اخبار داغ

افشای همدستی «بن سلمان» در قتل «جمال خاشقجی»

افشای همدستی «بن سلمان» در قتل «جمال خاشقجی»
گزارشها حاکی از آن است که ولیعهد جوان و جاه طلب سعودی آشکارا در قتل منتقد سرشناس پادشاهی عربستان با قاتلان همکاری کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شبکه خبری سی ان ان شامگاه چهارشنبه (به وقت واشنگتن) با استناد به اسناد «فوق محرمانه» که تازگی به دست آورده، اعلام کرد که قاتلان اجیر شده خاندان سعودی برای کشتن «جمال خاشقجی» روزنامه نگار و منتقد سیاسی و سرشناس عربستانی از دو فروند جت اختصاصی متعلق به شرکت هوانوردی اسکای پرایم استفاده کرده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

بنا بر گزارش‌ها، شرکت هوانوردی مزبور تحت مالکیت «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی است.

,

این گزارش همچنین اعلام می‌کند که این اسناد در رابطه با یک دادخواست حقوقی کانادایی در اوایل سال میلادی جاری ارائه شده و به امضای وزیر سعودی که «دستورهای ولیعهد را انتقال می داد» رسیده است.

,

این اسناد فوق محرمانه همچنین نحوه انتقال مالکیت هوانوردی اسکای پرایم به صندوق سرمایه پادشاهی عربستان- با بودجه‌ای بالغ بر ۴۰۰ میلیارد دلار - موسوم به صندوق سرمایه گذاری عمومی را افشا می‌کند. سی ان ان گزارش داد که پس از این انتقال، قاتلان جمال خاشقجی از هواپیماهای این شرکت برای ترور خاشقجی استفاده کردند.

,

«فیصل جیل» نماینده نامزد پیشین جمال خاشقجی در دادخواست فدرال علیه ولیعهد سعودی به شبکه سی ان ان گفت: «هرگونه شواهدی که اساساً ولیعهد سعودی و سایرین را، به ویژه به صورت مستقیم، (به قتل خاشقجی) ارتباط دهد، بی نهایت مهم است».

,

گفتنی است، خاشقجی در اکتبر ۲۰۱۸ پس از ورود به کنسولگری عربستان در شهر استانبول ترکیه ناپدید شد. ریاض که در ابتدا نسبت به ناپدید شدن خاشقجی اظهار بی اطلاعی می‌کرد، تصدیق کرد که این روزنامه نگار در داخل کنسولگری به قتل رسیده است.

,

با این حال پادشاهی سعودی پیوسته اتهام‌ها مبنی بر هرگونه ارتباط میان اعضای خاندان پادشاهی سعودی، بویژه بن سلمان، با ترور خاشقجی را رد کرده است. در سپتامبر ۲۰۲۰، یک دادگاه تشریفاتی در عربستان محکومیت زندان را برای هشت فرد مظنون صادر کرد.

,

شایان ذکر است «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا شامگاه چهارشنبه (به وقت واشنگتن) با بیان اینکه گزارش اطلاعاتی درباره قتل «جمال خاشقجی» را خوانده است، گفت که به زودی با پادشاه سعودی، «ملک سلمان» در این باره گفتگو خواهد کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه