اخبار داغ

رئیس شورای عالی استان‌ها مطرح کرد؛

ناکارآمدی عضو شورای شهر تهران، توهین به رای مردم است

ناکارآمدی عضو شورای شهر تهران، توهین به رای مردم است
احمدی گفت: توهین به رای مردم زمانی است که شخص به عنوان عضو شورای شهر انتخاب شود و مردم از عملکرد او راضی نباشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  تهران پرس؛ دویست و هفتاد و پنجمین جلسه همچون دویست و هفتاد و چهار جلسه قبل از آن با حواشی همراه بود. این بار سید ابراهیم امینی که ریاست صحن علنی شورا را بر عهده داشت، در ابتدای نطق پیش از دستور خود، انتقاد اخیر رئیس شورای عالی استان‌ها را “نسنجیده” خواند و گفت که “بی‌حرمتی و بی احترامی به منتخبان شهروندان در حقیقت بی‌حرمتی به رای میلیونی شهروندان تهرانی به اعضای محترم شورای شهر تهران است”

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تهران پرس,
 
,
در پی این اظهارات، علیرضا احمدی، رئیس شورای عالی استان‌ها در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی تهران پرس به “نسنجیده خواندن” و “اینکه به رای میلیونی منتخبان بی‌حرمتی شده” واکنش نشان داد.
,
 
,
احمدی معتقد است که مصاحبه او به طور کامل خوانده نشده” و “امروز مردم تهران احساس می‌کنند شورای شهر تهران نسبت به دوره‌های قبلی خود، ناکارآمد است.”
,
 
,
وی با تاکید بر اینکه من به عنوان سکان‌دار شورای عالی استان‌ها موظفم واقعیت‌ها را بیان کنم، افزود: در آن گفتگو صرفاً به کارنامه عملکرد مدیریت شهری بدون هیچ گونه نگاه سیاسی پرداخته‌ایم. من در چارچوب اخلاق و موازین اسلامی، بدون توهین به هیچ کسی در خصوص مدیریت شهری تهران مطالبی را بیان کردم. توهین به رای مردم زمانی است که شخص به عنوان عضو شورای شهر انتخاب شود و مردم از عملکرد او راضی نباشند.
,
 
,
رئیس شورای عالی استانها با اشاره به اینکه به عنوان مدافع حقوق مردم یک سری مباحث را در آن گفتگو مطرح کردم، خاطرنشان کرد: در آن گفتگو خبرنگار در خصوص عملکرد مدیریت شهری تهران در حال حاضر پرسید، برای پاسخ به این سوال باید مطالعه تطبیقی با دوره گذشته صورت گیرد و عملکرد مدیریت شهری کنونی با مدیریت شهری دوره گذشته نسبت سنجی شود.
,
 
,
آیا مردم از عملکرد شورای شهر فعلی تهران راضی هستند؟
,
 
,
وی ادامه داد: در این نسبت سنجی باید حوزه های مختلف از جمله حمل و نقل عمومی، مترو، بی آرتی، فضای سبز، زیرگذر، روگذر، بزرگراه و… و پروژه هایی که احداث شده است، سنجیده شود و بررسی شود که اخیراً در شهر تهران چه اتفاق هایی افتاده است‌. در آن گفتگو این موضوع مطرح بود و هیچ گونه توهین و اهانت و زیر سوال بردن فرد خاصی در شورای شهر و یا شهرداری مطرح نبود.
,
 
,
احمدی در ادامه تصریح کرد: شهروندان تهرانی انتظار داشتند زمانی که مدیریت شهری گذشته با سرعت خوبی در حال حرکت بود، مدیریت شهری جدید نیز با سرعتی فراتر از گذشته پیش برود.
,
 
,
وی گفت: اعضای شورای شهر نیز باید از دیگر اعضای این شورا و شهرداری نیز سرعت در حرکت و پیشروی مدیریت شهری را مطالبه کنند. همچنین باید از مردم نیز در خصوص عملکرد شورای شهر فعلی سوال شود که آیا راضی هستند؟
,
 
,
نباید به مدیریت شهری “نگاه سیاسی” داشت
,
 
,
وی با تاکید بر اینکه نباید به موضوعات نگاه سیاسی داشته باشیم، افزود: چرا با نگاه‌های سیاسی خود عملکرد مثبت گذشتگان را زیر سوال ببریم و قضاوت‌های ناعادلانه کنیم؟
,
 
,
احمدی با بیان اینکه اگر مسئولی عملکرد مثبتی ندارد، باید به جرأت این موضوع را مطرح کند؛ گفت: به طور مثال من که سکاندار شورای عالی استان‌ها هستم اگر نتوانستم عملکرد مثبتی داشته باشم ، باید این واقعیت را به بگویم.
,
 
,
موظف به حفاظت از رای مردم هستم 
,
 
,
رئیس شورای عالی استانها با تاکید بر اینکه به موضوعات و عملکرد مدیریت شهری در تهران نگاه سیاسی ندارم، خاطرنشان کرد: اکثر نمایندگان در شورای عالی استان ها اصلاح طلب هستند و اکثر ۵۳ رای من را همین دوستان اصلاح طلب دادند. این موضوع بیانگر این است که نگاه سیاسی به عملکرد من نداشتند.
,
 
,
وی ادامه داد: در شهر تهران به اعضای شورای شهر رای می‌دهند که مدیریت شهری عملکرد مثبتی داشته باشد؛ اگر عملکرد منفی باشد باید یک نفر بگوید که شما چرا نتوانستید به حد اعلا کارتان را انجام دهید. زمانی که یک فرد با تعداد رای بالاتری به آن جایگاه دست پیدا می‌کند باید بیشتر کار کند و به بهترین شکل به وظایف خود جامه عمل بپوشانند زیرا انتظارات مردم از آن شخص بیشتر است.
,
 
,
احمدی اظهار کرد: من به عنوان سکان دار شورای عالی استان‌ها موظف به حفاظت و صیانت از رای مردم هستم.
,
 
,
در پایان دوره مدیریت شهری پنجم مردم را نسبت به عملکرد خود راضی کنید
,
 
,
وی با اشاره به اینکه در ماه‌های پایانی مدیریت شهری پنجم هستیم تاکید کرد: افراد موظف هستند که تا پایان مدیریت خود با قدرت کار انجام دهند و ما انتظار داریم مدیریت شهری تهران در ماه‌های باقیمانده حداقل چندین پروژه خوب و کارهای مثبتی انجام دهند تا مردم خود تهران را خوشحال کنند و مردم این شهر را نسبت به عملکرد خود راضی کنند.
,
 
,
رئیس شورای عالی استانها بیان کرد: سعی می‌کنیم منطقی و عقلانی حرف بزنیم و عمل کنیم، تا کی در برابر نقد می‌خواهند توهین کنند؟ اینکه گفته می‌شود رئیس شورای عالی استانها نسنجیده صحبت کرده است اشتباه است. اتفاقاً سنجیده و بر اساس چارچوب اخلاق صحبت کردم و اگر دوباره در این خصوص از من پرسیده شود، مجدد آن گفتگو را تکرار خواهم کرد.
,
 
,
تحولات شهر تهران برای مدیریت گذشته است 
,
 
,
وی ادامه داد: مطالعه تطبیقی من نسبت به مدیریت شهری فعلی در گذشته بیانگر این است که کارآمدی مدیریت شهری گذشته و پرتوانی حرکت مدیریت شهری در شهر تهران را دیگر شاهد نیستیم، تحول در شهر تهران برای گذشته است؛ امروز چه تحولی در تهران رخ داده است؟!
,
 
,
احمدی با بیان اینکه باید در خصوص عملکرد مدیریت شهری تهران سکوت کنم که دیگران از من خوششان بیاید و یا بگویند که از ما تعریف و یا تمجید کرده است، گفت: زمانی که تعریف و تمجید وجود ندارد من چگونه تعریف کنم؛ خداوند شاهد است که من نگاه سیاسی ندارم و امیدوارم خداوند به همه ما قدرت و توان دهد که برای رضای او و با اخلاص برای مردم کار کنیم و مردم را از این وضعیت نجات دهیم.
,
 
,
مردم و مسئولان حتی برخی از اعضای شورا را نمی‌شناسند
,
 
,
رئیس شورای عالی استانها گفت: برخی فکر می‌کنند که رای میلیون‌ها شهروند تهرانی را دارند بدین معنا است که همه آنها را می شناسند؛ اما اینگونه نیست. برخی از آقایان را نه تنها مردم شهر تهران بلکه مسئولان نیز آنها را نمی شناسند؛ زیرا مردم بر اساس یک لیست و اعتماد به افرادی که آن را اعلام کردند، رای دادند.
,
 
,
وی گفت: حرف من بر اساس منطق و استدلال بود و توهین در هر مقام و زمانی درست نیست، اگر کسی نقدی می کند نباید به عنوان توهین تلقی شود و به کسی که نقد می‌کند توهین شود.
,
 
,
با بدهی مدیریت شهری قبلی اکنون نمی توان یک پروژه هم انجام داد
,
 
,
احمدی گفت: اینکه گفته می شود مدیریت شهری قبلی حدود ۳۰ هزار میلیارد بدهی باقی گذاشته است، این بدهی نشان دهنده کار کردن مدیریت شهری گذشته است؛ همچنین اکنون با این مبلغ حتی نمی توان یک پروژه همانند اتوبان اما علی(ع) انجام شود.
,
 
,
رئیس شورای عالی استانها گفت: امروز باید عادلانه، منصفانه و با در نظر گرفتن خداوند متعال حرف بزنیم و عمل کنیم. ما هیچگاه نمی خواهیم کسی را تخریب کنیم.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه