اخبار داغ

امام جمعه زنجان:

مردان پیشتاز عرصه جهاد در دامن مادران مکتب قرآن و عصمت، تربیت یافته‌اند

مردان پیشتاز عرصه جهاد در دامن مادران مکتب قرآن و عصمت، تربیت یافته‌اند
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: مردان پیشتاز و پیشگام در انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس در سنگر جهاد و شهادت، تربیت‌یافته در دامن مادرانی بودند که خود، تربیت‌یافته مکتب قرآن و عصمت هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; آیت‌اله علی خاتمی امروز در مراسم افتتاح موسسه آموزش عالی حوزوی نورالزهرا(س) خواهران زنجان اظهار داشت: یکی از برکات انقلاب اسلامی، توجه بنیادین و اساسی به نیمی از جمعیت کشور یعنی زنان بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی خاطرنشان کرد: هرچند این امر در روزهای اول، بسیار سخت و دشوار بود اما خوشبختانه کلمه طیبه‌ای بود که آثار و برکات فراوانی را تا امروز مشاهده کرده‌ایم.

,

آیت‌اله خاتمی با بیان اینکه حضور بانوان در حوزه‌های علمیه، برکات فراوانی دارد، گفت: اولین برکت برای خود فرد است زیرا حضور فرد در حوزه علمیه از مصادیق روشن شناخت و عمل به اسلام و تربیت دینی و قرآنی است.

,

وی اظهار داشت: برکت بعدی از مصادیق روشن تحقق آیه نَفر (سوره توبه - آیه 122) است که آثار آن را نیز در سطح این استان بسیار دیده‌ایم.

,

آیت‌اله خاتمی خاطرنشان کرد: برکت بعدی برای خانواده است زیرا مادر، مربی اصلی جامعه و خانواده و مدیر اصلی کانون خانواده است.

,

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به فرمایش معمار کبیر انقلاب، حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه از دامن زن، مرد به معراج می‌رسد، افزود: این تعبیر، ابعاد وسیع و گسترده‌ای دارد زیرا بیشترین ارتباط در خانواده، دامن و آغوش مادر برای تربیت فرزندان است.

,

وی ادامه داد: مردان بزرگی در دامن پُرمهر مادران دیندار، متدین و متعهد، تربیت یافته و توانسته‌اند مسیر تاریخ را عوض کرده و نقاط عطفی در حیات سیاسی، فرهنگی و نظامی ایجاد کنند.

,

آیت‌اله خاتمی تصریح کرد: مردان پیشتاز و پیشگام در انقلاب اسلامی و دوران دافاع مقدس در سنگر جهاد و شهادت، تربیت‌یافته در دامن مادرانی بوده که خود، تربیت‌یافته مکتب قرآن و عصمت بودند و امروز نیز گرداننده اصلی چرخ سیاست، اقتصاد، مدیریت، علم، پیشرفت و تعالی به برکت وجود مادران است.

,

امام جمعه زنجان گفت: برکت بعدی برای خانه و خانواده است زیرا کسی که با قرآن و اهل بیت(ع) آشناست، نگاهش متفاوت خواهد بود.

,

وی با بیان اینکه کارهای بزرگی در محیط‌های آموزشی انجام شده است، اظهار داشت: جلسات خانگی بانوان در قبل از انقلاب، آثار و برکات ماندگار اجتماعی نداشته و گاهی با خرافات نیز همراه بود اما امروز به برکت فارغ‌التحصیلان حوزه‌های علمیه خواهران، جلسه‌ای نیست که به شکل سابق اداره شود از طرفی نیز وجود طلاب، اساتید و دانشمندان علاوه بر مدارس و دانشگاه‌ها در محیط‌های اجتماعی نیز تاثیرگذار بوده است.

,

آیت‌اله خاتمی با اشاره به جنگ نرم و نفوذ دشمن خاطرنشان کرد: دشمن به این نتیجه رسید که با نیروی نظامی نمی‌تواند شیعه را از بین ببرد و قدم اول برای پیروزی و از بین بردن شیعیان این است که بتواند با جنگ نرم، پرچمی که در کشورهای شیعه برافراشته شده (یعنی چادر) را از سر زنان پایین بیاورد چرا که به تربیت فرزندان در خانواده‌ها اثر می‌گذارد و مدخل ورود و نفوذ این جنگ نیز مادر آن خانه است.

,

وی با بیان اینکه افتخار می‌کنیم که شیعه حضرت علی(ع) هستیم، گفت: اینکه قلباً بگوییم علی(ع) را دوست داریم، خوب است اما کافی نیست و باید شباهت‌هایی با رفتار و عمل ایشان نیز داشته باشیم تا به بهره دنیوی و شفاعت اخروی از ایشان، امیدوار شویم.

,

آیت‌اله خاتمی با اشاره به نامه 45 نهج‌البلاغه افزود: حضرت علی(ع) در این نامه می‌فرمایند شما نمی‌توانید مانند من بشوید اما در 4 محور می‌توانید به من کمک کنید.

,

وی اظهار داشت: این محورها شامل اجتناب از محرمات، انجام واجبات، عفت و مقاومت و ایستادگی است.

,

امام جمعه زنجان با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در چند وقت اخیر گفت: یکی از مهمترین بخش‌های فرمایشات ایشان این بوده که یک صدا باید از ایران شنیده شود و حرف‌های خانوادگی نباید به بیرون درز کند.

,

آیت‌اله خاتمی ابراز کرد: مردم در مشقت بوده و سختی می‌کشند و این سختی را تحمل نیز می‌کنند امامردم نمی‌توانند بی‌عدالتی، رانت‌خواری، ایجاد فاصله‌های طبقاتی و شکاف اجتماعی را تحمل کنند.

,

به گزارش موج رسا؛ این مراسم با ذکر دعا توسط آیت‌اله سیدمحمد حسینی، مرجع عالی‌قدر تشیع و مداحی حاج سیدیوسف شبیری به پایان رسید و همچنین از تعدادی از خیران مجموعه نیز قدردانی شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه