اخبار داغ

نماینده کاشمر در مجلس:

افزایش قیمت دلار توسط دولت به معنای تأمین هزینه‌ها از جیب مردم است/ ضرر و زیان دامداری و کشاورزی از دستکاری ارز

افزایش قیمت دلار توسط دولت به معنای تأمین هزینه‌ها از جیب مردم است/ ضرر و زیان دامداری و کشاورزی از دستکاری ارز
حجت‌الاسلام نیک‌بین با بیان اینکه اگر واعظی در سخنرانی خود ادعا کرد که ما قیمت دلار را بالا برده‌ایم، به معنای این است که از جیب مردم هزینه‌های دولت را تأمین کرده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در اظهاراتی افزایش نرخ دلار را کار دولت بیان کرد و گفت: ما این کار را کردیم تا بتوانیم اقتصاد کشور را اداره کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی در سخنانش عنوان کرد: تا امروز دشمنان بگویند که فشار حداکثری شکست خورده و امروز ایران در موضع قدرت است، طی سه سال گذشته ما در جنگ تمام عیار اقتصادی بودیم و در این شرایط صادرکنندگان مجبور بودند ارز حاصل از صادرات را به کشور وارد کنند تا بتوانیم کالاهای اساسی را برای مردم تهیه کنیم.

,

در همین رابطه، حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین، نماینده مردم کاشمر، خلیل‌آباد، بردسکن و کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار صبح توس؛ در خصوص اظهارات اخیر محمود واعظی رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور که افزایش نرخ دلار را کار دولت بیان کرد، اظهار داشت: بالابردن و پایین آوردن قیمت ارز تنها توسط دولت صورت‌گرفته چون درآمد دولت به دلار و خرج آن به ریال است.

, صبح توس,

وی با بیان اینکه ضرر و زیانی که این کار در بخش کشاورزی، دامداری و صنایع حیاتی کشور مثل تولید مواد غذایی و... انجام می‌دهد قابل ‌لمس است، خاطرنشان کرد: شیر و گوشت نیاز مبرم به نهاده دامی دارد و نهاده دامی با دلار وارد می‌شود و قیمت دلار هم به جهت قیمت‌گذاری دولت بالا رفته است لذا نهاده‌های دامی در داخل کشور، گران به دست کشاورز و دامدار می‌رسد.

,

نماینده مردم کاشمر ادامه داد: تمام مردمی که سروکار با دامداری و کشاورزی دارند با این پیش‌فرض، مخارج آنها بسیار بالا می‌رود درحالی‌که درآمد بسیار پایین رفته است و به همین منظور مردم دام‌های مولد خود را به کشتار می‌دهند و این بسیار خسارت زیادی برای آینده مواد غذایی کشور خواهد بود.

,

وی با تأکید بر اینکه اگر واعظی در سخنرانی خود ادعا کرد که ما قیمت دلار را بالا برده‌ایم، به معنای این است که از جیب مردم هزینه‌های دولت را تأمین کرده‌اند، افزود: اگر واعظی ادعا دارد که افزایش قیمت دلار کار دولت نیست، مستند آنها سامانه ETS است و سامانه ETS آنها به معنای قیمت روز بازار است.

, ETS, ETS,

نیک‌بین تصریح کرد: دولت بر اساس لایحه بودجه در تبصره 4 بنده دال، ملاک برای تبدیل و تعدیل ارز را سامانه ETS (سامانه معاملات الکترونیکی) قیمت روز بازار عنوان کرده است و وقتی‌که این در لایحه بودجه آمده نمی‌توان حرف رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور را باور کرد بلکه مکتوبات آن را قبول می‌کنیم.

, ETS,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه