اخبار داغ

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی خراسان‌جنوبی:

۸۷ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی برای نیروگاه‌های خورشیدی خراسان‌جنوبی جذب شد

۸۷ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی برای نیروگاه‌های خورشیدی خراسان‌جنوبی جذب شد
جعفری گفت: مجموع سرمایه‌گذاری خارجی جذب شده برای نیروگاه‌های خورشیدی خراسان جنوبی تا پایان بهمن‌ماه سال جاری به بیش از ۸۷ میلیون دلار رسیده در مقایسه با ابتدای دولت دوازدهم رشد ۸۶ درصدی داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، بیش از ۳۰۰ روز در سال در استان خراسان‌جنوبی آفتابی است و استفاده از خورشید برای کسب درآمد و تامین برق در این استان کاملا قابل اجرا است و توجیه اقتصادی دارد.

در بحث استفاده از انرژی خورشیدی، کشورهای خارجی برای سرمایه گذاری در استان خراسان‌جنوبی از سال ۱۳۹۶ اقدام کرده و تاکنون علاوه بر سرمایه گذاری که در استان انجام شده برای بیش از ۵۰۰ نفر شغل ایجاد شده است.

خردادماه سال جاری بود که محمد بهروزی معاون اقتصادی اداره‎کل امور اقتصادی و دارایی خراسان‌جنوبی در جمع خبرنگاران، از راه اندازی سه نیروگاه خورشیدی یک، ۷ و ۱۰ مگاواتی در استان خراسان‌جنوبی از سال ۱۳۹۶ خبر داد.

وی اظهار کرد: چهار کشور خارجی تاکنون ۳۹ میلیون و ۴۷۰ هزار یورو برای تولید برق خورشیدی در خراسان‌جنوبی سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

اکنون پس از گذشت حدود ۸ ماه از این خبر، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان‌جنوبی در خصوص آخرین وضعیت سرمایه گذاری کشورهای خارجی در استان، از افزایش کشورهای خارجی سرمایه‌گذار و سرمایه‌گذاری مصوب بیش از ۹۰۰ میلیون دلاری در انرژی خورشیدی در استان خبر می‌دهد.

عیسی جعفری‌گیو مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: در حال حاضر تعداد سه نیروگاه خورشیدی بزرگ مقیاس با سرمایه گذاری اتباع خارجی در استان به شبکه برق سراسری متصل شده است.

وی افزود: نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی خوسف با سرمایه گذاری بیش از ۷ میلیون دلار توسط شرکت فیلان انرژی از کشور آفریقای جنوبی، نیروگاه خورشیدی یک مگاواتی بشرویه با سرمایه‌گذاری مشترک دو شرکت آلمانی و بلغارستانی به مبلغ ۴۲۰ هزار دلار و نیروگاه خورشیدی ۷ مگاواتی سربیشه با سرمایه‌گذاری انجام شده بیش از ۳.۷ میلیون دلار توسط یکی از ایرانیان مقیم کشور چین و با مشارکت سرمایه‌گذاران چینی به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان‌جنوبی بیان کرد: یک نیروگاه ۱۰ مگاواتی توسط سرمایه‌گذاران چینی در حال احداث است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان,
,
,
,
, معاون اقتصادی اداره‎کل امور اقتصادی و دارایی خراسان‌جنوبی,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

۸ درخواست سرمایه‌گذاری از سوی سرمایه گذاران اتباع خارجی

, ۸ درخواست سرمایه‌گذاری از سوی سرمایه گذاران اتباع خارجی, ۸ درخواست سرمایه‌گذاری از سوی سرمایه گذاران اتباع خارجی,

جعفری در مورد میزان سرمایه‌گذاری در این خصوص از ابتدای سال‌جاری، اظهار کرد: طی سال جاری ۸ درخواست سرمایه‌گذاری از سوی سرمایه گذاران خارجی اتباع کشورهای چین، هلند، آلمان، ایتالیا، افغانستان و لبنان مطرح شده و ضمن برگزاری جلسات به منظور پذیرش و بررسی زمینه سرمایه‌گذاری، موافقت‌های اولیه دستگاه‌های اجرایی در خصوص تامین زیرساخت و واگذاری زمین انجام شده است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر تعداد پروژه‌های دارای مجوز سرمایه‌گذاری خارجی فعال و در حال پیگیری در استان خراسان‌جنوبی ۱۴ پروژه است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان‌جنوبی گفت: از این میزان، ۹ پروژه سرمایه‌گذاری خارجی با سرمایه مصوب به مبلغ ۶۸.۳ میلیون دلار فعال و در حال بهره‌برداری، یک پروژه با سرمایه مصوب ۷۵ میلیون دلاری در حال ساخت و چهار پروژه با سرمایه‌گذاری خارجی با سرمایه‌گذاری بیش از ۲۵۰.۳ میلیون دلار در حال پیگیری است.

,
,
,
,
,

۹۸۸ میلیون دلار سرمایه‌گذاری مصوب/ ۸۷ میلیون دلار سرمایه‌گذاری جذب شده

, ۹۸۸ میلیون دلار سرمایه‌گذاری مصوب/ ۸۷ میلیون دلار سرمایه‌گذاری جذب شده, ۹۸۸ میلیون دلار سرمایه‌گذاری مصوب/ ۸۷ میلیون دلار سرمایه‌گذاری جذب شده,

جعفری بیان کرد: مجموع میزان سرمایه‌گذاری خارجی مصوب تا بهمن‌ماه سال جاری به بیش از ۹۸۸ میلیون دلار رسیده که در مقایسه با ابتدای دولت دوازدهم رشد ۵۸ درصدی داشته است.

وی عنوان کرد: میزان مجموع سرمایه‌گذاری خارجی جذب شده نیز تا پایان بهمن‌ماه سال جاری به بیش از ۸۷ میلیون دلار رسیده در مقایسه با ابتدای دولت دوازدهم رشد ۸۶ درصدی داشته است.

,
,
,

اشغال‌زایی برای بیش از ۴۰۰ نفر

, اشغال‌زایی برای بیش از ۴۰۰ نفر, اشغال‌زایی برای بیش از ۴۰۰ نفر,

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان‌جنوبی در مورد میزان اشتغال‌زایی ایجاد شده توسط این سرمایه‌گذاری‌ها، گفت: میزان اشتغال ایجاد شده در ۱۰ طرح سرمایه‌گذاری خارجی استان بیش از ۴۰۰ نفر است که در پروژه‌های مربوط به بخش صنعت، معدن و انرژی ایجاد شده است.

جعفری افزود: اشتغال ایجاد شده در سه پروژه نیروگاه خورشیدی در فاز ساخت حدود ۱۵۰ نفر بوده است و اکنون در فاز بهره‌برداری ۳۵ نفر مشغول به فعالیت هستند.

,
,
,

پروژه‌های بالقوه در خراسان‌جنوبی که قابلیت سرمایه‌گذاری دارد

, پروژه‌های بالقوه در خراسان‌جنوبی که قابلیت سرمایه‌گذاری دارد, پروژه‌های بالقوه در خراسان‌جنوبی که قابلیت سرمایه‌گذاری دارد,

وی در مورد پروژه‌های بالقوه استان که قابلیت سرمایه‌گذاری دارند، اظهار کرد: استان خراسان‌جنوبی ظرفیت و پتانسیل‌های بسیار زیادی در بخش‌های مختلف دارد که از جمله آن می‌توان به اولویت اول در بحث سرمایه‌گذاری در بخش صنعت و معدن شامل ایجاد واحدهای فرآوری مواد معدنی و صنایع کانی‌های غیرفلزی با توجه به غنای ذخایر معدنی، فرآوری انواع سنگ‌های تزئینی، فرآوری سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، واحدهای پایین دستی مس، استحصال فلز منیزیم از ذخایر دولومیتی و تولید محصولات متناسب با نیاز استان‌های هم جوار و نیز کشور افغانستان با توجه به مرز مشترک و وجود بازارچه‌ها و گمرک مرزی اشاره کرد.

, بخش صنعت و معدن,

کشاورزی و گردشگری

, کشاورزی و گردشگری, کشاورزی و گردشگری,

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان‌جنوبی بیان کرد: اولویت‌های سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی نیز پروژه‌هایی از جمله ایجاد واحدهای فرآوری محصولات کشاورزی و دامی نظیر زرشک، زعفران، عناب، گیاهان دارویی، کرک و پشم و سایر محصولات دامی، زراعی و باغی، احداث مجتمع‌های تولید گیاهان دارویی، ایجاد مجتمع‌های بزرگ گلخانه‌ای، ایجاد دامداری‌های صنعتی و احداث کشتارگاه‌های صنعتی دام، طیور و صنایع جانبی است.

,

جعفری خاطرنشان کرد: در بخش گردشگری نیز ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در مناطق نمونه گردشگری و روستاهای هدف گردشگری، مجتمع‌های آب درمانی،کمپ های کویر نوردی، احداث هتل در مراکز شهرستان‌ها، تبدیل اماکن تاریخی به اماکن فرهنگی، توریستی و ... وجود دارد.

,

وی در مورد پروژه‌هایی که امکان سرمایه‌گذاری عموم مردم در آن وجود داشته باشد، اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های حمایتی دولت در بهره‌گیری از انرژی‌های تجدیدپذیر و انعقاد قرارداد خرید تضمینی 20 ساله برق، یکی از طرح‌های قابل سرمایه‌گذاری توسط عموم مردم، ایجاد نیروگاه‌های مقیاس کوچک خانگی است.

,

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان‌جنوبی بیان کرد: در حوزه گردشگری نیز ظرفیت خوبی در زمینه احداث اقامتگاه‌های بوم‌گردی در روستاها وجود دارد.

,

جعفری عنوان کرد: همچنین با توجه به تنوع تولیدات در صنایع دستی استان از جمله انواع پارچه‌های سنتی، گلیم، جاجیم و محصولات تکمیلی، رودوزی‌های سنتی، سبد بافی، قالی، قالیچه و ... پتانسیل بالایی در زمینه تولید و بسته‌بندی و بازاریابی وجود دارد.

,

وی خاطرنشان کرد: در حوزه کشاورزی، پروژه‌هایی نظیر پرورش دام سبک در روستاها و احداث گلخانه در شهرک‌های گلخانه‌ای می‌تواند منبع درآمد خوبی برای عموم مردم و به خصوص روستائیان را ایجاد کرده و موجب ایجاد اشتغال پایدار روستایی شود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه