اخبار داغ

سردار سرتیپ مرتضی قربانی :

گرامیداشت یاد و خاطر شهدا موجب احیای فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه می شود

گرامیداشت یاد و خاطر شهدا موجب احیای فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه می شود
فرمانده لشکر عملیاتی ۲۵ کربلا در دوران دفاع مقدس گفت:گرامیداشت یاد و خاطر شهدای انقلاب اسلامی موجب احیای فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه می شود و این کار برای نسل جوان بسیار با اهمیت است که باید به آن اهتمام داشته باشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ سردار سرتیپ مرتضی قربانی فرمانده لشکر عملیاتی ۲۵ کربلا در دوران دفاع مقدس عصر امروز در گردهمایی بزرگداشت حماسه سازان عملیات خیبر گفت: استان مرکزی با وجود بیش از ۶۲۰۰ شهید و صدها هزار جانباز، رزمنده، آزاده و پیشکسوتان دفاع مقدس جایگاه بزرگ و با اهمیتی در کشور دارد و مردم استان باید از این جایگاه ارزشمند به خوبی استفاده کنند چراکه این ها یک نعمت بزرگ هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

قربانی اظهار کرد: در هشت سال دفاع مقدس اکثر کشورهای دنیا علیه ایران اسلامی به میدان آمدند که کشور را بگیرند و ملت ایران را شکست دهند و کشورهای زیادی به صدام کمک های مختلف انجام دادند اما آن چیزی که موجب شد تمام راهبردهای دشمنان شکست بخورد روحیه شهادت طلبی و مقاومت ملت بود.

,

وی ادامه داد: ملت ایران ملتی ایثارگر و عاشورایی است که همواره در طول دفاع مقدس با تاسی از امام حسین(ع) مقاوم و مستحکم پیش رفته است.

,

فرمانده لشکر عملیاتی ۲۵ کربلا در دوران دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس ملت ایران را توانست به این درجه از اقتدار و سربلندی برساند و همچون گنجی برای چهل و دو سال انقلاب توانسته ما را در شرایط و مقاطع حساس نجات دهد.

,

وی افزود: یکی از وظایف که امروز برعهده داریم توجه به آیین های انقلابی و ارزش های نظام اسلامی است که همواره باید به آنها توجه داشته باشیم چراکه انقلاب اسلامی با وجود ۲۴۰ هزار شهید والامقام امروز به یکی از ابرقدرت های بزرگ تبدیل شده و هیچ کشوری جرات نگاه به جمهوری اسلامی ندارد.

,

قربانی افزود: گرامیداشت یاد و خاطر شهدای انقلاب اسلامی موجب احیای فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه می شود و این کار برای نسل جوان بسیار با اهمیت است که باید به آن اهتمام داشته باشیم.

,

فرمانده لشکر عملیاتی ۲۵ کربلا در دوران دفاع مقدس بیان کرد: امروز انقلاب اسلامی به برکت وجود نعمت ولایت فقیه توانسته راه امام خمینی(ره)و شهدای عزیز را با قدرت و اقتدار ادامه دهد و ملت ایران در طول ۴۲ سال با پیروی از ولایت فقیه توانسته به عزت و سربلندی بی نظیری دست پیدا کند.

,

وی ادامه داد: در طول دفاع مقدس یکی از اقشار مهمی که نقش مهم و چشمگیری ایفا کردند روحانیون بودند که به طور نمونه در لشگر کربلا بیش از ۴۰۰ طلبه شهید شدند و این نشان از نقش کلیدی روحانیت در دفاع مقدس است که البته این نقش در طول ۴۲ سال همواره چشمگیر بوده است.

,

قربانی اظهار کرد: معنویت رزمندگان و شهدا توانست تمام راهبردهای دشمنان را با شکست جدی مواجه کند و امروز اگر راه شهدا و دفاع مقدس با تکیه بر ولایت فقیه ادامه دار باشد قطعا هیچ دشمنی نمی تواند کوچکترین ضربه را به کشور وارد کند.

,

فرمانده لشکر عملیاتی ۲۵ کربلا در دوران دفاع مقدس گفت: اتحاد و برادری رزمندگان در دفاع مقدس باید سرلوحه رفتار امروز ملت ایران باشد و همه باید با وحدت و همبستگی گوش به فرمان مقام معظم رهبری باشیم و راه شهدا و انقلاب اسلامی را ادامه دهیم و نگذاریم کشور به دست بیگانگان بیفتد.

,

وی افزود: امروز همه وظیفه داریم راه و آرمان های شهدا همواره در کشور جاری باشد و لذا یکی از وظایف ما بازخوانی خاطرات دفاع مقدس است کلا باید به آن اهتمام داشته باشیم.

,

قربانی بیان کرد: استان مرکزی در دفاع مقدس نقش بسیار مهم و حیاتی ایفا کرده و در بسیاری از عملیات ها نقش کلیدی داشته که شهدای شاخصی از این استان در دفاع مقدس نقش آفرینی کردند.

,

فرمانده لشکر عملیاتی ۲۵ کربلا در دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: آشنایی جوانان با راه شهدا و گفتمان انقلاب اسلامی یک ضرورت و راهبرد مهم باید باشد که همه نا پیشکسوتان باید نسبت به آن توجه و اهتمام داشته باشیم.

,

بیان خاطرات رزمندگان یکی از اولویت های پیشکسوتان دفاع مقدس باشد

, بیان خاطرات رزمندگان یکی از اولویت های پیشکسوتان دفاع مقدس باشد, بیان خاطرات رزمندگان یکی از اولویت های پیشکسوتان دفاع مقدس باشد,

 سردار محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله در گردهمایی بزرگداشت حماسه سازان عملیات خیبر گفت: امروز به یاد شهدا و افتخارآفرینان عملیات پرافتخار خیبر گردهم آمده ایم که فرصت بسیار مناسبی برای گرامیداشت شهدا و بازخوانی رفتارهای خودمان به عنوان بازماندگان شهدا است.

,

کریمی اظهار کرد: عزیزانی که از قافله شهدا باقی ماندند کمتر از شهدا نبودند و همچون شهید زنده هستند اما لازمه شهید زنده بودن و ماندن دلایلی دارد که باید به آنها توجه داشته باشیم.

,

وی ادامه داد: امثال باقی ماندگان از قافله شهدا همچون حضرت زینب(س) در جریان عاشورا است که باید بازماندگان قافله شهدا رسالت زینبی(س) خود را انجام دهند.

,

فرمانده سپاه روح الله گفت: بسیاری از بازماندگان قافله شهدا همچون شهدای زنده باید طبق قرآن به وفا و پیمانی که به شهدا داده اند به خوبی عمل کنند و اگر با عهد و پیمانی که با شهدا بستند باقی بمانند قطعا عاقبت بخیر خواهند شد.

,

وی افزود: حاج قاسم سلیمانی که عمر خود را در جهاد و شهادت صرف کرد با وجود اینکه بسیاری از رفقای او در دفاع مقدس و طول انقلاب اسلامی شهید شدند اما ایشان بر عهدی که با شهدا بسته بود باقی ماند و نهایت عاقبت بخیر شد.

,

کریمی اظهار کرد: جلساتی که برای گرامیداشت شهدا برگزار می شود خود شهدا نیز حضور دارند و به جلسه عنایت خواهند داشت و لذا باید قدر این جلسات نورانی را به خوبی بدانیم.

,

وی گفت: امروز نوشتن خاطرات نبرد رزمندگان در دفاع مقدس باید یکی از اولویت های پیشکسوتان دفاع مقدس باشد و باید به آن اهمیت دهیم.

,

فرمانده سپاه روح الله خاطرنشان کرد: در راستای کنگره شهدای استان مرکزی در طول ۶ سال گذشته گنجینه های خوبی از شهدا و رزمندگان جمع آوری شده و امروز همه باید کمک کنیم تا روز به روز این گنجینه ارزشمند پربارتر و تکمیل تر شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه