اخبار داغ

در گفتگو با علمای اهل سنت جنوب کشور مطرح شد؛

امام علی(ع)، فصل مشترک مذاهب و مظهر و محور وحدت اسلامی است

امام علی(ع)، فصل مشترک مذاهب و مظهر و محور وحدت اسلامی است
علمای اهل سنت جنوب کشور گفتند: سیرہ توحیدی امیرالمومنین علی (ع) از زمان کودکی تا عھد رسالت سرور کاینات محمد مصطفی(ص)، هم چنین موقف وحدت گرایانہ و صریح ایشان در دوران خلفای قبل از خود و بعد از آن، آیینہ تمام نمای همگرایی، وحدت و توحید صفوف مسلمانان به منظور حفظ کیان و مصالح دین است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ علمای اهل سنت جنوب کشور با تاکید بر اینکه امام علی(ع)، فصل مشترک مذاهب و مظهر و محور وحدت اسلامی است، گفتند: سیرہ توحیدی امیرالمومنین علی (ع) از زمان کودکی تا عھد رسالت سرور کاینات محمد مصطفی(ص)، هم چنین موقف وحدت گرایانہ و صریح ایشان در دوران خلفای قبل از خود و بعد از آن، آیینہ تمام نمای همگرایی، وحدت و توحید صفوف مسلمانان به منظور حفظ کیان و مصالح دین است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

امام علی(ع)، فصل مشترک مذاهب و مظهر و محور وحدت اسلامی است

,

شیخ علی ماھی گیر از علمای اھل سنت ھرمزگان گفت: شخصیت و جایگاه ویژه امام علی(ع) به عنوان فصل مشترک همه مذاهب اسلامی، مظهر و محور وحدت اسلامی می تواند باشد. شخصیت والا، سیرہ و فضایل مولای متقیان کہ مورد اتفاق و تصریح ھمہ مذاھب اسلامی است، الگویی شایسته برای امت اسلامی در همه ی زمینه هاست و اجتهادات و مواقف آن حضرت در توحید صفوف امت اسلامی و تحقیق اخوت و وحدت دینی در بین مسلمانان از آن جمله است.

,

عضو شورای روحانیت اهل سنت سیریک با بیان اینکه ابعاد و مراحل مختلف شخصیت و حیات امام علی(ع) به عنوان نقطه اشتراک مذاهب اسلامی، می تواند در تعمیم روح وحدت آفرین تعالیم دینی محور قرار گیرد، اضافه کرد: سیرہ توحیدی امیرالمومنین علی (ع) از زمان کودکی تا عھد رسالت سرور کاینات محمد مصطفی(ص)، هم چنین موقف وحدت گرایانہ و صریح ایشان در دوران خلفای قبل از خود و بعد از آن، آیینہ تمام نمای همگرایی، وحدت و توحید صفوف مسلمانان به منظور حفظ کیان و مصالح دین است.

,

وی در ادامه تبلور مواقف وحدت گرایانه سیدنا علی(ع) در دوران خلفای قبل از خود را از مهم ترین جلوه های حرکت بر مدار وحدت در امت اسلامی توصیف کرد و خاطر نشان ساخت: با آنکه بنا بر برخی منابع آن حضرت بعد از رسول الله(ص)، برای خود در امر خلافت حقی متصور بود و بنا بر برخی منابع آن را به شکل سلمی و مسالمت آمیز مطرح ساخت، اما با این حال به گواهی منابع فریقین او به منظور حفظ وحدت و شاکله و کیان دولت اسلامی و مصلحت آن با خلیفه، بیعت نمود و به علت حرص شدیدش بر حفظ کیان دین و دولت و حفظ وحدت در حالی که برخی در همراهی ابوبکر (رض) در مبارزه با مانعین زکات و حروب رده مردد بودند، همراه گردید و با این کار باعث تقویت جانب مسلمانان و ارتقای روحیه مسلمانان گردید او هم چنین به فتنه انگیزی برخی چون عتبه بن ابی لهب و یا ابوسفیان که سعی داشتند او را نسبت به خلافت تحریض و راه او را از راه خلافت اسلامی جدا کنند، التفات ننمود، بلکه آنها را به سلامت دین و حفظ مصلحت آن و توحید صفوف مسلمین دعوت و ارجاع داد.

,

این نویسنده و‌پژوهشگر اهل سنت هرمزگان، منهج وحدت گرایانه امیرالمومنین علی (ع) را حفظ مصلحت امت و وحدت مسلمین به عنوان هدف دولت و حکومت اسلامی و اساس، مبدأ و قاعده دین قلمداد نمود و گفت آن حضرت وحدت اسلامی را هدیه و ارمغان بعثت که هدف، مبدا و اساس دین بر آن استوار است می دانست و برای همین مواقف آن حضرت در قبال فتنه ها و حوادث دوران خلفای قبل از خود همواره بر توحید صفوف و وحدت کلمه برای دفاع از کیان دولت و‌ دستگاه خلافت در قالب اجتهادات گوناگون استوار بود مواقف و اجتهاداتی که نمودار کاملی از تشریک مساعی، حضور در صحنه، خیرخواهی، مشارکت، کمک، مشاورت، قضاوت و … است و برای هر یک نمونه های در سیره آن حضرت در منابع دینی به چشم می خورد که می تواند الگوهای گرانسنگی برای هماره تاریخ امت اسلامی به شمار آید.

,

ماهی گیر در پایان شخصیت جامع امام علی (ع) را به عنوان شخصیتی که بعد از رسول الله (ص) مورد احترام همه مذاهب اسلامی است به عنوان یک فرصت و موهبت برای امت اسلامی عنوان و خاطر نشان کرد: الگوپذیری از سیدنا علی(رض) به عنوان پرورش یافته دامان نبوت و رسالت برای همه اقشار و اصناف، همه مقاطع و برای همه یک عرصه های زندگی فردی و اجتماعی مفید و ضروری است و از همین رو غور، تفحص و بررسی در سیره آن حضرت برای همه ما بویژه در دوران اخیر که جهان اسلام با انقلاب اسلامی ملت ایران خیز بلند خود را برای تحقق تمدن نوین نوین اسلامی برداشته است لازم و ضروری است و می بایست ابعاد مختلف شخصیت وحدوی و منهج اسلامی آن حضرت به صورت علمی و به شکل امروزی، هنرمندانه و‌کاربردی تبیین گردد تا اثرات غیرقابل انکار آن در توحید صفوف امت و رسیدن به اهداف غایی و متعالی اسلام متبلور گردد.

,

امام علی(ع) الگوی همه جهانیان است

, امام علی(ع) الگوی همه جهانیان است,

سید احمد آذرنگ، امام جمعه اهل سنت کشار ضمن تبریک به مناسبت میلاد امام علی(ع) و روز پدر اظهار کرد: امام علی(ع) شخصیتی تربیت‌یافته در دامن پیامبر گرامی اسلام(ص) است، ایشان در تمام دوران رسالت پیامبر همواره در رکاب پیامبر اسلام برای دفاع از اسلام و اعتلای کلمه وحدت مبارزه کرده و افتخارات فراوانی برای اسلام آفریده و احادیث و روایات رسیده از پیامبر اعظم در رابطه با شخصیت علی(ع) بیانگر عظمت و مقام والای آن حضرت نزد پیامبر اکرم (ص) است.

,

امام جمعه اهل سنت کشار با تاکید بر اینکه حضرت علی(ع) برای اسلام متولد شد، عنوان کرد: این بزرگوار تمام عمر مبارک خود را صرف پیشرفت اهداف اسلام و اجرای عدالت وقف کرد و به‌ واسطه تحقق این امر به شهادت در راه عدالت نائل شد.

,

هر جا حضرت علی (ع) باشد عدالت و حق خواهد بود

, هر جا حضرت علی (ع) باشد عدالت و حق خواهد بود,

آدرنگ بیان کرد: در هر قلبی که محبت علی (ع) باشد ایمان نیز خواهد بود و هر جا حضرت علی (ع) باشد عدالت و حق نیز خواهد بود.

,

وی تصریح کرد: نامگذاری میلاد امیرالمومنین(ع) به نام روز پدر بهترین مناسبت برای این روز با ارزش است چرا که ایشان نمونه بارز یک پدر، همسر و فرزند برای همه جهانیان است.
امام جمعه اهل سنت کشار خاطر نشان کرد: ولادت حضرت علی(ع) را به همه پیروان ادیان الهی تبریک می گویم؛ زیرا این امام بزرگوار مربوط به دین خاص نیست و الگوی همه جهانیان است.

,
,

شخصیت ممتاز حضرت علی(ع) مهم ترین محور وحدت مسلمانان

, شخصیت ممتاز حضرت علی(ع) مهم ترین محور وحدت مسلمانان,

شیخ حسین بازماندگان، امام جمعه اهل سنت بندرپل گفت: در جهان امروز که معنویت گمشده بشریت است، معرفی شخصیتهای بی نظیری همچون حضرت امیرالمؤمنین علی رضی الله عنه که در همه مقاطع عمر گرانبهایش می تواند برای نسلهای عصر حاضر الگو و اسوه کاملی باشد؛ امری شایسته، بلکه ضروری است. این ضرورت به ویژه در جامعه جهان اسلام که به سبب توطئه های دشمنان گرفتار نزاع و تفرقه و متأسفانه نسل کشی مسلمانان شده، بیشتر خود را نمایان می کند.

,

بازماندگان عنوان کرد: با نگاهی به آنچه در کشورهای اسلامی می گذرد عمق فاجعه دردناکی که استکبار جهانی برای ملت مسلمان اعم از شیعه و سنی ترسیم کرده و به دنبال تحقق آن است، روشن می شود. بررسی شخصیت ممتاز حضرت علی(ع) به عنوان یکی از مهم ترین محورهای وحدت مسلمانان و تبیین سیره وحدت و راهگشا برای مسلمانان باشد.
وی  اظهار کرد:  نگاه به جایگاه و منزلت آن حضرت در منابع اهل سنت، گامی در جهت تقویت وحدت بین مذاهب اسلامی برداشته شود و روح اخوت که از مهم ترین درسهای آن حضرت به جوامع اسلامی است، در جامعه ما تقویت می شود.
بازماندگان خاطر نشان کرد:  سخن گفتن از شخصیت حضرت علی علیه السلام قبولیت از جانب خداوند است؛ آن امام همام، نخستین مسلمان بعد از خدیجه کبری(رض) زوج بتول، ابن عم رسول الله(ص)، شیر خدا، فاتح خیبر، امام مشارق و مغارب، صاحب ذوالفقار، اولین خلیفه بنی هاشم و چهارمین خلفای راشدین است که نمی توان با زبان قاصر و ناتوان چیزی را به زبان آورد، ولیکن از باب ما لا یدرک کله لا یترک جلّه، خلاصه ای از سیرت آن امام بزرگوار می توان نوشت که به قول شاعر: آب دریا را اگر نتوان کشید/ هم به قدر تشنگی باید چشید.

,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه