اخبار داغ

انتظار ۱۰ ساله مردم سمنان اجرایی می‌شود؛

بازسازی بافت فرسوده بازار سمنان تا پایان فروردین ۱۴۰۰

بازسازی بافت فرسوده بازار سمنان تا پایان فروردین ۱۴۰۰
مدیر بافت تاریخی شهرداری سمنان گفت: اجرای پروژه پیاده راه سازی خیابان امام در حال اجرا است و امیدوار هستیم تا پایان فروردین ماه سال آینده به اتمام برسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از مرآت، احیای بافت تاریخی شهری احیای فرهنگ و تمدن ماست و بخشی از فرهنگ و تاریخ هزارساله استان سمنان در بازارهای تاریخی آن نهفته است ، ازاین رو حفظ بازارهای سنتی حائز اهمیت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,
سعید پرسا مدیر بافت تاریخی شهرداری سمنان احیای بازار سمنان را خواست ۱۰ ساله مردم این شهردانست و گفت: پیاده راه سازی خیابان امام در دو فاز جداره سازی و کف سازی در حال اجرا است که فازاول از سال گذشته شروع شده و با توجه به همکاری خوب کسبه بازار در تعویض کرکره ها و نصب تابلوهای یکسان خوشبختانه رو به اتمام است.
,
 
,
وی در خصوص کف سازی خیابان امام و بازارهای سرپوشیده اظهار کرد: اصلاح زیر ساخت ها و تاسیسات زیر بنایی و اجرای فاضلاب و اصلاح شبکه آب وبرق انجام گرفته و برای سنگفرش کردن آماده است اما به دلیل ملاحظات و جلوگیری از عدم رونق بازار شب عید کسبه به تعویق افتاده که درایام تعطیلات عید مجدد از سرگرفته می شود و امیدوارهستیم با همکاری و مشارکت کسبه اجرای پروژه تا پایان فروردین ماه باتوجه به سرعت بالای اجرای کار پیمانکار به اتمام برسد.
,
 
,
مدیر بافت تاریخی شهرداری سمنان همچنین احیای زندگی سالم و انسان محور را از دیگر اهداف شهرداری دانست و خاطرنشان کرد: در این راستا هدف شهرداری ایجاد یک تفرجگاه و فضای مناسب برای پیاده روی خانوادگی در فضای بازاراست که جهت سهولت استفاده تمام اقشار جامعه ازجمله کودکان و سالمندان و توان یابان خودروهای برقی و کالسکه پیش بینی شده است.
,
 
,
پرسا در خصوص سهولت رفت و آمد و دسترسی آسان ترشهروندان به بازار گفت: در این خصوص برای جلوگیری از ایجاد ترافیک شهری، استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی، اسنپ و تاکسی های اینترنتی با درصد تخفیف طی صحبت های انجام شده با شرکت های مذکور، پیش بینی شده است و همچنین پارکینگ هایی در ضلع شمالی از جمله پارکینگ چاپارخانه ،پارکینگ مرکزی خیابان امام و پارکینگ پشت پارک ملت و خیابان کهنه دژ و در ضلع جنوبی پارکینگ خیابان آستانه و شهید علومی در نظر گرفته شده است.
,
 
,
مدیر بافت تاریخی شهرداری سمنان از احیای بافت فرسوده  بازارسرپوشیده سمنان تا تکیه ناسار خبرداد و افزود: اصلاح و بازسازی بازار سرپوشیده با مشارکت میراث فرهنگی صورت گرفته و اصلاح زیر ساخت ها و ایمن سازی بازار که به دلیل نبود فاضلاب مناسب باعث سست شدن پی بازارشده، انجام گرفته است و امیدوار هستیم کف سازی تا پایان فروردین ماه به اتمام برسد.
,
 
,
وی در رابطه با نارضایتی کسبه از بستن کامل خیابان امام گفت: باید طرح اجرا شود تا خود کسبه هم به این نتیجه برسند که این موضوع باعث افزایش رونق کسب و کار آنها و جذب گردشگرمی شود و برای بارگیری های آنها نیز اقدامات و زمانبندی های لازم صورت گرفته است.
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه