اخبار داغ

در خطبه‌های نمازجمعه هرمزگان مطرح شد؛

غربی ها به تعهداتشان عمل نکردند/ اقتصاد بیمار را باید درمان کرد، نه مُسکِن زد

غربی ها به تعهداتشان عمل نکردند/ اقتصاد بیمار را باید درمان کرد، نه مُسکِن زد
امامان جمعه در هرمزگان تاکید کردند:اروپایی های خبیث و آمریکای جنایتکار هم باید بدانند زمان مستکبرانه و قلدرانه حرف زدن با ملت بزرگ ایران گذشته است لذا امروز کسی که بدهکار و مستحق سرزنش است شمایید که به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکردید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در سراسر شهرستانها و بخشهای هرمزگان برگزار و ائمه جمعه مطالبی را درباره مباحث روز مطرح کردند که به شرح ذیل است:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم شریفی امام جمعه حاجی آباد در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: آمریکا و اروپا باید بدانند زمان ادبیات مستکبرانه و طلبکارانه گذشته است، آن کسی که بدهکار است مستحق سرزنش و توبیخ است غرب است که به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکرده است.
امام جمعه حاجی آباد افزود: عمل ما به تعهداتمان بر اساس مبانی قرآنی و دینی است، اما اگر طرف مقابل به تعهدات خود عمل نکرد بر اساس همان آموزه های قرآنی ما نیز توافق نامه ها را دور خواهید انداخت.
حجت الاسلام شریفی با بیان اینکه دشمنان با کاهش تعهدات ایران اسلامی به تکاپو افتاده و ترسیده‌اند، ادامه داد: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز فرموده‌اند ما از لحاظ شرعی دنبال بمب اتم نیستیم و این به معنای ترس ما از رژیم صهیونیستی نیست بلکه ما شرعاً بر طبق فتوای ولی فقیه مان دنبال این موضوع نبوده‌ایم.
وی با بیان اینکه استفاده از سلاح هسته‌ای و کشتار جمعی در دین اسلام حرام است و ما طبق دستور اسلام به دنبال این نوع سلاح‌های کشتارجمعی نیستیم، اضافه کرد: برعکس ما کشورهایی که امروز داعیه حقوق بشر دارند مملو از این نوع اسلحه‌ها هستند که در دوران دفاع مقدس به وضوح کمک‌هایشان را به عراق مشاهده می‌کردیم.
امام جمعه حاجی آباد با بیان اینکه مردم ما همواره پای انقلاب و ولی فقیه شأن ایستاده‌اند، تصریح کرد: تلاش‌های دشمنان برای خسته نشان دادن مردم ما از آرمان‌های انقلاب اسلامی یک تلاش شکست خورده و مذبوحانه است.
حجت الاسلام شریفی با اشاره  به ضرورت رفع مشکلات مردم توسط دولتمردان خاطرنشان کرد: گرانی موضوعی است که به خصوص در شب عید مردم از آن گلایه دارند و از مسئولان می‌خواهیم تا شرایط اقتصادی را برای مردم تسهیل کند.

,
,
,
,
,
,

اقتصاد بیمار را باید درمان کرد، نه مُسکِن زد/ رای مردم، رای اعتماد به حاکمیت این نظام مقدس است

, اقتصاد بیمار را باید درمان کرد، نه مُسکِن زد/ رای مردم، رای اعتماد به حاکمیت این نظام مقدس است,
حجت الاسلام و المسلمین رضا مهدوی امام جمعه موقت رودان ظهر امروز در خطبه های عبادی سیاسی نمازجمعه این شهرستان اظهار کرد: شاهد نوساناتی عجیب در نرخ کالا که حاکم بر بازار خرید و فروش  و خصوصا در موارد خیلی ضروری هستیم که علاوه بر اینکه قیمت ها افزایش می یابد، ثبات هم ندارد.
,
 
,
امام جمعه موقت رودان افزود: بازار نیاز به ثبات دارد و علت این ناهماهنگی ها بی مهری مسئولین مربوطه است که اقتصاد کشور را امروزه در حالت انتظار قرار داده اند و سرنوشت اقتصاد کشور را به آمدن یا  نیامدن بایدن گره زده اند که نشان دهند جمهوری اسلامی در گروگان و وابسته برجام است.
,
 
,
حجت الاسلام والمسلمین مهدوی  با اشاره به گرانی های اجناس و لوازم ضروری ادامه داد: متاسفانه خودِ تنظیم بازار، تنظیم نیست و گرفتار ناهماهنگی های موجود شده و همین موضوع باعث عدم اعتماد مردم به مسئولین است و کافیست که بگویند فلان کالا یک مقداری  کمبود است سیل عظیم مردم همان کالا را ذخیره سازی میکنند.
,
 
,
وی اضافه کرد: اقدامات مقطعی دولت همانند مُسکِن عمل می کند، چندین ساعت از بعد از تزریق مجدد درد و رنج به بیمار باز می گردد و باید بدانیم که در حوزه ی اقتصاد اقدامات مقطعی بی فایده و اقتصاد بیمار را باید درمان کرد مسکن که  نباید زد.
,
 
,
امام جمعه موقت رودان  با استناد به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص دولت جوان حزب اللهی تصریح کرد: اگر ملت مقاومت و انقلابی بودن خود را حفظ کنند، دشمن به زانو در میاید و همانطور که می بینید ما مقاومت انقلابیمان را حفظ کردیم که یک وجب از خاک ما دست دشمن نیست و امنیت در جامعه اسلامی حاکم هست.
,
 
,
حجت الاسلام والمسلمین مهدوی  با اشاره به انتخابات ۱۴۰۰ ادامه داد: باید در انتخاب خود دقت کرد یک عده ای  متاسفانه در این ایام هم در فضای حقیقی و هم در فضای مجازی مسئله حقوق در انتخابات را تحریم می کنند و ما اگر جو کاشتیم نباید انتظار گندم داشته باشیم.
,
 
,
حجت الاسلام و المسلمین مهدوی خاطر نشان کرد: تک تک ارای شما، رای اعتماد به حاکمیت این نظام مقدس است و بر ما واجب است سه کار را انجام دهیم: ۱.در انتخابات شرکت کنیم، ۲٫دیگران را برای حضور در انتخابات تشویق کنیم، ۳٫یک فرد اصلح را انتخاب کنیم و باید دانست شرکت نکردن کار عاقلانه ای نیست و رهبر معظم انقلاب فرمودند حضور در انتخابات یک دولت جوان مومن و ان شاءالله که نظام ما دشمن را به زانو در خواهد آورد.
,
 
,
مسئولان منطقه ویژه گزارشی از روند تعطیلی دفتر تهران ارائه دهند/ رسانه ها و جنبش دانشجویی از کوتاهی های مسئولین مطالبه گری کنند
, مسئولان منطقه ویژه گزارشی از روند تعطیلی دفتر تهران ارائه دهند/ رسانه ها و جنبش دانشجویی از کوتاهی های مسئولین مطالبه گری کنند,
 
,
حجت الاسلام محمد بارانی، امام جمعه شهرستان پارسیان در اجتماع باشکوه نمازگزاران در مصلی امام خامنه ای(مدظله العالی)، استمرار و بقای هر جامعه را مستلزم مجموعه باورها، ارزشها، رفتارها، دانش ها و مهارتها دانست و با اشاره به روز امور تربیتی وتربیت اسلامی اظهار کرد: حراست از مرزهای اعتقادی و حفظ دستاوردها و تبیین ارزش های اسلامی و انقلابی ضرورت مهم جامعه امروز است و مجموعه آموزش و پرورش نقش مهمی در این نهضت تبیین دارد .
 
امام جمعه پارسیان، دانش آموزان را مظهر امید و آینده کشور معرفی کرد و با اشاره به نقش آنها در بیانیه گام دوم انقلاب افزود: تبیین اصول و توصیه ها و فرازهای مختلف بیانیه گام دوم یکی از ماموریت های مهم معاونت پرورشی در مدارس است زیرا صیانت از شعارهای انقلاب، اخلاق و معنویت، علم و پژوهش و…. بدون حضور دانش آموزان در میدان محقق نخواهد شد لذا امیدوارم جامعه فهیم فرهنگیان و دانش آموزان پارسیان بیانیه گام دوم را به عنوان منشور تربیتی و چراغ راه خود ببینند و در همین راستا چشم انداز و اهداف خود را ترسیم و برای رسیدن به آنها برنامه ریزی کنند.
 
حجت الاسلام بارانی، با اشاره به روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان، با اظهار تاسف از وضعیت بازار و افزایش بی رویه و روزانه قیمت کالاها، ادامه داد: مواد غذایی مصرفی مردم روزانه در حال افزایش قیمت است و برخی کالاها مانند روغن، سیمان که باید با نذر و نیاز پیدا شود!! و خیار بیست هزار و موز شصت هزار تومانی را در بازار مشاهده می کنیم که طبق گزارش مرکز آمار تورم نقطه به نقطه به پنجاه درصد رسیده است.
 
وی ، در تبیین دلایل گرانی ها و آشفتگی قیمت ها، اضافه کرد: همه این آشفتگی ها ثمره شرطی کردن اقتصاد به خارج است، برخی از افراد و رسانه ها به گونه ای رفتار می کنند که گویا اقتصاد کشور و معیشت مردم، گروگان برجام و نوع مواجهه امریکاست و همین سیاست غلط باعث التهاب و نوسان در بازار شده است و همه باید بدانند که اقتصاد کشور را وابسته به اخم و لبخند شیطان کردن خلاف تدبیر و عقل است.
 
امام جمعه پارسیان، با انتقاد از عدم نظارت دقیق در شبکه تولید وتوزیع آنرا نشانه ضعف در مدیریت ارزیابی کرده و تصریح کرد: منفعت و سود اختصاص دلار ۴۲۰۰ تومانی برای چه کسانی است؟! در حالی شاهد اختصاص ارز ۴۲۰۰ هستیم که مردم اجناس را با با دلار کف بازار خریداری می کنند پس این سود ومنفعتش در جیب چه کسانی است؟!! چرا بر توزیع نظارت صحیح و با متخلفین برخورد سنجیده و قاطع نمی شود؟؟
 
حجت الاسلام بارانی، با تاکید بر نقش مهم تعزیرات در کنترل بازار و نظارت بر قیمت ها و کوتاهی این دستگاه در شهرستان پارسیان خاطرنشان کرد: تدبیری که موجب امید می شود این است که در این شرایط یک سازوکار نظارتی هوشمند و دقیق و قوی طراحی شود تا مردم از زیر بار فشار سهمگین گرانی و تورم نجات پیدا کنند.
 
مسئولان منطقه ویژه گزارشی از روند تعطیلی دفتر تهران ارائه دهند
 
حجت الاسلام محمد بارانی امام جمعه شهرستان پارسیان، با اشاره به دستور مسئولان استانی مبنی بر تعطیلی دفتر منطقه ویژه اقتصادی انرژی بر در تهران و استقبال مسئولان منطقه ویژه و قول تعطیلی آن در پایان دی ماه، اظهار کرد: هفته ها از وعده مسئولان محترم می گذرد و ما هم بنابر وظیفه از این اقدام حمایت و تشکر کردیم لذا امروز توقع و انتظار مردم این است که مسئولان منطقه ویژه، گزارشی از فرایند تعطیلی این دفتر که موجب صرفه جویی در بیت المال وحذف هزینه های بی مورد و گزاف می شود را ارائه دهند زیرا یقینا عمل صحیح و به موقع به وعده ها موجب جلب رضایت مردم به عنوان ولی نعمتان ما و اعتماد عمومی می شود.
 
امام جمعه پارسیان، افزود: رسانه ها، فعالان اجتماعی و جنبش های دانشجویی هم باید به عنوان چشمان بیدار جامعه به دقت موضوعات را رصد و موشکافانه دنبال کنند و از اقدامات خوب مسئولین حمایت و از کوتاهی ها و خلف وعده ها مطالبه گری کنند لذا امیدوارم در این هفته اگر اقدام مناسبی در این زمینه صورت گرفته به اطلاع مردم شریف شهرستان رسانده شود .
 
حجت الاسلام بارانی با اشاره به اختلافات هفته گذشته دولت و مجلس در موضوع مصوبه هسته ای ادامه داد: قانون اقدام راهبردی مجلس بسیار هوشمندانه و به موقع تصویب شد و یک معامله دو سر برد را برای ما رقم خواهد زد و از طرفی هم توافق نامه سازمان انرژی اتمی هیچ مانعی برای اجرای این مصوبه مجلس نیست لذا باید نمایندگان محترم نسبت به مواضع علنی دقت بیشتری می کردند و این اختلافات را در فضایی مناسب با گفتگو حل می کردند، البته هر چند حساسیت مجلس قابل تقدیر و تحسین است اما باید مراقبت کنند افت چند صدایی در کشور به وجود نیاید.
 
رئیس شورای فرهنگ عمومی پارسیان ضمن توصیه به دولت محترم مبنی بر اجرای دقیق مصوبه مجلس اضافه کرد: دلخوش کردن به وعده های پوچ اروپایی ها و آمریکا خلاف حکمت و تدبیر است لذا اجرای پروتکل الحاقی باید متوقف شود مگر اینکه طرف غربی بر سر عقل بیاید و به تعهد خود در قبال ملت ایران عمل کند.
 
وی، تصریح کرد: اروپایی های خبیث و آمریکای جنایتکار هم باید بدانند زمان مستکبرانه و قلدرانه حرف زدن با ملت بزرگ ایران گذشته است لذا امروز کسی که بدهکار و مستحق سرزنش است شمایید که به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکردید.
 
امام جمعه شهرستان پارسیان با بیان اینکه جمهوری اسلامی طبق منطق قرآنی به تعهدات خود عمل کرده است خاطر نشان کرد: اگر دوباره با خلف وعده و خوی استکباری مواجه شود بر طبق همان مبانی قرآنی توافق را پاره خواهد کرد و شما هم هیچ غلطی نمی توانید کنید و حرف پایانی ملت با مسئولین محترم هم این است که بدانید هرگونه مذاکره و اقدام خارج از مصوبه قانونی مجلس و سیاست های کلان نظام خیانت به منافع ملی و غیرقابل بخشش خواهد بود.
,
حجت الاسلام محمد بارانی، امام جمعه شهرستان پارسیان در اجتماع باشکوه نمازگزاران در مصلی امام خامنه ای(مدظله العالی)، استمرار و بقای هر جامعه را مستلزم مجموعه باورها، ارزشها، رفتارها، دانش ها و مهارتها دانست و با اشاره به روز امور تربیتی وتربیت اسلامی اظهار کرد: حراست از مرزهای اعتقادی و حفظ دستاوردها و تبیین ارزش های اسلامی و انقلابی ضرورت مهم جامعه امروز است و مجموعه آموزش و پرورش نقش مهمی در این نهضت تبیین دارد .
,
 
,
امام جمعه پارسیان، دانش آموزان را مظهر امید و آینده کشور معرفی کرد و با اشاره به نقش آنها در بیانیه گام دوم انقلاب افزود: تبیین اصول و توصیه ها و فرازهای مختلف بیانیه گام دوم یکی از ماموریت های مهم معاونت پرورشی در مدارس است زیرا صیانت از شعارهای انقلاب، اخلاق و معنویت، علم و پژوهش و…. بدون حضور دانش آموزان در میدان محقق نخواهد شد لذا امیدوارم جامعه فهیم فرهنگیان و دانش آموزان پارسیان بیانیه گام دوم را به عنوان منشور تربیتی و چراغ راه خود ببینند و در همین راستا چشم انداز و اهداف خود را ترسیم و برای رسیدن به آنها برنامه ریزی کنند.
,
 
,
حجت الاسلام بارانی، با اشاره به روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان، با اظهار تاسف از وضعیت بازار و افزایش بی رویه و روزانه قیمت کالاها، ادامه داد: مواد غذایی مصرفی مردم روزانه در حال افزایش قیمت است و برخی کالاها مانند روغن، سیمان که باید با نذر و نیاز پیدا شود!! و خیار بیست هزار و موز شصت هزار تومانی را در بازار مشاهده می کنیم که طبق گزارش مرکز آمار تورم نقطه به نقطه به پنجاه درصد رسیده است.
,
 
,
وی ، در تبیین دلایل گرانی ها و آشفتگی قیمت ها، اضافه کرد: همه این آشفتگی ها ثمره شرطی کردن اقتصاد به خارج است، برخی از افراد و رسانه ها به گونه ای رفتار می کنند که گویا اقتصاد کشور و معیشت مردم، گروگان برجام و نوع مواجهه امریکاست و همین سیاست غلط باعث التهاب و نوسان در بازار شده است و همه باید بدانند که اقتصاد کشور را وابسته به اخم و لبخند شیطان کردن خلاف تدبیر و عقل است.
,
 
,
امام جمعه پارسیان، با انتقاد از عدم نظارت دقیق در شبکه تولید وتوزیع آنرا نشانه ضعف در مدیریت ارزیابی کرده و تصریح کرد: منفعت و سود اختصاص دلار ۴۲۰۰ تومانی برای چه کسانی است؟! در حالی شاهد اختصاص ارز ۴۲۰۰ هستیم که مردم اجناس را با با دلار کف بازار خریداری می کنند پس این سود ومنفعتش در جیب چه کسانی است؟!! چرا بر توزیع نظارت صحیح و با متخلفین برخورد سنجیده و قاطع نمی شود؟؟
,
 
,
حجت الاسلام بارانی، با تاکید بر نقش مهم تعزیرات در کنترل بازار و نظارت بر قیمت ها و کوتاهی این دستگاه در شهرستان پارسیان خاطرنشان کرد: تدبیری که موجب امید می شود این است که در این شرایط یک سازوکار نظارتی هوشمند و دقیق و قوی طراحی شود تا مردم از زیر بار فشار سهمگین گرانی و تورم نجات پیدا کنند.
,
 
,
مسئولان منطقه ویژه گزارشی از روند تعطیلی دفتر تهران ارائه دهند
, مسئولان منطقه ویژه گزارشی از روند تعطیلی دفتر تهران ارائه دهند,
 
,
حجت الاسلام محمد بارانی امام جمعه شهرستان پارسیان، با اشاره به دستور مسئولان استانی مبنی بر تعطیلی دفتر منطقه ویژه اقتصادی انرژی بر در تهران و استقبال مسئولان منطقه ویژه و قول تعطیلی آن در پایان دی ماه، اظهار کرد: هفته ها از وعده مسئولان محترم می گذرد و ما هم بنابر وظیفه از این اقدام حمایت و تشکر کردیم لذا امروز توقع و انتظار مردم این است که مسئولان منطقه ویژه، گزارشی از فرایند تعطیلی این دفتر که موجب صرفه جویی در بیت المال وحذف هزینه های بی مورد و گزاف می شود را ارائه دهند زیرا یقینا عمل صحیح و به موقع به وعده ها موجب جلب رضایت مردم به عنوان ولی نعمتان ما و اعتماد عمومی می شود.
,
 
,
امام جمعه پارسیان، افزود: رسانه ها، فعالان اجتماعی و جنبش های دانشجویی هم باید به عنوان چشمان بیدار جامعه به دقت موضوعات را رصد و موشکافانه دنبال کنند و از اقدامات خوب مسئولین حمایت و از کوتاهی ها و خلف وعده ها مطالبه گری کنند لذا امیدوارم در این هفته اگر اقدام مناسبی در این زمینه صورت گرفته به اطلاع مردم شریف شهرستان رسانده شود .
,
 
,
حجت الاسلام بارانی با اشاره به اختلافات هفته گذشته دولت و مجلس در موضوع مصوبه هسته ای ادامه داد: قانون اقدام راهبردی مجلس بسیار هوشمندانه و به موقع تصویب شد و یک معامله دو سر برد را برای ما رقم خواهد زد و از طرفی هم توافق نامه سازمان انرژی اتمی هیچ مانعی برای اجرای این مصوبه مجلس نیست لذا باید نمایندگان محترم نسبت به مواضع علنی دقت بیشتری می کردند و این اختلافات را در فضایی مناسب با گفتگو حل می کردند، البته هر چند حساسیت مجلس قابل تقدیر و تحسین است اما باید مراقبت کنند افت چند صدایی در کشور به وجود نیاید.
,
 
,
رئیس شورای فرهنگ عمومی پارسیان ضمن توصیه به دولت محترم مبنی بر اجرای دقیق مصوبه مجلس اضافه کرد: دلخوش کردن به وعده های پوچ اروپایی ها و آمریکا خلاف حکمت و تدبیر است لذا اجرای پروتکل الحاقی باید متوقف شود مگر اینکه طرف غربی بر سر عقل بیاید و به تعهد خود در قبال ملت ایران عمل کند.
,
 
,
وی، تصریح کرد: اروپایی های خبیث و آمریکای جنایتکار هم باید بدانند زمان مستکبرانه و قلدرانه حرف زدن با ملت بزرگ ایران گذشته است لذا امروز کسی که بدهکار و مستحق سرزنش است شمایید که به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکردید.
,
 
,
امام جمعه شهرستان پارسیان با بیان اینکه جمهوری اسلامی طبق منطق قرآنی به تعهدات خود عمل کرده است خاطر نشان کرد: اگر دوباره با خلف وعده و خوی استکباری مواجه شود بر طبق همان مبانی قرآنی توافق را پاره خواهد کرد و شما هم هیچ غلطی نمی توانید کنید و حرف پایانی ملت با مسئولین محترم هم این است که بدانید هرگونه مذاکره و اقدام خارج از مصوبه قانونی مجلس و سیاست های کلان نظام خیانت به منافع ملی و غیرقابل بخشش خواهد بود.
,
 
,
 
,
سهل انگاری مسئولین، طعمه دشمنان انقلاب اسلامی
, سهل انگاری مسئولین، طعمه دشمنان انقلاب اسلامی,
 
,

حجت الاسلام و المسلمین شعیب صالحی در خطبه های نماز عبادی و سیاسی جمعه این هفته شهرستان اظهار کرد : خداوند متعال درآیات دوم تا چهارم سوره مبارکه انفال برای مومنان راستین پنج خصلت اشاره می فرماید ؛ نخست : اهل ترس از عظمت الهی ، افزایش ایمان در هنگام خوانده شدن آیات خدا، توکل بر خدا ، اقامه نماز و آنچه خدا روزی شان کرده انفاق کردند .
امام جمعه خمیر افزود : در فرهنگ قرآن ، انفاق از علائم مومنین راستین معرفی شده است و بر اساس منظر قرآن ایمان تنها در گرایش قلبی و وابستگی فکری و اعتقادی خلاصه نمی شود بلکه آن وقت ایمان به صورت راستین درشخصی حاصل می شود عامل به لوازم و تعهد ایمان پایند باشد .
حجت الاسلام صالحی ادامه داد : انفاق یکی از مهمترین شاخص های ایمان است چنانچه از نگاه قرآن انسان مالک حقیقی چیزی نیست بلکه نماینده مالک حقیقی است و باید مطابق فرمان او در مال خود تصرف کند.
وی اضافه کرد : صحیح ترین و دقیق ترین نگاه قابل تصور به پدیده‌های عالم این نگاه متعالی و متجلی حقیقت است که انسان اگر بگوید مال، مال من است گفتار او مطابق با منطق باطل قارونی است .
امام جمعه خمیر اظهارکرد :امام صادق (ع) فرمودند : اموال از آن خداست و آن را نزد آفریدگان خویش به امانت نهاده است .
خطیب  جمعه شهرستان خمیر با اشاره به طرح مواسات که از سوی مقام معظم رهبری در آغاز شیوع بیماری کرونا مطرح شد ، افزود: فرهتنگ اسلامی وجه تمایز خود را در این گذر تاریخی نمایان کرد و به عالمیان نشان داد که اسلام در همه بخش هاا دارای فرهنگ ناب است .
حجت الاسلام صالحی با بیان اینکه نزدیک ایام عید باستانی نوروز هستیم ادامه داد : قرارگاه مواسات که با تلاش همه مجموعه ها و دستگاه های مختلف مانند سپاه و بسیج و دستگاه های اجرایی وصنایع و از طرفی مردم و خیرین نقش بسزایی داشتند حرکت های خوبی در جهت جهت طرح مواسات در ایام نوروز نیز از خود به یادگار بگذارند .
وی  به ویژگی های انسان کامل از نگاه اسلام پرداخت و اضافه کرد : نخستین راه شناخت اننسان کامل عمل به تعالیم قرآنی و سنت پیامبر و اهل بیت علیهم السلام است و دومین راه شناخت الگو برداری و از انسان های تربیت یافته از مکتب اسلام است .
حجت الاسلام صالحی تصریح کرد: یکی ازشخصیت های که دارا ی کمالات انسانی و مصداق بارز انسان کامل در فرهنگ اسلامی است وجود حضرت زینب کبری (س) که مستجمع تمام خوبی های و زیبایی های الهی است .
امام جمعه شهرستان بندر خمیر افزود : برای شخصیت الهی حضرت زینب کبری ( س) سه فضیلت مهم می توان برشمرد که نخست معرفت ، دوم بصیرت و سوم شجاعت است.
حجت الاسلام صالحی ادامه داد : مکتب حضرت زینب (س) دارای ویژگی مهم که بر پایه الگو برداری از اسلام ناب محمدی است و ولایت پذیری و فنای در ولایت از خصوصیات بارز آن است .
وی اضافه کرد: در این روز ها که دشمنان انقلاب اسلامی در حال طرح ریزی سیاست های خبیثانه خویش در مقابله با نظام جمهوری اسلامی است دو صدایی در کشور هیچ معنایی ندارد .
امام جمعه شهرستان بندر خمیر تصریح کرد: از همه مسئولین انتظار می رود در راه دفاع از حقوق عامه و پایبندی به مبانی انقلاب اسلامی فریاد عزتمندانه داشته باشند .
حجت الاسلام صالحی افزود : کوچک ترین سهل انگاری مسئولین قابل پذیرش نیست و باعث طعمه دشمنان انقلاب اسلامی در برابر خواسته های آنها و نشان ضعف خواهد بود .
وی ادامه داد : عملکرد ملت ایران اسلامی و مسئولین انقلاب در طول چند دهه ای انقلاب گویا این است که در مسیر وحدت آفرینی گام برداشته و با اتکای به داخل و نه نگاه به خارج سبب شوند اقتصاد و معیشت مردم با مشکلات روبرو شود .

و در پایان با هشدار به آحاد مردم شهرستان ، خاطرنشان کرد : با تلاش و همت مجموعه درمانی شهرستان در وضعیت خوبی از لحاظ مبارزه با شیوع بیماری کرونا داریم اما اگر حسایت ها رو به تنزل رود و پروتکل ها بهداشتی و فاصله اجتماعی رعایت نگردد این وضعیت متزلزل خواهد شد . طرح مواسات در ایام نوروز نیز از خود به یادگار بگذارند .

,

حجت الاسلام و المسلمین شعیب صالحی در خطبه های نماز عبادی و سیاسی جمعه این هفته شهرستان اظهار کرد : خداوند متعال درآیات دوم تا چهارم سوره مبارکه انفال برای مومنان راستین پنج خصلت اشاره می فرماید ؛ نخست : اهل ترس از عظمت الهی ، افزایش ایمان در هنگام خوانده شدن آیات خدا، توکل بر خدا ، اقامه نماز و آنچه خدا روزی شان کرده انفاق کردند .
امام جمعه خمیر افزود : در فرهنگ قرآن ، انفاق از علائم مومنین راستین معرفی شده است و بر اساس منظر قرآن ایمان تنها در گرایش قلبی و وابستگی فکری و اعتقادی خلاصه نمی شود بلکه آن وقت ایمان به صورت راستین درشخصی حاصل می شود عامل به لوازم و تعهد ایمان پایند باشد .
حجت الاسلام صالحی ادامه داد : انفاق یکی از مهمترین شاخص های ایمان است چنانچه از نگاه قرآن انسان مالک حقیقی چیزی نیست بلکه نماینده مالک حقیقی است و باید مطابق فرمان او در مال خود تصرف کند.
وی اضافه کرد : صحیح ترین و دقیق ترین نگاه قابل تصور به پدیده‌های عالم این نگاه متعالی و متجلی حقیقت است که انسان اگر بگوید مال، مال من است گفتار او مطابق با منطق باطل قارونی است .
امام جمعه خمیر اظهارکرد :امام صادق (ع) فرمودند : اموال از آن خداست و آن را نزد آفریدگان خویش به امانت نهاده است .
خطیب  جمعه شهرستان خمیر با اشاره به طرح مواسات که از سوی مقام معظم رهبری در آغاز شیوع بیماری کرونا مطرح شد ، افزود: فرهتنگ اسلامی وجه تمایز خود را در این گذر تاریخی نمایان کرد و به عالمیان نشان داد که اسلام در همه بخش هاا دارای فرهنگ ناب است .
حجت الاسلام صالحی با بیان اینکه نزدیک ایام عید باستانی نوروز هستیم ادامه داد : قرارگاه مواسات که با تلاش همه مجموعه ها و دستگاه های مختلف مانند سپاه و بسیج و دستگاه های اجرایی وصنایع و از طرفی مردم و خیرین نقش بسزایی داشتند حرکت های خوبی در جهت جهت طرح مواسات در ایام نوروز نیز از خود به یادگار بگذارند .
وی  به ویژگی های انسان کامل از نگاه اسلام پرداخت و اضافه کرد : نخستین راه شناخت اننسان کامل عمل به تعالیم قرآنی و سنت پیامبر و اهل بیت علیهم السلام است و دومین راه شناخت الگو برداری و از انسان های تربیت یافته از مکتب اسلام است .
حجت الاسلام صالحی تصریح کرد: یکی ازشخصیت های که دارا ی کمالات انسانی و مصداق بارز انسان کامل در فرهنگ اسلامی است وجود حضرت زینب کبری (س) که مستجمع تمام خوبی های و زیبایی های الهی است .
امام جمعه شهرستان بندر خمیر افزود : برای شخصیت الهی حضرت زینب کبری ( س) سه فضیلت مهم می توان برشمرد که نخست معرفت ، دوم بصیرت و سوم شجاعت است.
حجت الاسلام صالحی ادامه داد : مکتب حضرت زینب (س) دارای ویژگی مهم که بر پایه الگو برداری از اسلام ناب محمدی است و ولایت پذیری و فنای در ولایت از خصوصیات بارز آن است .
وی اضافه کرد: در این روز ها که دشمنان انقلاب اسلامی در حال طرح ریزی سیاست های خبیثانه خویش در مقابله با نظام جمهوری اسلامی است دو صدایی در کشور هیچ معنایی ندارد .
امام جمعه شهرستان بندر خمیر تصریح کرد: از همه مسئولین انتظار می رود در راه دفاع از حقوق عامه و پایبندی به مبانی انقلاب اسلامی فریاد عزتمندانه داشته باشند .
حجت الاسلام صالحی افزود : کوچک ترین سهل انگاری مسئولین قابل پذیرش نیست و باعث طعمه دشمنان انقلاب اسلامی در برابر خواسته های آنها و نشان ضعف خواهد بود .
وی ادامه داد : عملکرد ملت ایران اسلامی و مسئولین انقلاب در طول چند دهه ای انقلاب گویا این است که در مسیر وحدت آفرینی گام برداشته و با اتکای به داخل و نه نگاه به خارج سبب شوند اقتصاد و معیشت مردم با مشکلات روبرو شود .

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

و در پایان با هشدار به آحاد مردم شهرستان ، خاطرنشان کرد : با تلاش و همت مجموعه درمانی شهرستان در وضعیت خوبی از لحاظ مبارزه با شیوع بیماری کرونا داریم اما اگر حسایت ها رو به تنزل رود و پروتکل ها بهداشتی و فاصله اجتماعی رعایت نگردد این وضعیت متزلزل خواهد شد . طرح مواسات در ایام نوروز نیز از خود به یادگار بگذارند .

,

اشاره رهبر انقلاب به تولید سوخت هسته‌ای ۶۰ درصدی تدبیری راهبردی است

, اشاره رهبر انقلاب به تولید سوخت هسته‌ای ۶۰ درصدی تدبیری راهبردی است,
حجت الاسلام محمد زارعی کریانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان میناب، اظهار کرد: نهج البلاغه را بخوانیم و به امام علی (ع) تاسی و به سخنان مولا عمل کنیم چرا که خیر و صلاح دنیا از منظر این نمونه انسان کامل به خوبی در نهج البلاغه بیان و تفسیر شده است.
,
 
,
امام جمعه موقت میناب افزود: اهل بیت آینه تمام نمای خالق هستی و بهترین الگوی انسان‌ها بر روی زمین هستند و انسان برای تکامل و تعالی روحی و معنوی می‌تواند با تمام وجود به این بزرگان اتکا کرده و تمام وجود خویش را از عطرآنان بهره‌مند سازد.
,
 
,
حجت الاسلام زارعی با بیان این که رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیر با نمایندگان مجلس خبرگان رهبری خواستار هماهنگی هرچه بیشتر دولت و مجلس در انجام وظایف‌شان شدند، ادامه داد: اشاره دقیق و به جای ایشان به اهمیت تولید سوخت هسته‌ای با غنای ۶۰ درصد، یک اشاره و تدبیر راهبردی در برابر زیاده‌خواهی دشمنان کشورمان بود که می‌خواهند به بهانه‌های مختلف مانع از رشد و شکوفایی این دانش مهم و استراتژیک برای کشورمان شوند.
,
 
,
وی تصریح کرد: حرف همه ملت به بزرگان کشور ودولتمردان این است که قدر رهبری را بدانند و به فرمایشات رهبری عمل کنند چرا که ایشان همچون پدر دلسوزی برای همه ملت ایران، در تمامی عرصه‌ها تصمیماتی اتخاذ کرده‌اند که در نهایت به نفع و صلاح مردم ایران شده است.
,
 
,
امام جمعه موقت میناب خاطرنشان کرد:کسبه و فعالان اقتصادی و دست اندرکاران معیشت مردم در آستانه عید نوروز به مردم رحم کنند و با عدالت و مواسات عمل کرده و خود به خود سبب افزایش گرانی در جامعه نشوند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه