اخبار داغ

دکتری فیزیولوژی پزشکی:

صحبت کردن در فضای بسته سبب انتقال کرونا می‌شود

صحبت کردن در فضای بسته سبب انتقال کرونا می‌شود
دکتری فیزیولوژی پزشکی با اشاره به ناقلین خاموش کرونا گفت: صحبت کردن به ویژه در فضای بسته احتمال انتقال کرونا را افزایش می‌دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا رئوفی گفت: صحبت کردن همچون عطسه و سرفه نقش مهمی در انتقال ویروس کرونا دارد، اما پخش ذرات آلوده به کرونا (در صورت ناقل بودن شخص) در عطسه وسرفه بیش از صحبت کردن است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی با تاکید بر ضرورت تهویه هوا ادامه داد: در حال حاضر با شیوع کرونا هر یک از اماکن عمومی و خصوصی باید از تهویه هوا برخوردار باشد، به عبارت دیگر، ورودی و خروجی هوا بتواند جریان هوا را به طور مداوم عوض کند.
,
 
,
به گفته این دکتری فیزیولوژی پزشکی، در فضای باز جریان مداوم هوا ویروس را حذف می‌کند، اما فضای بسته مستلزم ورودی و خروجی جریان هوا برای حذف ذرات آلوده است.
,
 
,
رئوفی با بیان این که صحبت کردن نیز در فضای بسته احتمال انتقال ویروس را افزایش می‌دهد، گفت: ویروس کرونا عمدتا از طریق تنفس وارد بدن می‌شود، بنابراین صحبت کردن شخص ناقل کرونا هم در فضای بسته احتمال انتقال ویروس را شدت بخشیده و در حقیقت پخش ویروس در فضا است.
,
 
,
آیا ویروس کرونا از طریق چشم منتقل می‌شود؟
, آیا ویروس کرونا از طریق چشم منتقل می‌شود؟,
 
,
وی همچنین در خصوص انتقال ویروس کرونا از طریق چشم اظهار داشت: ماسک عمدتا از ورود قطرات آلوده به کرونا از طریق بینی و دهان جلوگیری می‌کند، اما این ذرات آلوده می‌تواند از طریق چشم به بدن نفوذ کند.
,
 
,
رئوفی تاکید کرد: چشم با مجاری بینی در ارتباط است، بنابراین ویروس کرونا از طریق چشم وارد مایع بینی و پس از آن مجاری تنفسی شده و بدن را درگیر خواهد کرد.
,
 
,
عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس افزود: براساس برخی مطالعات نیز درصد ابتلا به کرونا در عینکی‌ها کمتر از دیگران بوده است، زیرا عینک نقش محافظتی خواهد داشت.
,
 
,
به گزارش ایرنا، ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.
,
 
,
از زمان شیوع کرونا در کشور(اسفند سال 98) تاکنون یک میلیون و ۶۰۷هزار و ۸۱ نفر در کشور به طور قطعی به این ویروس مبتلا شده و ۵۹ هزار و ۸۳۰ نفر از هموطنان جان خود را از بر آن از دست داده اند.
,
 
,
انتهای پیام/
 منبع: ایرنا
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه