اخبار داغ

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس خبر داد:

معافیت مدارس از پرداخت بهای حامل‌های انرژی

معافیت مدارس از پرداخت بهای حامل‌های انرژی
سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس مصوبه مجلس، مراکز آموزشی دولتی کشور از پرداخت بهای حامل‌های انرژی معاف شده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد حسین فلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگی شبکه خبری تهران نیوز، اظهار کرد: در جریان بررسی بودجه 1400 و در تکرار مصوبات سال‌های پیش، مراکز آموزشی دولتی کشور از پرداخت بهای حامل‌های انرژی معاف شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,

وی عنوان کرد: این مصوبه در سال‌های گذشته نیز به تصویب وکلای مردم در خانه ملت رسیده اما اجرایی نشده بود، بنابراین مجلسی‌ها امروز در حمایت از آموزش و پرورش استفاده از آب، برق و گاز را برای مدارس رایگان کردند.

,

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به رایگان شدن بهای حامل‌های انرژی مدارس از زمان اجرای لایحه بودجه 1400 در کشور، تاکید کرد: البته معافیت مدارس از پرداخت بهای حامل‌های انرژی تا زمانی است که الگوی مصرف رعایت شود، در غیر اینصورت باید بهای مصرف خود را بپردازند.

,

فلاحی افزود: پائین بودن سرانه آموزش موجب شده برخی مدارس وجوه تعریف نشده‌ای را از اولیای  دانش‌آموزان دریافت کنند که البته این کار نادرست بوده بوده و باید بر اساس ضوابط عمل شود.

,

وی تاکید کرد: در حالی سرانه آموزش در مراکز آموزشی بسیار پایین است که برخی مدارس حتی توان پرداخت مبالغ سنگین بهای حامل‌های انرژی را هم ندارند.

,

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با گسترده خواندن خانواده آموزش و پرورش و نیاز بالای اعتباری آن، گفت: مجلس کوشیده است سهم اعتبارات این نهاد را در بودجه 1400 افزایش داده و بالا ببرد.

,

فلاحی ادامه داد: اگرچه اعتبارات آموزش و پرورش در بودجه سال آینده روند افزایشی داشته اما مورد نظر و رضایت کمیسیون آموزش و تحقیقات نبود و همچنان نیاز اعتباری به مراتب بیشتری در حوزه‌های مختلف احساس می‌شود.

,

وی اظهار کرد: مشکلات زیادی در بدنه آموزش و پرورش وجود دارد مانند مدارس دارای کد تخریب، کمبود امکانات آموزشی و ضرورت نوسازی و مقاوم‌سازی مدارس که رفع آن‌ها نیازمند تامین منابع اعتباری لازم است.

,

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی بیان کرد: یکی از حوزه‌های مورد نظر مجلسی‌ها افزایش سهم اعتباری آموزش و پرورش در حوزه پرورشی بود که این مهم در بودجه 1400 اتفاق نیفتاد.

,

انتهای پیام/*

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه