت قدم و نجیب و شهید داده و صبور استان خراسان رضوی و مردم شهرستان مشهد ملاقات تصویری داشته باشم

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: مردمانی که شهدای والامقام و بزرگی را تقدیم انقلاب و دفاع مقدس و حریم اهل بیت و امنیت کشور کردند؛ شهدایی مثل شهید شوشتری، برونسی و کاوه و هزاران شهید پرپر شده‌ای که سندهای بسیار زیبایی است از وفاداری مردم عهدی که با ائمه بستند

,

سرلشکر سلامی خاطر نشان شد: نکته مهم این است که اسرار 42 سال ایستادگی یک ملت در برابر یک ائتلاف به هم پیوسته جهانی از قدرت‌های بزرگ که واقعا امپراطوری های بی‌نظیری در تاریخ بشر هستند چیست. در تاریخ وجود ندارد سابقه‌ای که یک ملت توانسته باشد تنها 42 سال در مقابل انواع مختلف مخاطرات که یک عرض و طول جهانی داشتند ایستادگی کند.

,

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: نمونه تکرار شده و مثالی از این حقیقت درخشانی در ملت ایران وجود ندارد و ما موظفیم هر چند وقت یک‌بار این نعمت بزرگ را یادآوری کنیم همانطور که خدا در قرآن مسلمانان را به یادآوری نعمت‌های الهی سفارش کرده است.

,

وی بیان کرد: مدام خدا سفارش می‌کند ما را به یادآوری نعمت‌های الهی. بزرگ‌ترین نعمت الهی ایستادگی سرافرازانه ملت ایران در پرتو هدایت‌های الهی رهبران انقلاب اسلامی است و همینطور در پرتو اسلام عزیز مردم ما ایستادند.

,

سرلشکر سلامی عنوان کرد: راز این ایستادگی چیست که امروز بعد از 42 سال نبرد با بزرگ‌ترین قدرت تاریخ و همه قدرت‌های وابسته به او به عنوان یک برنده از یک جدال بزرگ معرفی می‌شویم. ما امروز با یک بازی برده مواجه هستیم. دشمن ما ناامید ناکام افسرده و درگیر مشکلات داخلی و درگیر از دست دادن شخصیت جهانی خود است

,

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه ما در فراز آخر نبرد خود هستیم، افزود: یعنی به اوج نبرد نزدیک شده‌ایم و بعد از آن عبور خواهیم کرد و راهی تا پیروزی نهایی باقی نماینده زیرا نصرت‌های الهی در مسیر همراه ماست و ما بر اساس تجربه تاریخی ملت ایران در مسیر این وقایع رشد کردند.

,

وی تصریح کرد: مردم خراسان که بخش مهم و تأثیرگذار این جامعه هستید و در دوران دفاع مقدس و بعد از آن نقش‌های بزرگی را در دفاع مقدس ایفا کردند. خود شماها در قلب این حوادث بزرگ رشد کردید، میدان نبر و عناصر پیروزی را ساختید.

,

سرلشکر سلامی گفت: ما با سه عنصر اصلی تا به امروز پیروز بوده ایم و این عناصر در چارچوب سنت‌های الهی قابل توصیف و تعبیر هستند، ما همه عوامل بزرگ بودن یک ملت ر در اختیار داریم. یک ملت وقتی بزرگ و شکست ناپذیر است که یک رهبر بزرگ داشته باشد. هر ملتی به اندازه ارتفاع شخصیت رهبر خود بزرگ می‌شود، هر ملتی به اندازه دامن آرمان ها و افق نگاه رهبر خود بزرگ می‌شود و بعضی ملت ها که به ظاهر بزرگ هستند به دلیل شکست در رهبری شکست می خوردند و از جغرافیای سیاسی عالم محو می‌شوند.

,

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأکید کرد: رهبری در یک نظام مهم‌ترین رکن قدرت و قوام و استحکام جامعه است و دامنه عظمت و وسعت یک کشور و ملت به وسعت دامنه شخصیت و افق‌های اندیشه و باورها و اعتقادات رهبر جامعه بستگی دارد.

,

وی خاطر نشان شد: الحمدالله در طول انقلاب اسلامی ما به واسطه داشتن نعمت رهبری که نعمت ولایت است و امتداد ولایتی است که ائمه در تاریخ بر عهده داشتند. ولایت در جامعه ما نیابت امام عصر است. بنابراین جامعه به خودی خود رنگ الهی می‌گیرد. رفتارهای الهی وسیع و شکست ناپذیر هستند که ما در مقاطع تاریخی بزرگی این حقیقت را مشاهده می‌کنیم. علاوه بر آن اگر یک ملت دارای یک مکتب بزرگ باشد و از اعتقادات و باورهای وسیعی الهام بگیرد بزرگ می‌شود.

,

سرلشکر سلامی با اشاره به اینکه منبع الهام ما عاشوراست، یادآور شد: روح شهادت و جهاد وقتی در پیکره جامعه دمیده می‌شود و از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شود برای یک ملت استحکام ایجاد می‌کند و ملت را شکست ناپذیر می‌کند و مردم بزرگ، یک ملت بزرگ که متکی بر ارزش‌های یک مکتب و در دامنه و ذیل رهبری قدرتمند حرکت می‌کند بزرگ می‌شود شکوه و عظمت پیدا می‌کند و در کنار این سه عنصر بزرگ داشتن دشمن بزرگ موجب تقویت قدرت است.

,

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: ما به دلیل اینکه همواره با دشمنان بزرگ روبرو بوده ایم و مجبور بوده ایم در قیاس و طراز آن‌ها قدرت بسازیم تبدیل شدیم به یک ملت بزرگ. بنابراین همه عوامل و عناصر بزرگ بودن در اختیار ماست.

,

وی افزود: ما حوادث سختی را پشت سر گذاشتیم، تاریخ بسیار سختی را رقم زدیم، صفحات وسیعی از تاریخ را نگاشتیم. ما جنگ هشت ساله را با موفقیت پشت سر گذاشتیم که در آن همه قدرت‌های جهان به هم پیوسته بودند و یک ملت تنها و محاصره در تحریم در سوی دیگر بود و این ملت توانست در این شرایط اراده خود را به دشمن تحمیل کند.

,

سرلشکر سلامی گفت: اگر ماجرای ایستادگی ملت ما تا دو سال بود ممکن بود ابهامی در مورد غنی و قوی بودن این ملت وجود داشته باشد اما وقتی 42 سال یک کشور در تمام شئون و جهات اقتصادی نظامی امنیتی اطلاعاتی عملیات روانی رسانه ای تحریم اقتصادی و فشارهای ممتد سیاسی قرار می‌گیرد و فتنه‌های داخلی را علیه او شکل می‌دهند و همه رسانه های قدرتمند نظام‌های دروغ جهان علیه او شایعه می‌پراکنند و سعی می‌کنند افراد را علیه او تهییج کنند وقتی چنین وضعیتی وجود دارد و جوانان از سوی دشمن مورد تهاجم سنگین روانی قرار می‌گیرند و دشمنان تلاش می‌کنند هویت اسلامی و دینی جوانان را تهی کنند و نسبت به انقلاب بی اعتقاد کنند و ذهن‌های آن‌ها را تسخیر کنند. جوانا ن این ما به این تهاجم پاسخ‌های قدرتمندانه می‌دهند و اسلام و نظام را به عنوان تکیه‌گاه اصلی و نقطه امید انتخاب می‌کنند. وقتی ما در جنگ های نیابتی بزرگی در منطقه درگیر می‌شویم و دشمن تمام قوای خود را در سطح جهان اسلام علیه ارزش‌های انقلاب بسیج می‌کند

,

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: وقتی که صهیونیست‌ها به لبنان حمله می‌کنند و حزب الله در یک نبرد 33 روزه پیروزی را در آغوش می‌گیرد، وقتی فلسطینی‌ها مسلح می‌شوند، سوری‌ها از شکستن نظام سیاسی خود جلوگیری می‌کنند و تمامیت ارضی خود را حفظ می‌کنند، وقتی در عراق مردم عراق از سیطره سیاسی آمریکا جلوگیری می‌کنند. وقتی یمینی‌ها قدرت آمریکا را در حالی که در اوج نابرابری قدرت هستند می‌شکنند، وقتی در بحرین مردم قفریاد آزادی  سر می‌دهند وقتی که ملت ایران در مقابل یک تحریم جهانی این‌چنین پابرجا می‌ماند آیا چیزی جز امداد الهی و حقانیت نظام برای این 42 سال مقاومت ابهامی باقی می‌ماند؟ بله اگر یکی دو عملیات بود شاید این ابهام باقی می‌ماند اما ما صحنه‌های متعددی را پشت سر گذاشتیم و در جبهه‌های مختلف جنگیدیم.

,

وی ادامه داد: همه جا را دشمن به میدان جنگ تبدیل کرده ولی جوانان مسلمان چه در ایران چه در سایر بلاد اسلامی پیشانی‌بند جهاد را بستند و سنگرها را پر کردند و دشمنان را تعقیب کردند و آن‌ها را از سرزمین‌های اسلامی بیرون کردند. ارتش های بزرگی را شکست دادند و برای یک خروج شرافتمندانه دنبال راهی می‌گردند. تا در مقابل این جهاد بتوانند خود را نجات دهند.

,

سرلشکر سلامی بیان کرد: اسرار بزرگی در این همه توفیقات عظیم نهفته است؛ یک فرمانده دلیر سپاه در صحنه‌های بزرگی در بیرون از کشور راه را بر دشمنان خدا می‌بندد به نام قاسم سلیمانی. جوانان مسلمان در کنار او بسیج می‌شوند در مقابل تهاجم‌های دشمن. ولی تروریست های بی رحم تکفیری که هم اونها را تغذیه می‌کردند و هم با حرکت‌های ساختگی به نام اسلام ولی این ورود خستگی ناپذیر می‌تواند.

,

وی خاطر نشان شد: دشمن خیلی علاقه‌مند بود بر این کشور متمرکز شود و قوای خود را چه نظامی و اقتصادی و روانی و ترویستی در قلب این سرزمین متمرکز کند. پراکنده کردن این دشمن کار بزرگی بود. امروز دشمن پراکنده شده نظام خود را از دست داده از نظر روانی انامید است حتی از نظر اقتصادی دچار مشکلات وسیعی است. مشکلات اقتصادی مداخلات بی مورد آمریکایی‌ها در جهان اسلام که ناشی از زوال عقل آن‌هاست امروز جامعه آن‌ها را به یک جامعه وحشت‌زده تبدیل کرده.

,

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یادآور شد: یعنی آن تصویر و سیمای قدرتمندی که از آمریکا وجود داشت همه اینها به برکت قدرت انقلاب اسلامی که قدرت دشمن را فرسوده کرد همه این قدرت را پوسید. اونها غروب را به زیبایی تجربه می‌کنند.

,

سرلشکر سلامی عنوان کرد: حتی اونها نمی‌توانند بیماری کرونا را کنترل کنند، نظام سلامت کشورهای غربی که بسیار پیشرفته بود در وضعیت بهداشت هم در سطح داروها و امکانات بیمارستانی فروپاشیده. چون این بیماری جهانی را فقط نمی‌توان با تکیه بر نظام‌های کلاسیک درمان درمان کرد. بلکه نیازمند یک مکتب است که همه جامعه را بسیج کند.

,

وی افزود: برعکس در ایران همه ملت پای‌کار آمدند. بسیجیان عزیزی که از خانه قدم می‌گذراند تا به پایگاه مساجد بروند و از آنجا با دستهای گرام خود به مردمی که از کرونا آسیب دیدند اینها را با احترام و تکریم به درب منازل مردم ببرند و چراغ‌های امید را در خانه‌های ما روشن کنند و همچنین عزیزان بسیجی که در طرح شهید سلیمانی خانه به خانه درب منازل را می‌زنند و در کنار آن‌ها می‌نشینند و درد دل مردم را می‌شنوند و مثل ملائک سفیر مهربانی الهی هستند.

,

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ما به دلیل اینکه یک ملت به هم پیوسته‌ای هستیم و از ائمه اطهار و علمای بزرگ و مراجع عظام و رهبران عزیز انقلاب آموخته‌ایم که باید بر اساس ایثار عمل کنیم و در خیرات از یکدیگر سبقت بگیریم. ایثار یعنی ترجیح دیگری بر خود. این را به‌خوبی یاد گرفتیم و در طول این 42 سال به زیبایی نمایش زیبایی از فداکاری و مجاهدت و شهادت طلبی را به نمایش گذاشتند. این شکوه واقعا قابل‌ستایش است.

,

سرلشکر سلامی تصریح کرد: از بسیجیانی که در پایگاه‌های مقاومت حضور دارند و صدای من را می شونم. به عنوان خادم ملت می گویم ما دست‌بوسیم و اوج شکوه مردم را می‌شناسیم. ما می‌دانیم مردم چقدر صبور هستند و میدانیم این مردم هستند که امروز ما را در میدان پیروز کردند.

,

وی تأکید کرد: ما امروز به نقطه‌ای رسیدیم که دشمن هر حرکتی کند ما پیروزیم حتی در برجام اگر تحریم را ادامه دهد باز هم ما پیروزیم چون ما امروز موفق شدیم سیاست فشار حداکثری آمریکا را بشکنیم که معمار و مبدع این سیاست را هم شکست داده ایم و امروز آمریکا در اثر مقاومت ملت ما شکست خورده. ما آموخته‌ایم در تحریم چگونه زندگی کنیم و پشتیبان هم باشیم و این درس بزرگی است که اسلام به ما یاد داده.

,

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطر نشان شد: ما انفاق و ایثار و مهربانی و عطوفت انسانی را آموخته‌ایم. اینها درسهای بزرگ ماست در این فضای تحریم. اما اگر دشمن شرایط ما را بپذیرد باز هم ما پیروزیم. دشمن هر گونه رفتار کنیم باز هم شکست خورده و ما پیروزیم. قدرت ما به فضل الهی هر نوع جنگی را منتفی کرد. هر چه دشمن تهدید و ارعاب می‌کرد و مردم و نیروهای مسلح و رهبر عزیز ما ابدا نگران نمی‌شدند. چون آمادگی کامل بود و امروز هم آماده‌ایم و در آینده هم آماده‌ایم. ما به اندازه یک جنگ بزرگ با قدرت‌های بزرگ قدرت انباشت کرده ایم و برای آن دارای تاکتیک و تکنیک هستیم.

,

سرلشکر سلامی با بیان اینکه ما در عرصه اقتصادی هم توانسته ایم به مروز تحریم را کم اثر کنیم و حتی اگر تحریم برداشته شود خوداتکایی را فراروی خود قرار می‌دهیم، گفت: هر آنچه عالم دارد ایران بزرگ در اختیار دارد. انرژی آب خاک استعداد ایمان قوی همه در اختیار ماست و تجربه نشان داد این ملت در فشارهای بی سابقه جهانی هم نمی‌شکند. همه فهمیدند این فقط جنگ نظامی نیست که ایران پیروز می‌شود.

,

وی اشاره کرد: امروز دشمن هیچ راهی ندارد جز پذیرش شرایطی که رهبر معظم انقلاب برای آن‌ها ترسیم کرده و آن بازگشت به تعهداتشان است، در صورتی که چنین شود ما هم به تعهدات بازخواهیم گشت در این صورت راهمان را برای قدرتمند شدن متوقف نمی‌کنیم. ما درس ایستادگی را در حرکت آموخته‌ایم. ایستادگی ملت ایران در هم شکستن دشمن است.

,

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ما به سمت افق‌های بلند آینده حرکت می‌کنیم. آینده برای ملت ما بسیار درخشان و زیباست ملت ایران همیشه داستان‌های تاریخی خود و دیگر ملل را می‌خواهند. از بعضی قطعات تاریخ متنفر است آنجایی که ایستادگی صورت نگرفته و امتیازی به دشمن داده. قراردادهای ترکمنچای و گلستان زخمهای فراموش نشدنی است برای ملت ما. امروز ملت ماست که شرط تعیین می‌کند و هرگاه در یک جدال یک طرف شرط تعیین کند او قدرتمند است. امروز این ملت ایران است که پس از دهه‌ها مبارزه و جنگ در عرصه‌های مختلف در تمام جنبه‌های زندگی و حیاط خود برای دشمن شرط می‌گذارد. این نشانه قدرت است. و ما از مردممان به خاطر همراهی در این ایستادگی صمیمانه قدردانی می‌کنیم.

,

سرلشکر سلامی گفت: از برادران و خواهران بسیجی می‌خواهم همان گونه که تا به امروز همه صحنه‌های سخت به قوت حضور شما با پیروزی تمام شده. امروز بیش از هر زمانی به حضور شما در بسیج نیازمندیم. امروز مردم ما معادل انقلاب‌اند. مردم قاعده اصلی و رهبری ستون مستحکم این نظام عظیم. پیوند این دو با یکدیگر یک نظام مستحکم و شکست ناپذیر می‌سازد.

,

وی افزود: امروز تاریخ ما سراسر افتخار است. به همه این لحظه‌های مقاومت افتخار می‌کنیم. نقطه‌ای از تاریخ وجود ندارد که از آن اظهار پشیمانی کنیم چون ایستاده‌ایم در عین حالی که از جنگ ها جلوگیری کرده ایم. به سرتاسر کشور نگاه کنید نشانه های یک پیشرفت بزرگ را می‌بینید. شتاب این پیشرفت‌ها وسیع است حتی در  شرایط تحریم از آسمان به زمین نگاه کنید هر روز چهره کشور ما عوض می‌شود و ما همچنین در کنار مردم و پیش‌مرگ آن‌ها و آماده فداکاری برای آنان تا لحظه آخر ایستاده‌ایم.

,

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پایان با بیان اینکه صمیمانه از مردم ایران و مردم استان خراسان رضوی و از برادران بسیجی تشکر می‌کنم، گفت: امکانات را با مردم تقسیم می‌کنیم و باهم به جنگ فقر می‌رویم و بخش نیازمند خود را تقویت می‌کنیم. ما در این راه باهم هستیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه