اخبار داغ

در گفت وگو با سران طوایف سیستان وبلوچستان مطرح شد؛

صدور فرمان تعرض به نام رسول الله (ص) از بلاد کفر/خط مردم از اشرار جداست

صدور فرمان تعرض به نام رسول الله (ص) از بلاد کفر/خط مردم از اشرار جداست
شماری از سران طوایف سیستان وبلوچستان گفتند: بی احترامی و پایین کشیدن پرچم مزین به نام مبارک رسول اکرم (ص) تقابل مستقیم با مواضع اسلام است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، شماری از سران طوایف سیستان وبلوچستان با بیان اینکه تعرض به بیت المال در قانون و شرع جایگاهی ندارد و محکوم است، گفتند: ضد انقلاب و مافیای سوخت از احساسات مردم سوء استفاده کردند و برخی متاسفانه تحت تاثیر یکسری صحبت ها قرار گرفتند و حرکات ناشایستی انجام دادند، اگر این کار را از طریق قانون انجام می دادند، مشکلشان به مراتب راحت تر حل می شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,

تعرض به بیت المال در قانون و شرع جایگاهی ندارد و محکوم است

, تعرض به بیت المال در قانون و شرع جایگاهی ندارد و محکوم است, تعرض به بیت المال در قانون و شرع جایگاهی ندارد و محکوم است,

عبدالنبی کرد، یکی از سران و بزرگان طوایف سیستان وبلوچستان در گفت وگو با خبرنگار ما بیان کرد: با توجه به اینکه امام راحل (ره) فرموده اند همه ما در کشور مکلف هستیم که در جهت امنیت پایدار قدم برداریم، امنیت به این سادگی به دست نیامده است و در این راه شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کرده ایم.

وی ادامه داد: یکی از افتخارات ما عشایر این است که سال هاست از مرز و کشورمان حفاظت می کنیم، عشایر سیستان و بلوچستان مملکتشان را مانند مادرشان می دانند و دوست داشتن کشور از جایگاه خاصی در میان آن ها برخوردار است.

کرد افزود: همانطور که فردوسی گفت هر که را "مهر وطن در دل نباشد کافر است معنی حب و وطن فرموده پیغمبر است" حب به وطن در دل عشایر جایگاه خاصی دارد و با همین رویکرد بیش از یک قرن از کشور دفاع کردند و با دشمنان در نبرد بودند.

وی گفت:بی احترامی و پایین کشیدن پرچم مزین به نام مبارک رسول اکرم (ص) تقابل مستقیم با مواضع اسلام است؛ قطعا خط این اقدام از بلاد کفر صادر شده است،ضد انقلاب و مافیای سوخت از احساسات مردم سوء استفاده کردند و برخی متاسفانه تحت تاثیر یکسری صحبت ها قرار گرفتند و حرکات ناشایستی انجام دادند، اگر این کار را از طریق قانون انجام می دادند، مشکلشان به مراتب راحت تر حل می شد.

کرد اذعان کرد: نظام جمهوری اسلامی از طرق مختلف به مطالبه گری و خواسته های مردم توجه می کند، حرکتی که طی روزهای اخیر پیش آمده مذبوحانه و ناشایست است که آن را محکوم می کنیم.

وی خطاب به مردم گفت: سعی کنید از کانال های صحیح اخبار را دنبال کنید و اجازه ندهید فتنه ها تکرار شوند.

به گفته کرد، از نظر قانون و شرع کسی حق ندارد به بیت المال تعرض کند، چنین اقدامی توجیهی ندارد، پیامبر (ص) فرمودند که "خارترین مردم کسی است که اهانت کند"، بنابراین حتی حق اهانت به کسی را نداریم، چه برسد که بخواهیم بیت المال را تخریب کنیم، این کار درستی نیست و محکوم می شود.

وی با اشاره به این که خط مردم و عشایر از اشرار، معاندان و ضد انقلاب جداست، عنوان کرد: تقدیم شهدای بی شماری در مسیر انقلاب و دفاع از وطن، نمایانگر این مهم است، به طور قطع حول محور ولایت ادامه دهنده راه شهدا خواهیم بود.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

تعرض به بیت المال؛ اقدامی ناشایست با پشتیبانی استکبار

, تعرض به بیت المال؛ اقدامی ناشایست با پشتیبانی استکبار, تعرض به بیت المال؛ اقدامی ناشایست با پشتیبانی استکبار,

محمد مهدی گرگیچ، یکی از بزرگان طوایف سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار ما با بیان این که در هر مملکتی از این مسائل پیش می آید، گفت:  اهانت به مقدسات و توهین به  نام مبارک رسول اکرم (ص) مردود است، حمله به حافظان امنیت محکوم است، از مسئولان، ‏فرماندهان نظامی و انتظامی تقاضا داریم موضوع را با درایت بررسی کنند، عدالت در کشور حکم فرماست و موارد با صداقت ‏برای ملت ایران به ویژه سیستان وبلوچستان توضیح داده می شود.

وی ادامه داد: ما به عنوان سران طوایف وظیفه داریم از بروز چنین حوادثی جلوگیری کنیم، ‏در بسیاری از مناطق کشور به خصوص سیستان و بلوچستان طوایف نقش مهمی دارند، گاهی به صورت عمد یا ناخودآگاه اقداماتی انجام می شود که باید با درایت و بزرگی ریش سفیدان، معتمدان و مسئولان کنترل شود.

وی افزود: در این گونه حوادث باید بر اساس شرع مقدس و قوانین جمهوری اسلامی برخورد و آن را بررسی کرد تا اگر کسی خطایی مرتکب شده است با وی برخورد شود.

گرگیج با تاکید بر اینکه تبلیغات بسیاری توسط دشمنان در این رابطه در حال انجام است که به ما صدمه می زند، اذعان کرد: دشمنان در این زمینه فعال بوده و به دنبال صدمه زدن به کشور هستند، از عموم مردم درخواست کردیم تا در حفظ آرامش همکاری کنند و اجازه ندهند که هیچ کس موجب برهم خوردن امنیت شود.

وی ادامه داد: رسانه های معاند وقتی حمایت سران طوایف و بزرگان نظام را مشاهده کرده و دیدند نقشه هایشان نقش بر آب شده است، باز هم دست از تلاش نکشیده و به ما توهین کردند و القابی دادند که ما ترسی از این القاب نداریم و به نوکری جمهوری اسلامی ایران افتخار می کنیم.

این بزرگ طایفه گرگیج با اشاره به اینکه راه مردم از اشرار و تروریست ها جداست، اذعان کرد: مردم در این استان باید هوشیار عمل کنند و به دشمنان اجازه ندهند تا با اقدامات خود وحدت و آرامش جامعه را برهم بزنند، در حوادث اخیر نیز همگان می دانند راه اشرار و تروریست ها از مردم جداست، این اقدامات خرابکارانه تنها با هدف برهم زدن امنیت و آرامش جامعه انجام می شود.

گرگیج با تاکید بر اینکه تعرض به بیت المال و اقدام مسلحانه به هیچ عنوان درست نیست، تصریح کرد: این اقدامات به هیچ وجه کار مردم نیست، بلکه با تحریک استکبار جهانی و اقدام معاندین و اشرار انجام می شود، این مردم همان هایی هستند که بلای 100 سال قبل را سر انگلیسی ها آورده و با قدرت از کشورشان دفاع کردند.

وی افزود: دین، پیامبر، این آب و خاک، نظام و رهبری خط قرمز ماست و کسی حق تعرض و اهانت ندارد، بزرگان طوایف، علما، ریش سفیدان و معتمدان وظیفه دارند که در این راستا کمک کنند.

این بزرگ طایفه گرگیج با بیان این که مذاکره حلال مشکلات است و تعرض به بیت المال و خونریزی   راه حل نیست، ادامه داد: درست است که ضعف هایی در دولت وجود دارد و انتقادهایی به عملکردش داریم، اما دولت را خودمان انتخاب کردیم و کاستی ها را نیز باید با صحبت حل کنیم، از سویی مدعیان غربی هم کاستی های بسیار زیادی دارند.

وی خاطرنشان کرد: امکانات زیادی را در بخش معادن، کشاورزی و دیگر زمینه ها داریم که باید مردم در زمینه تولید پای کار بیایند، چراکه تنها دولت نمی تواند در راستای رونق تولید و اشتغال آفرینی گام بردارد که البته طرح های زیادی راه اندازی و بسیاری از جوانان مشغول به کار شدند، باید همگان در این مسیر کمک کنیم و سوژه دست دشمن ندهیم.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,


اقدام مسلحانه قطعا اقدام مردم نیست و حساب مردم از اشرار جداست

,
, اقدام مسلحانه قطعا اقدام مردم نیست و حساب مردم از اشرار جداست, اقدام مسلحانه قطعا اقدام مردم نیست و حساب مردم از اشرار جداست,

محمدرضا شاهوزهی، سرطایفه شاهوزهی به خبرنگار ما گفت: با توجه به اتفاقاتی که رخ داده است شاهد آن هستیم که دشمنان نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران عزیز هر روز برنامه هایی برای ناامن کردن کشورمان دارند.

وی ادامه داد: ما ببینیم امنیتی که داریم در هیچ جای دنیا وجود ندارد، حتی با وجود اینکه تحریم هستیم امنیت داریم و از همه می خواهیم احساساتی نشوند و بدانند که این امنیت با خون هزاران شهید به وجود آمده است.

سرطایفه شاهوزهی اظهار کرد: در سال های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی رسانه های دشمن هر روز برنامه های دارند، سال ها در این رسانه ها اعلام کردند که ایران را می گیرند، اما اعلام می کنیم که آن ها دروغ می گویند و باید مراقب ترفندهای رسانه های غربی باشیم.

وی گفت: وظیفه ما این است که به جوانان و عزیزانمان بگوییم مراقب ترفندهای دشمنان اسلام باشند چون در پشت صحنه این اتفاقات اسراییل حضور دارد.

شاهوزهی افزود: اقدام مسلحانه قطعا اقدام مردم نیست و حساب مردم از اشرار جداست، اگر اتفاقی افتاده بررسی می شود، به دلیل اینکه تعدادی سودجو در پشت صحنه حضور دارند، چون آن ها زندگی شأن خراب می شود و ناامن کردن مرز مدنظر آن هاست، زیرا چندین ماشین دارند و سود در جیب آن ها می‌رود.

سرطایفه شاهوزهی اظهار کرد: بارها گفتیم امنیتی که ما داریم پایدار است و هیچگاه اجازه نمی دهیم استان ما را افرادی با وارد کردن قاچاق و اجیر کردن جوانان ما از طریق قاچاق و بعضاً مواد مخدر ناامن کنند، زیرا سود در جیب آن ها می‌رود.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه