اخبار داغ

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه:

اهل سنت همواره از اهل بیت(ع) دفاع می کند

اهل سنت همواره از اهل بیت(ع) دفاع می کند
ماموستا عبدالرحمن مرادی گفت: اهل سنت همواره از اهل بیت(ع ) دفاع می‌کند، شعرا، عرفا، مشایخ و بزرگان علم و عرفان نیز به مکتب اهل بیت(ع ) متصل هستند و این افتخار شامل اهل سنت شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  ماموستا عبدالرحمن مرادی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، با تبریک ولادت حضرت علی(ع) اظهار داشت: حضرت علی(ع ) از نظر اهل سنت دارای جایگاه بسیار خاصی است و دو فضیلت مصاحبت و قرابت با پیامبر(ص ) را داشته است.

وی با اشاره به اینکه حضرت علی(ع ) از اصحاب پیامبر(ص ) بوده، افزود: خداوند در قرآن فرموده هم خداوند از آنها راضی است و هم آنها از خداوند راضی هستند.

ماموستا مرادی گفت: حضرت علی(ع ) دارای نسب قرابت و اهل بیت پیامبر(ص ) هستند که خداوند در شان آنها آیه تطهیر را نازل کرده است.

وی عنوان کرد: حضرت علی(ع ) در زمان زندگی خود خلیفه برحق حضرت رسول اکرم(ص ) و مسلمان بودند.

وی افزود: ائمه بزرگوار اهل حدیث و تفسیر در زمان حیات امام علی(ع )و پس از آن به زیبایی از فضیلت و شخصیت حضرت علی(ع ) یاد کردند و در کتب اهل سنت هم در این باره مطالبی وارد شده است.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه گفت: در وصف فضیلت حضرت علی(ع ) آیاتی نازل شده که یکی از فضایل این امام(ع )  است.

ماموستا مرادی تصریح کرد: احادیثی که از پیامبر(ص ) درباره بزرگی امام علی(ع ) وارد شده، تعریف حضرت علی(ع ) از خودشان که در کتب اهل سنت نیز موجود است، تعریف اهل بیت پیامبر(ص ) و همسران پیامبر(ص ) و نیز تعریف اصحاب پیامبر(ص ) و خود اصحاب حضرت علی(ع ) از امام علی در کتب تاریخی آمده است.

وی افزود: حتی دشمنانی نظیر خوارج و بنی امیه که با حضرت علی(ع ) دشمنی داشتند و دشمنانی که به طور مستقیم با حضرت(ع ) بر سر اختلافات می جنگیدند از بزرگی امام علی(ع ) یاد کردند از زبان دیگر بزرگان دین و افراد غیرمسلمان هم شخصیت حضرت علی(ع ) مورد تعریف قرار گرفته و از زندگانیشان الگوبرداری شده است.

ماموستا مرادی گفت: امام شافعی نیز ارادت خاصی به اهل بیت(ع) داشته و در این راستا شکنجه‌ها و آزارهایی دیده است و در آن دوران خفقان بنی عباس که در حق حضرت علی(ع ) و اولاد شان ظلم‌هایی شده امام شافعی با علم و قدرت خود از حضرت علی(ع )، شخصیت و جایگاه شان دفاع کردند.

ماموستا مرادی خاطرنشان کرد: امام شافعی در یکی از اشعار می فرماید ما بنده آن جوانمردی هستیم که خداوند در حقش به دلیل احسان به مساکین سوره هل عطا را نازل کرده است که سوره هل عطا همان جریان نذر برای شفای

امام حسن(ع ) و امام حسین(ع ) اشاره دارد که سه شبانه روز اسیر، فقیر و مسکین درب خانه حضرت علی(ع ) آمدند و آنها سه شبانه روز چیزی برای خوردن نداشتند نذرشان اجابت شد و حسنین(ع ) شفا یافتند.

وی افزود: همچنین در این اشعار آمده تا چه زمانی این بزرگی حضرت علی(ع ) را کتمان کنیم که به سختی هایی که در طول تاریخ برای حضرت علی(ع ) ایجاد شده اشاره دارد و امام(ع ) و فرزندانشان از طرف حکام آن زمان زیر سوال برده شدند.

ماموستا مرادی گفت: اهل سنت، محدثین، مفسرین و مجتهدین اهل سنت از جایگاه امام علی(ع ) و فرزندانشان دفاع کردند و آثار و کتبشان در تاریخ موجود است و در سطح جهان  اسلام از آن استفاده می‌شود.

وی عنوان کرد: پیامبر(ص ) در شان حضرت علی(ع ) می‌فرماید ای علی محبت شما نشانه ایمان و کینه و بغض شما نشانه نفاق است.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه خاطرنشان کرد: اهل سنت بر اساس آیات، روایات و سخنان بزرگان و پیامبر اکرم(ص ) حب امام علی(ع ) را در دل دارد و حب اهل بیت(ع ) عقیده و باور یقینی و قلبیشان است.

ماموستا مرادی گفت: اهل سنت همواره از اهل بیت(ع ) دفاع می‌کند، شعرا، عرفا، مشایخ و بزرگان علم و عرفان نیز به مکتب اهل بیت(ع ) متصل هستند و این افتخار شامل اهل سنت شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه