اخبار داغ

استاندار قم در جمع خبرنگاران؛

پروتکل ها در بازار شب عید رعایت نشود محدودیت ها افزایش پیدا می کند

پروتکل ها در بازار شب عید رعایت نشود محدودیت ها افزایش پیدا می کند
استاندار قم با اشاره به اینکه محدودیت‌ها در قم همان محدودیت‌های وضعیت آبی است گفت: اگر پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی در روزهای پایانی سال و در بازار رعایت نشود محدودیت ها افزایش پیدا خواهد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش  قم فردا،بهرام سرمست استاندار قم بعد از جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این جلسه طبق روال قبل گزارشی از وضعیت بیماری کرونا در کشورهای جهان و استان های کشور ارائه شد و بنابر این گزارشات یک رونده نسبتاً باثباتی در کل کشور حاکم است البته به استثنای شهرهایی که در خوزستان وضعیت قرمز دارند که به علت ورود ویروس انگلیسی وضعیت خطرناکی دارند.

 استاندار قم تصریح کرد: کرونای انگلیسی برای سایر استان های همجوار و مخصوصاً استان هایی که زیارتی هستند یک علامت هشدار و خطر است متاسفانه در یکی دو روز گذشته شاهد بودیم که در استان قم هم دو مورد ویروس کرونای انگلیسی مشاهده شده است این مسئله هشداردهنده است اگر مراقبت صورت نگیرد ممکن است با توجه به بُعد زیارتی استان قم شاهد شکل گیری موج چهارم کرونا باشیم.

 وی خاطر نشان کرد: گزارشاتی که در جلسه ارائه شد تاکید بسیار بیشتر بر رعایت پروتکل ها و  مراقبت از ورودی ها در مرزهای کشور بود  زیرا پیرامون ما کشورهایی هستند که وضعیت خوبی ندارند و همچنین تاکید بر کنترل ورودی های در مرزها و همینطور رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت کامل بود.

 استاندار قم افزود: قرار شد برای سفرهای نوروزی هم محدودیت هایی که لازم است برای جلسات آینده تدوین شود و در ستاد ملی مبارزه با کرونا مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

 وی ادامه داد : از مردم شریف استان قم قدردانی می‌کنیم زیرا در این مدت یک سال نهایت همراهی را داشتند همچنین اصناف تا حدودی رعایت کردند این همراهی ها جواب داد اما در آستانه سال جدید در ایام پایانی سال که جنب و جوشی وجود دارد در بازار باید محدودیت ها و پروتکل های بهداشتی بیشتر از گذشته انجام شود تا مجبور به اعمال محدودیت جدید نشویم.

 سرمست بیان داشت: محدودیت ها در قم همان محدودیت های قبلی است که برای شرایط آبی استان تدوین شده است اما نظارت ها افزایش پیدا خواهد کرد و همچنین غربالگری و تست افراد بیشتر خواهد شد  آن دو مورد ویروس انگلیسی کرونا که کشف شد تمام اطرافیان و کسانی که با آن دو نفر ارتباط داشتند به صورت کامل غربالگری شد و از آنها تست کرونا گرفته شد که خوشبختانه این دو مورد فعلاً تحت کنترل است و افزایش پیدا نکرده و برای شیوع پیدا نکردن ویروس انگلیسی کرونا تدابیری را در ستاد استانی مبارزه با کرونا اتخاذ شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,   قم فردا،, قم فردا،, قم فردا, ،,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,



انتهای پیام/

,
,
, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه