اخبار داغ

چه مناطقی در اراضی اشغالی در تیررس حزب الله هستند؟

چه مناطقی در اراضی اشغالی در تیررس حزب الله هستند؟
قدرت موشکی حزب الله لبنان سبب نگرانی عمده‌ای در میان مقام‌های رژیم صهیونیستی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  هدف قرار گرفتن پی در پی پهپادهای رژیم صهیونیستی متجاوز به خاک لبنان توسط موشک‌های پیشرفته حزب الله، مهم‌ترین خبرهای اخیر در مورد پیشرفت روزافزون نظامی این جنبش مقاومتی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
شلیک موشک پیشرفته زمین به هوای حزب الله به سمت پهپاد صهیونیستی متجاوز به آسمان لبنان در هفته‌های اخیر از ابعاد مختلفی مورد توجه قرار گرفته است.
,
 
,
«یاکوف لاپین»، تحلیلگر امور راهبردی نظامی در منطقه غرب آسیا، از پژوهشگران مرکز «بیگن – سادات» و ستون نویس «جروزالم پست»، در یادداشت اخیر خود که در «besacenter» منتشر شد، ضمن اشاره به این موضوع، نوشت «شلیک این موشک توانایی جدید حزب الله را در به چالش کشیدن فعالیت‌های هوایی اسرائیل در آسمان لبنان نشان داد؛ خواه این فعالیت برای نظارت باشد خواه برای حملات هوایی آینده.»
,
 
,
«یوسی کوپرواسر»، ژنرال بازنشسته و رییس پیشین بخش تحقیقات اداره اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی که اکنون مدیر پروژه تحولات منطقه‌ای خاورمیانه در مرکز امور عمومی را بر عهده دارد، نیز در واکنش به حادثه مذکور، آن را دلیلی برای کارزار جدید حزب الله برای به چالش کشیدن فعالیت‌های جاسوسی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی خواند.
,
 
,
وی ضمن ابراز نگرانی از پیشرفت‌های موشکی حزب الله، مدعی ضرورت برتری هوایی رژیم صهیونیستی با هدف جمع آوری اطلاعات از لبنان شد.
,
 
,
اهمیت پیشرفت موشکی حزب الله تا آن جاست که اداره اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی ماه گذشته با انتشار ارزیابی سالانه اعلام کرد که حزب الله آمادگی کامل را برای ورود به درگیری با رژیم صهیونیستی دارد.
,
 
,
براساس این گزارش، حزب الله برخلاف سال ۲۰۰۶ که ۴ هزار موشک به شهرهای شمالی اراضی اشغالی شلیک کرد، امروز قادر است روزانه ۴ هزار موشک را شلیک کند.
,
 
,
استراتژیست‌های صهیونیست در بررسی که در مورد جنگ احتمالی آینده با حزب الله انجام دادند، به این نتیجه رسیدند که موشک‌های دقیق و کُشنده حزب الله می‌تواند چالشی بزرگ برای ارتش رژیم صهیونیستی رقم بزند.
,
 
,
پیشتر نیز «پائول ایدون»، تحلیلگر امور غرب آسیا در مورد جنگ احتمالی سوم میان رژیم صهیونیستی و حزب الله نوشته بود «اسرائیل باید در جنگ سوم با لبنان با موشک‌های بسیار کُشنده حزب الله مقابله کند.»
,
 
,
وی در گزارش خود از توانمندی موشکی و نظامی حزب الله در «فوربس»، به دلایل ناتوانی رژیم صهیونیستی در هدف انهدام زرادخانه موشکی حزب الله براساس پروژه اتاق فکر «موسسه واشنگتن برای سیاست خاور نزدیک» پرداخته و نوشت، ارزیابی‌های جدید نشان می‌دهند که تعداد موشک‌های فعلی حزب الله حدود ۱۰۰ هزار موشک است؛ البته ارزیابی‌های دیگر این میزان را ۱۵۰ هزار موشک اعلام می‌کنند.
,
 
,
«آلون بن داوود»، تحلیلگر امور نظامی رژیم صهیونیستی نیز در گزارشی که اواسط ماه ژانویه منتشر کرد، نوشت «اسرائیل که نتوانسته در مقابل پیشرفت روزافزون موشکی حزب الله و توانایی مستقل آن در ساخت و تولید موشک‌های دقیق کاری انجام دهد، به حمله هوایی علیه سوریه روی آورده است.»
,
 
,
او با اشاره به پاسخ حزب الله به حمله رژیم صهیونیستی علیه لبنان در سال‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۶، تاکید کرد که اکنون مقر ارتش رژیم صهیونیستی در تیررس موشک‌های حزب الله قرار دارد.
,
 
,
همچنین یک مقام ارشد پیشین رژیم صهیونیستی نیز در گفت وگو با «بیزنس اینسایدر» در مورد یافتن راه حلی برای مقابله با توانایی موشکی حزب الله اظهار نگرانی کرد.
,
 
,
به گفته او، «ارتش اسرائیل قادر به انجام عملیاتی برای مقابله با موشک‌های حزب الله که می‌توانند خسارات زیادی را برای اسرائیل به بار بیاورند، نیست.»
,
 
,
یک مقام اطلاعاتی سابق رژیم صهیونیستی نیز می‎گوید «حزب الله توانایی نظامی خود را بسیار دقیق و با تمرکزی منحصر به فرد طراحی کرده است.»
,
 
,
همه این‌ها نشان می‌دهند که در صورت بروز جنگی دیگر علیه لبنان، خنثی سازی توانمندی‌های موشکی حزب الله می‌تواند به مهم‌ترین چالش ارتش رژیم صهیونیستی در طول یک نسل تبدیل شود.
,
 
,
انتهای پیام/
,
منبع: میزان
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه