اخبار داغ

پایان جنگ را طلب می‌کنیم؛

صنعاء: قدردان ایران هستیم/ گریفیتس فرستاده سعودی است نه سازمان ملل

صنعاء: قدردان ایران هستیم/ گریفیتس فرستاده سعودی است نه سازمان ملل
وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن با تأکید بر لزوم لغو محاصره فرودگاه‌ها و بندرگاه‌های این کشور، گفت که صنعاء قدردان حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «هشام شرف عبد الله» وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن گفت که این دولت در برابر تجاوز ائتلاف سعودی-اماراتی مقاومت می‌کند و یمن را به ساحل امن خواهد رساند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یمن,

عبدالله در مصاحبه با شبکه خبری المیادین گفت: «دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، به حزب دموکرات وابسته است که جنگ علیه یمن را کلید زد، ولی امروز در تلاش است که این اشتباه را جبران کند».

,  المیادین, جو بایدن,

وی تصریح کرد، دولت نجات ملی در پی صلح است، ولی در درجه نخست نیازمند اعتمادسازی است و تجاوز عربستان سعودی نیز باید متوقف شود.

,

این مسئول یمنی ادامه داد: «پیش از هر مذاکره سیاسی، باید حملات متوقف و محاصره اقتصادی و محاصره فرودگاه‌ها و بندرگاه‌ها لغو شود».

,

عبدالله با اشاره به کانال‌های ارتباطی مخفیانه غیرمستقیم دولت نجات ملی با آمریکا، خطاب به فرستاده آمریکا در یمن گفت: «باید با صنعاء مذاکره صورت گیرد، نه فقط با طرف‌های خارجی. به او توصیه می‌کنم با ما تماس بگیرد».

,

وی با بیان اینکه دولت صنعاء، دولت ملت یمن و طرفی است که مذاکرات با آمریکا را پیش می‌برد، درباره مارتین گریفیتس فرستاده سازمان ملل در یمن گفت: «گریفیتس مسائلی را برای ما مطرح می‌کند که گویا فرستاده سعودی است، نه سازمان ملل».

,

وزیر خارجه یمن در بخش دیگری از این مصاحبه به طرح حمله به ملت یمن در سال 2014 اشاره و تأکید کرد، در آن زمان، فرماندهان نظامی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و فرماندهان غربی در ریاض جمع شدند و این طرح را طراحی کردند.

,

عبدالله خاطر نشان کرد: «آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها پیش از تجاوز به یمن، از همه چیز مطلع بودند».

,

وی درباره دولت «عبد ربه منصور هادی» هم تصریح کرد: «هادی مشروعیت ندارد و سفیر انگلیس و فرستاده آمریکا مانند یک نماینده بلندپایه رفتار می‌کنند. ما این مسئله را نمی‌پذیریم».

,

این وزیر یمنی درباره رابطه دولت نجات ملی با جمهوری اسلامی ایران گفت: «ایران، کشور برابر است و در مراحل متعدد، به ما کمک کرده است. ما قدردان ملت و سران ایران هستیم».

,

وی تصریح کرد: «تصمیم یمن، مربوط به خودِ این کشور است.... ما قدردان ایران هستیم... و هر گونه اتهام‌زنی به ایران درباره یمن یا متهم کردن آن به طولانی کردن مدت زمان جنگ را کاملا رد می‌کنیم».

,

عبدالله درباره آزادسازی شهر راهبردی «مأرب» خاطر نشان کرد، مأرب شاهد تجمیع نیروست، ولی «باید علیه آنان وارد عمل شده و تروریستها را در آن نابود کنیم».

,

وزیر خارجه یمن با اشاره به سرقت نفت مأرب توسط تروریست‌ها، تأکید کرد، اجازه نخواهند داد که تروریست‌های داعش و القاعده وارد این منطقه شوند.

,

وزیر خارجه یمن با بیان اینکه دولت نجات ملی، سرنوشت مأرب را تعیین خواهد کرد، گفت: «خواستار پایان جنگ و حفظ نفت خود هستیم».

,

وی درباره مبادله اسرا هم گفت: «صنعاء آماده مبادله اسراست... ولی کشورهای متجاوز خواستار پایان یافتن این مسئله نیستند».

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه