اخبار داغ

نایب رئیس اتحادیه پروفیل‌کاران خراسان‌جنوبی مطرح کرد؛

رکود در بازار آهن و انتظار فروشنده و خریدار/ چرا قیمت‌گذاری فولاد تولید داخل براساس نرخ دلار است؟

رکود در بازار آهن و انتظار فروشنده و خریدار/ چرا قیمت‌گذاری فولاد تولید داخل براساس نرخ دلار است؟
چهکندی‌نژاد گفت: چرا فولادی که صددرصد تولید داخل است باید موقع قیمت‌گذاری بر اساس دلار قیمت‌گذاری شود؟ یا چرا باید بر اساس فولادی که صادر می‌شود قیمت‌گذاری شود؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، زمین، آهن‌آلات و مصالح ساختمانی ملزومات اولیه برای ساخت مسکن است. افزایش قیمت هر یک از این موارد بر افزایش قیمت مسکن تاثیر داشته و بلعکس با افزایش قیمت زمین و مسکن قیمت مواد اولیه برای ساخت یک واحد مسکونی افزایش پیدا می‌کند. طی هفته‌های اخیر در بازار آهن آلات و محصولات فولادی روند افزایشی قیمت‌ها وجود داشته و این مسئله بازار آهن آلات را در حالت انتظار نگه داشته است. با افزایش قیمت‌ها معاملات کاهش یافته و در این شرایط فروشنده و خریدار هر دو متضرر می‌شوند. نبود ثبات در بازار مسئله‌ای است که باعث کاهش معاملات در تمامی زمینه‌ها شده و در این شرایط سخت اقتصادی کار را برای مردم و صاحبان مشاغل سخت کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

علیرضا چهکندی‌نژاد نایب رئیس اتحادیه پروفیل‌کاران خراسان‌جنوبی در این خصوص در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: قیمت‌ها در بازار آهن‌آلات طی دو هفته گذشته روند افزایشی داشته اما از ابتدای هفته گذشته مقداری روند کاهشی در قیمت‌ها را شاهد بودیم.

,

وی افزود: با توجه به معادلات سیاسی، بازار در حالت انتظار و به نوعی سردرگمی قرار گرفته است.

,

نایب رئیس اتحادیه پروفیل‌کاران خراسان‌جنوبی بیان کرد: با این شرایط مشخص نیست بازار به چه سمتی خواهد رفت چون هم احتمال کاهش و هم افزایش قیمت‌ها در بازار آهن‌آلات وجود دارد.

,

چهکندی‌نژاد عنوان کرد: با توجه به این‌که همه چیز به مسائل سیاسی گره خورده، مشخص نیست بازار به چه سمتی خواهد رفت و آینده بازار آهن آلات چه خواهد شد.

,

رکود در بازار آهن‌آلات

, رکود در بازار آهن‌آلات, رکود در بازار آهن‌آلات,

وی اظهار کرد: با توجه به حالت انتظاری که در بازار آهن آلات به وجود آمده شاهد رکود در بازار آهن هستیم و خرید و فروشی به صورت عملی در بازار انجام نمی‌شود. همه منتظر هستند ببینند نتیجه بازار آهن چه می‌شود.

,

نایب رئیس اتحادیه پروفیل‌کاران خراسان‌جنوبی گفت: با توجه به افزایش شدید قیمت مسکن و مصالح ساختمانی طی چند ماه گذشته، قدرت خرید مردم پایین آمده و با توجه به افزایش‌های نجومی قیمت زمین خالی یا واحدهای ساخته شده، مردم قدرت خرید نداشته و به دلیل کاهش ساخت و سازها، در بازار آهن نیز شاهد رکود هستیم.

,

چهکندی‌نژاد در مورد عرضه محصولات فولادی در بورس عنوان کرد: طی ماه‌های گذشته شاهد ریزش سهام عرضه محصولات فولادی در بورس بودیم و البته این تنها مربوط به سهام‌های فولادی نبود بلکه در سایر سهام‌های موجود در بورس نیز شاهد ریزش بودیم و این وضعیت ادامه دارد.

,

وی تصریح کرد: ریزش شاخص سهام محصولات فولادی در بورس نه‌تنها باعث کاهش قیمت آهن‌آلات نشده بلکه طی هفته‌های گذشته در مورد محصولات فولادی در بازار شاهد افزایش قیمت بودیم.

,

نایب رئیس اتحادیه پروفیل‌کاران خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در خراسان‌جنوبی کارخانه‌ای که به صورت عمده محصولات فولادی تولید و ارائه کند نداریم. کارخانه‌های کوچکی داریم اما این‌ها هیچ تاثیری از نظر قیمت در سطح کشور ندارد. تنها کارخانه فولادی که در خراسان‌جنوبی فعالیت دارد و می‌توان گفت تولیدات چشمگیری خواهد داشت، کارخانه فولاد قاینات است که این کارخانه در مرحله اول تولید شمش خواهد داشت و این نیز تاثیری در قیمت فولاد در سطح کشور ندارد.

,

عوامل دخیل در قیمت فولاد

, عوامل دخیل در قیمت فولاد, عوامل دخیل در قیمت فولاد,

چهکندی‌نژاد بیان کرد: قیمت فولاد به عوامل خاصی بستگی دارد که یکی از این عوامل، قیمت ارز است که با تغییرات قیمت ارز قیمت فولاد و آهن آلات تغییر می‌کند و عامل بعدی دخیل در قیمت‌ها، بحث عرضه و تقاضا است که در حال حاضر با توجه به این‌که قیمت دلار خیلی بالا است قیمت محصولات فولادی نیز افزایش داشته است.

,

وی در مورد عرضه و تقاضا، عنوان کرد: با توجه به این‌که صادرات محصولات فولادی را داریم و صادرات بر مبنای قیمت دلار انجام می‌شود تا زمانی‌که قیمت دلار کاهشی نباشد تاثیری در قیمت داخلی نخواهد داشت.

,

نایب رئیس اتحادیه پروفیل‌کاران خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: فعالیت کارخانه‌های فولادی استان در مقدار تناژ فولادی تولیدی استان تاثیر خواهد داشت اما تاثیری در قیمت‌ها ندارد.

,

آهن

, آهن,

ایجاد ثبات اقتصادی با تغییر نوع قیمت‌گذاری و توزیع آهن‌آلات

, ایجاد ثبات اقتصادی با تغییر نوع قیمت‌گذاری و توزیع آهن‌آلات, ایجاد ثبات اقتصادی با تغییر نوع قیمت‌گذاری و توزیع آهن‌آلات,

چهکندی‌نژاد بیان کرد: میزان فروش و درآمد همکاران آهن‌فروش در سال جاری نسبت به سال‌های گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا و افزایش قیمت آهن‌آلات کاهش داشته و همکاران با حداقل درآمد مشغول به کار هستند.

,

وی عنوان کرد: با توجه به این‌که سیستم قیمت‌گذاری فولاد از ابتدا تا انتها به گونه‌ای است که اتحادیه‌های آهن فروشی در سطح کشور هیچ دخل و تصرفی در نحوه قیمت‌گذاری ندارند، لذا اگر قرار باشد ثبات اقتصادی در محصولات فولادی را شاهد باشیم و قیمت فولاد واقعی شود، باید نوع قیمت گذاری و توزیع محصولات فولادی از ابتدا تا انتها تغییر کند.

,

نایب رئیس اتحادیه پروفیل‌کاران خراسان‌جنوبی ادامه داد: اگر نحوه قیمت‌گذاری مانند شرایط فعلی باشد، نباید انتظار ثبات یا کاهش قیمت در بازار آهن آلان را داشت.

,

چرا قیمت‌گذاری بر اساس دلار است؟

, چرا قیمت‌گذاری بر اساس دلار است؟, چرا قیمت‌گذاری بر اساس دلار است؟,

چهکندی‌نژاد افزود: چرا فولادی که صددرصد تولید داخل است باید موقع قیمت‌گذاری بر اساس دلار قیمت‌گذاری شود؟ یا چرا باید بر اساس فولادی که صادر می‌شود قیمت گذاری شود؟

,

وی عنوان کرد: تا زمانی‌که قیمت‌گذاری بر این اساس باشد و قیمت دلار افزایش داشته باشد قیمت محصولات فولادی افزایشی خواهد بود.

,

نایب رئیس اتحادیه پروفیل‌کاران خراسان‌جنوبی گفت: با توجه به این‌که در زنجیره فولاد، آهن فروشان از ابتدا تا انتها تاثیرات زیادی دارند و تمام محصولات فولادی در سطح کشور توسط آهن فروشان توزیع می‌شود، اما آهن فروشان هیچ دخل و تصرفی در جلساتی که برای توزیع و نرخ گذاری آهن آلات برگزار می‌شود ندارند لذا از مسئولان انتظار داریم اتحادیه‌ها را در این مورد دخیل کنند و از ظرفیت آهن فروشان در این خصوص استفاده شود چراکه حتما در بحث توزیع و قیمت واقعی محصولات فولادی تاثیر خواهد داشت‌.

,

چهکندی‌نژاد در مورد نوسانات قیمت آهن آلات، بیان کرد: با توجه به این‌که نوسانات خیلی شدید است همکاران آهن فروش در سطح کشور و استان از این وضعیت خسته و کلافه شدند.

,

وی ادامه داد: قیمت‌ها صبح، ظهر و بعدازظهر تفاوت دارد و نمی‌دانیم چه قیمتی را باید به مشتری بگوییم؛ برای نمونه قیمت را صبح یک عدد اعلام می‌کنیم وقتی مشتری قصد خرید دارد قیمت‌ها تغییر کرده و در این خصوص معمولا با مشتری مشکل پیدا می‌کنیم و نه‌تنها خرید و فروشی انجام نمی‌شود بلکه آرامش کاری نیز نداریم.

,

ثبات به بازار آهن‌آلات برگردد

, ثبات به بازار آهن‌آلات برگردد, ثبات به بازار آهن‌آلات برگردد,

نایب رئیس اتحادیه پروفیل‌کاران خراسان‌جنوبی تصریح کرد: با این نوسانات بازار آهن‌آلات، آهن‌فروش‌ها نمی‌دانند در یک معامله ضرر یا سود می‌کنند. اصلا ثبات یک روزه در بازار آهن نداریم. از مسئولان درخواست می‌شود ثبات و آرامش را به بازار آهن‌آلات برگردانند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه