اخبار داغ

زمان اختتامیه کنگره ملی شعردفاع مقدس مشخص شد

زمان اختتامیه کنگره ملی شعردفاع مقدس مشخص شد
مراسم اختتامیه بیست و دومین کنگره ملی شعردفاع مقدس ۲۰ اسفند ماه به صورت نیمه حضوری در شیراز برگزار می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا اسماعیلی، شاعر و دبیر بیست و دومین کنگره ملی شعر دفاع مقدس درباره این  رویداد گفت: مراسم اختتامیه کنگره ملی شعر دفاع مقدس ۲۰ اسفندماه برگزارمی شود. به دلیل اینکه دبیرخانه دائمی این کنگره در شیراز است این مراسم در شیراز به صورت نیمه حضوری و در تهران از طریق فضای مجازی برگزار خواهد شد. البته هنوز ساعت برگزاری این مراسم مشخص نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: کنگره ملی شعر دفاع مقدس پس از پیروی انقلاب اسلامی به همت زنده یاد احمد راوری و سرار بهروز اثباتی آغاز به کار کرد. چند سالی این کنگره ملی برگزار نشد. سال گذشته بیست و یکمین دوره آن برگزار شد و امسال هم شاهد برگزاری بیست و دومین دوره آن هستیم. نتایج داوری آثار ارسالی به کنگره ملی شعر دفاع مقدس مشخص شده است. فراخوان آن در استان‌ها و سپس به صورت سراسری منتشر شد.

,

دبیربیست و دومین کنگره ملی شعردفاع مقدس ادامه داد: در استان‌ها داوری مقدماتی کنگره ملی شعردفاع مقدس انجام شد. پس داوری اولیه آثار، ۳۰ اثر به دبیرخانه مرکزی ارسال شد. داوری نهایی آثار ارسالی در دبیرخانه ملی این کنگره انجام شد. بیش از ۷۰۰ شاعر آثارشان را برای شرکت در بیست و دومین کنگره ملی شعردفاع مقدس ارسال کردند.

,

اسماعیلی بیان کرد: از کنگره ملی شعردفاع مقدس نسبتا خوب استقبال شد. سه برگزیده در بخش عمومی این کنگره ملی با موضوع ادبیات پایداری، مدافعان حرم و حاج قاسم سلیمانی معرفی می‌شوند. باتوجه به شیوع بیماری کرونا در کشور بخش ویژه کنگره ملی شعر دفاع مقدس به مدافعان سلامت اختصاص دارد. در این بخش یک برگزیده داریم. باتوجه به اینکه این کنگره چندسالی برگزارنشده بود، کیفیت آثار رسیده به دبیرخانه در حد قابل قبولی بود اما هنوز تا رسیدن به حدمطلوب فاصله دارد.

,

انتهای پیام/ 

,

منبع:باشگاه خبرنگاران

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه