اخبار داغ

محسن رضایی:

زلزله می‌تواند فرصت آبادانی برای سی‌سخت باشد/ اصول مهندسی در ساخت‌وسازهای جدید رعایت شود

زلزله می‌تواند فرصت آبادانی برای سی‌سخت باشد/ اصول مهندسی در ساخت‌وسازهای جدید رعایت شود
محسن رضایی گفت: مردم همیشه در جنگ، سختی ها و گرانی ها را تحمل می کنند و دولت و دلتمردان و ما نیز باید در سختی در کنار مردم باشیم تا به قول زاگرسی‌ها بتوانیم برادریمان را ثابت کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز در جمع مردم زلزله زده شهر سی سخت با اشاره به ضرورت کمک رسانی به مردم زلزله زده شهرستان دنا گفت: مردم همیشه در جنگ، سختی ها و گرانی‌ها را تحمل می کنند و دولت و دلتمردان و ما نیز باید در سختی در کنار مردم قرار بگیریم تا به قول ما زاگرسی‌ها بتوانیم برادریمان را ثابت کنیم.

وی افزود: امروز روزی است که باید از تهدیدی که در سی سخت به وجود آمده است یک فرصت خوب بسازیم. چون اینجا منابع عظیمی از جمله گیاهان دارویی، گردشگری و صنایع تبدیلی می تواند یک شهر آباد ایجاد کند و نکته مهم اینجا است که وقتی خسارت وارد شده است طرح جامع شهری پیاده شود چه از نظر خیابان کشی و احداث و نظارت‌های مهندسی باید صورت گیرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: بیش از ۲۰درصد منازل این شهر هنوز سالم هستند و باید ۸۰درصدی که اصول ساخت و ساز رعایت نشده است باید براساس نظارت ها دقیق ساخته شود.

وی تاکید کرد: در سه سال گذشته این دومین زلزله شدید در این شهرستان است و اگر از این تهدید فرصت خوبی برای کاهش حجم خسارت ها برای زلزله های آینده با مقیاس بیشتری فراهم نکنیم هیچگاه مردم امنیت نخواهند داشت. هم اکنون که این همه خسارت وارد شده است و روند ساخت و ساز در حال شکل گیری است و به بیش از ۴هزار منزل مسکونی خسارت وارد شده است باید اصول مهندسی و ساخت و ساز رعایت شود که دولت نیز زحمت کشید و اعتبارات خوبی در نظر گرفت که در توزیع این اعتبارات باید نهایت دقت لازم صورت گیرد و مقاوم سازی حتما باید صورت پذیرد.

محسن رضایی تاکید کرد: از وزیر آموزش و پروش می‌خواهیم که هرچه سریعتر نسبت به راه اندازی مدارس و اهدای تبلت به دانش آموزان اقدام کند تا مردم ببینند که زندگی در سی سخت جریان دارد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: از گروه های مختلف جهادی و دولت، سپاه و بسیج و نیروی انتظامی، جمعیت هلال احمر، بهزیستی و روحانیون و همه کسانی که در شهر سی سخت حضور یافتند قدردانی می‌کنم.

وی خاطرنشان کرد: امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان شرکت کردم و مشکلات را از نزدیک ارزیابی کردیم و برخی مباحث باید از تهران پیگیری شوند. تلاش می کنیم که مشکلات رفع شوند و مسله مهم در این شهرستان این است که این زلزله نباید هیچ اثری در زندگی مردم داشته باشد چرا که اینجا یک منطقه بسیار عظیمی به لحاظ ثروتی های خدادادی است و گیاهان دارویی و مناطق گردشگری کم نظیری دارد. ولی الان جاده ۳۵کیلومتری این شهرستان از یاسوج به دنا بیش از ۱۲سال است که در حال احداث است و همین مسئله باعث عدم رضایت گردشگران و مردم منطقه است.

محسن رضایی گفت: خود شهرستان دنا نیز دارای محصولات باغی است ولی فاقد سردخانه و صنایع تبدیلی است که باعث خسارت به کشاورزان و باغداران می‌شود و دلالان نیز با حضور در باغات اقدام به خرید ارزان محصولات می کنند که این مهم نیز باید مورد توجه جدی مسئولان قرار گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه