اخبار داغ

در خطبه‌های این هفته نماز جمعه چهارمحال و بختیاری مطرح شد؛

مشکلات اقتصادی به‌واسطه سوء مدیریت دولتمردان ایجاد شده است/ دولت جوان علاج مشکلات کشور است

مشکلات اقتصادی به‌واسطه سوء مدیریت دولتمردان ایجاد شده است/ دولت جوان علاج مشکلات کشور است
امام جمعه شهرکرد گفت: این روزها که در آستانه سال نو هستیم مردم روز به روز شاهد افزایش قیمت ها و کمبود کالاها هستند و مسئولین باید برای حل این مشکل اساسی چاره ای بجویند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز ؛ حجت الاسلام محمد علی نکونام در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه همه انبیا معلمان بشریت هستند، عنوان کرد: مکتب پیامبران راه زندگی بشریت است چرا که تعالیم انبیا تعالیمی است که خداوند فرستاده است و این تعالیم، تعالیمی از سوی خداوند برای هدایت بشر است.وی با اشاره به زندگی حضرت ایوب، بیان کرد: حضرت ایوب یکی از پیامبرانی بود که به شدت گرفتار سختی طاقت فرسایی شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین, نیوز, ., .,

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد عنوان کرد: حسد شیطان و خداوند برای این که بشریت ایوب را بشناسد سبب شد که خداوند اموال ایوب را بگیرد و ایوب با وجود اینکه فقیر شد، دست از شکرگزاری خداوند برنداشت و یک ذره از بندگی خداوند در زندگی ایوب کم نشد.

, .,

وی عنوان کرد: خداوند برای اینکه به بشریت نشان دهد که ایوب در تمام حالات شکر گ زار است، او را به بیماری مبتلا کرد و شرایط سختی برای ایوب ایجاد شد.

, .,

نکونام بیان کرد: ایوب در تمام شرایط شکرگزار خداوند بود و بندگی و سپاسگزاری می‌کرد.

, .,

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه درس‌هایی از زندگی حضرت ایوب گرفته می‌شود، بیان کرد: مؤمن با دگرگونی شرایط خللی در ایمانش ایجاد نمی‌شود و دگرگونی برای ایمانش ایجاد نمی‌شود.

, .,

وی بیان کرد: مؤمن گرفتاری هاش هر چقدر هم زیاد باشد از رحمت خداوند مأیوس نمی‌شود.

,

نکونام عنوان کرد: نهادینه کردن تقوا در درون موجب می‌شود که واجبات را به خوبی و زیبایی انجام دهیم.

, .,

وی با اشاره به اینکه امروز هشتم اسفند است و روز امور تربیتی اسلامی نام گرفته است، بیان کرد: مسئله تربیت از امور کلیدی برنامه‌های انبیا است.

, .,

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد ادامه داد: همه انبیا الهی آمدند تا بشر را تربیت کنند و انسان باید پاکیزه زندگی کند و بدی‌ها را از خود دور کند.

,

وی گفت: مسئله تربیت از وظایف همگانی است و همه از پدر و مادر تا مربیان، معلمان و… در تربیت نقش دارند.

, .,

نکونام با بیان اینکه یکی از شرایط عبادت اعتکاف است، گفت: شرایط برگزاری اعتکاف ایجاد نشد اما راه عبادت که بسته نشده است و باید برنامه عبادی در زندگی همه جایگاه بالایی داشته باشد.

, .,

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در ادامه با اشاره به روز ۱۴ اسفند روز احسان و نیکوکاری عنوان کرد: کمیته امداد در همان روزهای ابتدایی انقلاب شکل گرفت و کمیته امداد به خوبی در این مسیر درخشیده است.

,

وی با اشاره به وجود نابسامانی‌ها و نبود تنظیم در بازار، بیان کرد: دولتمردان در مسیر تنظیم بازار حرکت کنند چرا که متاسفانه این روزها بازار وضعیت خوبی ندارد، مردم این نابه سامانی و عدم تنظیم بازار را به خوبی احساس می‌کنند، آن‌هایی که باید خود تنظیم‌کننده بازار باشند خود این افراد و نهادها با یکدیگر هماهنگ نیستند و ارتباط‌شان با تولیدکنندگان مناسب نیست.

, .,


امام جمعه موقت شهر اردل گفت:این روزها در آستانه سال نو و بهاری هستیم ولی مردم روز به روز شاهد افزایش قیمت ها و کمبود کالاها هستند که مسئولین مربوطه تا کنون اقدامی اساسی در این خصوص انجام ندادند.

,
, .,

حجت الاسلام سید یاسین حسینی  امام جمعه شهر اردل در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اردل ضمن دعوت خود و نماز گزارن به تقوای الهی با اشاره به فرارسیدن هفته درختکاری و تشریح اهمیت این کار از منظر دین مبین اسلام، گفت: فضیلت کاشتن یک درخت مانند پرورش یک انسان دانشمند است و نباید منابع طبیعی را از بین ببریم.

, .,

حسینی با بیان اینکه امیدواریم مردم و کسانی که نسبت به محیط زیست و محیط زندگی خود توجه دارند در این زمینه نیز توجه بیشتری داشته باشند و این سنت حسنه را اجرا کنند، افزود: هر کسی در خانه، محل کار و هر مکانی که امکان پذیر است می‌تواند این سنت حسنه درختکاری را انجام دهد تا استمرار یابد.

, .,

وی با اشاره به اینکه در دین اسلام به درختکاری تاکید فراوان شده است، گفت: در روایات آمده هرکس درختی بکارد و مومنین از سایه و میوه آن درخت بهره مند شوند و استفاده کنند، نزد خداوند متعال اجر و پاداش زیادی دارد.

, .,

گلایه مندی از گرانی کالاها/مسئولان قیمت را کنترل کنند

, گلایه مندی از گرانی کالاها/مسئولان قیمت را کنترل کنند, گلایه مندی از گرانی کالاها/مسئولان قیمت را کنترل کنند,

 امام جمعه شهر اردل در بخش دیگر خطبه های نماز جمعه شهر با اشاره به گرانی کالا ها و بی نظاری مسئولین صمت و جهادکشاورزی به این موضوع گفت:این روزها در آستانه سال نو و بهاری هستیم ولی مردم روز به روز شاهد افزایش قیمت ها و کمبود کالاها هستند که این مسئله موجب نارضایتی مردم شده است چراکه بارها مسئولان از تنظیم بازاراین کالاها صحبت کرده اما خبری از ثبات قیمت ها نیست.

, .,

حسینی افزود:از مسئولین مربوطه انتظار داریم برای حل این مشکل اساسی چاره ای بجویند و هرچه سریع تر ورود پیدا کنند و نگذارند مشکلات مردم بیش از این شود.

, .,

دولت جوان و حزب‌اللهی علاج مشکلات کشور است/ در دین اسلام انفاق به نیازمندان از نشانه‌های مؤمنین است

, دولت جوان و حزب‌اللهی علاج مشکلات کشور است/ در دین اسلام انفاق به نیازمندان از نشانه‌های مؤمنین است, دولت جوان و حزب‌اللهی علاج مشکلات کشور است/ در دین اسلام انفاق به نیازمندان از نشانه‌های مؤمنین است,

امام جمعه موقت شهر فارسان گفت: ما امروز با این‌همه مشکلات اقتصادی که به‌واسطه سوء مدیریت ایجادشده است به یک دولت انقلابی و حزب‌اللهی نیاز داریم. تا همه هم‌وغم آن‌ها رفع مشکلات اقتصادی کشور باشد.

, .,

 حجت‌الاسلام  والمسلمین مسلم رضایی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر فارسان گفت: حدود چهار ماه دیگر تا انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی را در پیش داریم حضرت آقا همیشه فرموده‌اند که در انتخابات ملاک اول حضور حداکثری است با خاطر اینکه دشمنان خارجی و استکبار جهانی خوشحال نشوند، حضور حداکثری پشتوانه بسیار محکمی برای نظام جمهوری اسلامی ایران است.

, .,

وی افزود: انتخاب اصلح، چون منافقان داخلی و غرب‌گرایان و دل‌بستگان بر آمریکا و اروپا خوشحال نشوند متأسفانه انتخابات شوراها فامیلی است و ریاست جمهوری حزبی این کار اشتباهی است باید اصلاح شود.

, .,

رضایی بیان داشت: ما امروز بااین‌همه مشکلات اقتصادی که به‌واسطه سوء مدیریت ایجادشده است به یک دولت انقلابی و حزب‌اللهی نیاز داریم. تا همه هم‌وغم آن‌ها رفع مشکلات اقتصادی کشور باشد و تکیه‌گاه آن دولت، جوانان و مردم کشور خودمان باشد نه امید به آمریکا و اروپا داشته باشند اگر مسئولین ما در این چند ماه گذشته این‌قدر که به فکر برگشت آمریکا به برجام و عمل اروپا به تعهداتشان بودند به فکر اقتصاد و کنترل تورم بودند بسیاری از مشکلات حل می‌شد.

, .,

وی اظهار داشت: از همه مردم عزیز و فهیم ایران می‌خواهیم که در انتخابات آینده دنبال فرد و افراد صالح و مؤمن باشند تا بسیاری از مشکلات‌ها حل شود.

, .,

رضایی به 15 رجب اشاره داشت و گفت: سال روز وفات حضرت زینب (س) می باشد وفات این بانوی با بصیرت را به امام زمان عج و مقام معظم رهبری و شما شیعیان ائمه معصومین تسلیت عرض می‌کنم.

, .,

وی به‌روز پنج‌شنبه 14 اسفند روز احسان و نیکوکاری هم اشاره داشت و اظهار داشت: در دین اسلام انفاق به نیازمندان از نشانه‌های مؤمنین بیان‌شده است خداوند در مورد نشانه‌های مؤمنین می‌فرماید از چیزی که خداوند روزی‌تان کرده انفاق کنید و درو روایات داریم که به مردم رحم کنید تا خداوند به شما رحم کند.

, .,

رضایی تصریح کرد: نزدیک عید نوروز هستیم با این وضعیت اقتصادی که وجود دارد کسانی هستند مه نمی‌توانند حداقل‌های زندگی‌شان را تأمین کنند و نیازمند هستند سعی کنیم به خاطر رضایت خداوند به این افراد کمک کنیم؛ و عزیزان می‌توانند کمک‌های خود را از طریق نهادهای انقلابی به دست نیازمندان برسانند.

, .,

وی به 15 اسفندماه هم اشاره داشت و گفت: 15 اسفندماه روز درختکاری است. این روز را مشخص کردند ب نام روز درخت‌کاری تا مردم را تشویق به کاشتن نهال نمایند درخت‌کاری از کارهای نیک و پسندیده است که در دین ما هم مردم به این کار تشویق شده‌اند.

, .,

ماه رجب، ماه بندگی و فرصتی برای نزدیک شدن به خداست

, ماه رجب، ماه بندگی و فرصتی برای نزدیک شدن به خداست, ماه رجب، ماه بندگی و فرصتی برای نزدیک شدن به خداست,

حجت الاسلام سعیدی گفت: ماه رجب، ماه بندگی و تزکیه نفس و فرصتی برای نزدیک شدن به خداست و باید بهره مندی مناسبی از این ماه داشته باشیم.

, .,

 حجت الاسلام و المسلمین مهدی سعیدی امام جمعه موقت لردگان در خطبه اول اشاره داشت: ماه رجب، ماه استغفار، توسل و بندگی خداست .

, .,


وی اشاره داشت: امیرالمومنین علی (ع) در کتاب نهج البلاغه به آن اشاره دارند به واسطه تقوا رستگاران رستگار می‌شوند و با ترک تقوا باطل اندیشان دچار خسران می شوند.

سعیدی در ادامه به سبک زندگی اسلامی اشاره کرد و گفت: دعا، ارتباط با خدا و استغفار و تضرع از شاخصه های اصلی زندگی اسلامی است و ماه رجب ماه بندگی خداست و فرصتی در اختیار انسان است که زنگارهای دل را به استغفار و توبه بزداید.

وی گفت: ماه رجب اساس بر توحید و خداشناسی است، دعا موجب برکت در زندگی انسان است.

وی با اشاره به سخنان حضرت علی علیه السلام که می فرمایند: هیچ نعمتی از هیچ قومی گرفته نمی‌شود مگر اینکه بخاطر گناهانی که مرتکب شوند چون خدا نسبت به بندگان ظلم  نمی‌کند. و هنگامی که نعمت ها از شما سلب می شوند برگردید به درگاه الهی و با صدق نیت و دلی پر از شوق و اشتیاق مغفرت و توبه کنید تا هر آنچه از شما سلب شد برگردد.
 
خطیب جمعه لردگان در خطبه دوم نماز جمعه این هفته به سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع اعضای مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت : معظم له فرمودند: مفاهیم دینی که در متون اسلامی وجود دارد باید عملیاتی شوند در متن جامعه پی ریزی و اجرایی شوند .

وی افزود: هرچه آرمان‌های انقلاب را دنبال کردیم نتیجه آن را دیدیم و هرگاه از آرمان‌ها دور شدیم ضرر کردیم در همین موضوع بیماری کرونا عده ای از مال و جان و وقت خود برای مردم مایه گذاشتند . لدا برای حل مشکلات جامعه باید بر توان داخلی خودمان تکیه کنیم.

وی  در ادامه به برجام اشاره کرد و گفت: برجام در طول ۷ سال گذشته به فرجام نرسید و دشمن به تعهدات خود عمل نکرد و قرآن می فرماید: هرگاه دشمن عهد شکست شما هم عهد نامه را دور بیندازید،  دشمن قابل اعتماد نیست قرآن می فرماید: با سران کفر مقابله کنید که آنان به عهد و پیمان خود وفادار نیستند.

سعیدی بیان داشت: سلاح هسته‌ای بهانه است می‌خواهند مولفه‌های قدرت را از ایران بگیرند با سلاح های متعارف هم مشکل دارند، راهبرد اصلی دشمنان این است که ما را خلع سلاح کنند.

وی در پایان گفت: انتخابات در پیش رو است راه علاج انتخابات پرشور و انتخاب اصلح است، لذا خداوند سرنوشت هر قومی را در آن قوم گذاشته است لذا  محوریت مردم هستند و انتخاب آنان، نیروی مومن کارآمد متعهد و متخصص و آمدن دولت جوان حزب اللهی می تواند مشکلات جامعه را برطرف کند .

,
, وی اشاره داشت: امیرالمومنین علی (ع) در کتاب نهج البلاغه به آن اشاره دارند به واسطه تقوا رستگاران رستگار می‌شوند و با ترک تقوا باطل اندیشان دچار خسران می شوند,
,
, سعیدی در ادامه به سبک زندگی اسلامی اشاره کرد و گفت: دعا، ارتباط با خدا و استغفار و تضرع از شاخصه های اصلی زندگی اسلامی است و ماه رجب ماه بندگی خداست و فرصتی در اختیار انسان است که زنگارهای دل را به استغفار و توبه بزداید,
,
, وی گفت: ماه رجب اساس بر توحید و خداشناسی است، دعا موجب برکت در زندگی انسان است,
,
, وی با اشاره به سخنان حضرت علی علیه السلام که می فرمایند: هیچ نعمتی از هیچ قومی گرفته نمی‌شود مگر اینکه بخاطر گناهانی که مرتکب شوند چون خدا نسبت به بندگان ظلم  نمی‌کند. و هنگامی که نعمت ها از شما سلب می شوند برگردید به درگاه الهی و با صدق نیت و دلی پر از شوق و اشتیاق مغفرت و توبه کنید تا هر آنچه از شما سلب شد برگردد,
,
, خطیب جمعه لردگان در خطبه دوم نماز جمعه این هفته به سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع اعضای مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت : معظم له فرمودند: مفاهیم دینی که در متون اسلامی وجود دارد باید عملیاتی شوند در متن جامعه پی ریزی و اجرایی شوند,
,
, وی افزود: هرچه آرمان‌های انقلاب را دنبال کردیم نتیجه آن را دیدیم و هرگاه از آرمان‌ها دور شدیم ضرر کردیم در همین موضوع بیماری کرونا عده ای از مال و جان و وقت خود برای مردم مایه گذاشتند . لدا برای حل مشکلات جامعه باید بر توان داخلی خودمان تکیه کنیم,
,
, وی  در ادامه به برجام اشاره کرد و گفت: برجام در طول ۷ سال گذشته به فرجام نرسید و دشمن به تعهدات خود عمل نکرد و قرآن می فرماید: هرگاه دشمن عهد شکست شما هم عهد نامه را دور بیندازید،  دشمن قابل اعتماد نیست قرآن می فرماید: با سران کفر مقابله کنید که آنان به عهد و پیمان خود وفادار نیستند,
,
, سعیدی بیان داشت: سلاح هسته‌ای بهانه است می‌خواهند مولفه‌های قدرت را از ایران بگیرند با سلاح های متعارف هم مشکل دارند، راهبرد اصلی دشمنان این است که ما را خلع سلاح کنند,
,
, وی در پایان گفت: انتخابات در پیش رو است راه علاج انتخابات پرشور و انتخاب اصلح است، لذا خداوند سرنوشت هر قومی را در آن قوم گذاشته است لذا  محوریت مردم هستند و انتخاب آنان، نیروی مومن کارآمد متعهد و متخصص و آمدن دولت جوان حزب اللهی می تواند مشکلات جامعه را برطرف کند,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه