اخبار داغ

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا:

۲۵۰ هزار دوز واکسن کرونا امروز وارد کشور می‌شود

۲۵۰ هزار دوز واکسن کرونا امروز وارد کشور می‌شود
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: امروز ۲۵۰ هزار دوز واکسن سینوفارم وارد کشور می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  علیرضا رئیسی در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا در مورد وضعیت کرونایی استان‌های مختلف کشور گفت: در حال حاضر ۱۱ شهر استان خوزستان دارای وضعیت قرمز کرونایی هستند و وضعیت ۳۲ شهر در نارنجی، ۲۵۱ شهر زرد و ۱۵۴ شهر نیز آبی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی با اشاره به اینکه امروز ۲۵۰ هزار دوز واکسن سینوفارم چینی وارد کشور می‌شود افزود: همچنین تاریخ ورود ۴.۲ میلیون دوز واکسن کوواکس طی امروز یا فردا مشخص می‌شود.
,
 
,
وی تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم تا پایان فروردین ۱۴۰۰، واکسیناسیون یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از گروه‌های پرخطر را به پایان برسانیم.
,
 
,
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: علاوه بر بخش‌های قبلی که در مرحله نخست واکسیناسیون کرونا قرار داشتند، عوامل اورژانس بیمارستان‌ها نیز در این مرحله واکسیناسیون می‌شوند.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه وضعیت بیماری در دنیا وضعیت مطلوبی نیست گفت: تا کنون بیش از ۱۱۴ میلیون نفر در دنیا به این بیماری مبتلا شدند و بیش از ۲میلیون و ۵۰۰ هزار نفر نیز متاسفانه فوت کردند.
,
 
,
وی با تاکید بر اینکه ۵۲۰ هزار فوتی ناشی از بیماری کرونا فقط در کشور آمریکا ثبت شده است گفت: در انگلیس هم میزان مرگ و میر بالایی دارد و انگلیس در اروپا تقریباً رتبه اول را دارد همچنین محدودیت های شدیدی در کشورهای ایتالیا، فرانسه، آلمان و انگلیس در حال اجراست و این ویروس جهش یافته که از انگلیس شروع شده همه اروپا را درگیر کرده و در انگلیس هم می توان گفت که جایگزین ویروس ووهان شده است. این درحالی است که سیستم بهداشت و درمان انگلیس و سیستم سلامت آلمان بسیار قوی هستند اما در مقابل این ویروس به زانو درآمدند.
,
 
,
سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در خصوص بیماری کرونا در خوزستان و چهارمحال و بختیاری گفت: در سطح کشور گرچه روند بیماری یک وضعیت تقریباً با ثباتی است اما استانهای خوزستان و چهارمحال و بختیاری از استان هایی هستند که بیماری در آنها افزایش یافته به خصوص خوزستان که در اهواز و آبادان و برخی شهرهای دیگر که گردش ویروس جهش یافته بالاست.
,
 
,
رئیسی ادامه داد: میزان رعایت پروتکل ها در دزفول و شادگان بهتر از قبل شده است و به نظر می رسد روند افزایشی بیمار تا حدودی در حال کنترل است.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه روزانه ۱۲ هزار تست فقط در خوزستان انجام می شود گفت: همچنین در کشور نیز بالای ۱۰۰ هزار تست در روز انجام می شود که این روند می تواند در تشخیص زودرس بیماران و اطرافیان آنها کمک کننده باشد.
,
 
,
وی از مردم درخواست کرد طی چند هفته باقی مانده پروتکل ها را رعایت کنید تا نوروز آرامی داشته باشیم.
,
 
,
به گفته وی، ماهیت ویروس کرونا طوری است که خیلی قابل پیش بینی نیست و به محض عدم رعایت، موجی از بیماری می تواند شهر، استان و کشور را در برگیرد. ویروس جهش یافته انگلیسی هم که به شدت قدرت سرایت بالایی دارد.
,
 
,
رییسی درباره کنترل مرزهای کشور نیز گفت: در ارتباط با کنترل مرزها در ستاد بحث شد و قرار شد نیروهای جمعیت هلال احمر برای مراقبت مرزی به کمک نیروهای بهداشت بیایند.
,
 
,
سخنگوی ستاد مقابله با کرونا با اشاره به اینکه در حال حاضر مرزهای غربی کشور بسته شده و به شدت هم کنترل می شوند افزود: امیدواریم بتوانیم مرز هوایی و زمینی و آبی را به دقت کنترل کنیم.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه