اخبار داغ

عمل به سیره بزرگان با حمایت از ایتام/ گَر دست فتاده‌ای بگیری مَردی

عمل به سیره بزرگان با حمایت از ایتام/ گَر دست فتاده‌ای بگیری مَردی
حمایت از اقشار آسیب پذیر بارها از سوی بزرگان توصیه شده است به طوری که بسیاری از بزرگان را به عنوان نمادهای آن می شناسند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سرویس اجتماعی شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، حمایت از اقشار آسیب پذیر یکی از سنت های نیکویی است که در فرهنگ ما جایگاه ویژه ای دارد. این سنت نیکو بارها از سوی بزرگان توصیه شده است به طوری که بسیاری از بزرگان را به عنوان نمادهای آن می شناسند.

یکی از بزرگ ترین نمادهای حمایت از ایتام، حضرت علی(ع) است. روایات متعددی در خصوص حمایت های ایشان از ایتام نقل شده است و همین هم موجب شده تا وقتی نامی از ایتام و حمایت از آنان می آید، همیشه نام امیر المومنین علی(ع) هم می آید.

ادامه دادن راه این امام بزرگوار و دیگر بزرگانی که به حمایت از ایتام توصیه های فراوانی کرده اند، امروز هم میسر است. می توان از طرق مختلف دست یتیمی را گرفت و او را از مشکلاتی که ممکن است با آن روبرو شود، حفظ کرد.

طرف اکرام ایتام یکی اقدامات نیکویی است که می توان از طریق آن به این سیره ائمه و بزرگان عمل کرد.

طرح پویش ایران مهربان

محسن رخصی در گفتگو با خبرنگار مرصاد درباره اهمیت طرح اکرام ایتام اظهار داشت: حمایت از کودکان یتیم با هدف تامین نیازمندیهای آنها در زمینه های مختلف صورت می گیرد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) کرمانشاه افزود: در این طرح افراد خیر و نیکو کار حمایت مالی از یک یا چند یتیم را جهت رفع مشکلات مادی و معنوی آنها بر عهده می گیرند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد ,
,
,
,
,
,
,
,
, طرح پویش ایران مهربان, طرح پویش ایران مهربان,
,
,
,
,

, ,

وی خاطر نشان کرد: به همین منظور طرح پویش ایران مهربان که در قالب طرح اکرام ایتام است از ابتدای مهرماه امسال با هدف جذب پدران معنوی برای حمایت از ایتام و فرزندان محسنین به اجرا درآمده است و مورد استقبال خوب خیرین، نیکوکاران و حامیان قرار گرفته است.

,

رخصی تعداد ایتام و محسنین تحت حمایت در استان را ۱۴ هزار نفر عنوان کرد وگفت: این تعداد تحت حمایت ۳۵ هزار و یک حامی قرار دارند.

,

وی ادامه داد: سعی ما بر این است که تعداد حامیان را در استان کرمانشاه به ۳۷ هزار نفر به منظور حمایت از ایتام و فرزندان محسنین برسانیم.

,

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) کرمانشاه افزود: تا کنون سرانه پرداختی به ایتام ۳۵۰ هزارتومان رسیده و تلاش ما این است که با جذب حامیان بیشتر این سرانه برای هر فرزند یتیم و نیازمند را به ۷۵۰ هزار تومان برسانیم.

,

وی خاطر نشان کرد: هدف از پویش ایران مهربان این است که در بهار ۱۴۰۰ هیچ فرزند یتیم و محسنینی را بدون حامی در استان نداشته باشیم و با توجه به عنایتی که مردم استان کرمانشاه دارند، رسیدن به این هدف دور از انتظار نیست.

,

رخصی همچنین به هفته احسان و نیکوکاری اشاره کرد و افزود: از پنج شنبه ۱۴  اسفندماه هفته احسان و نیکوکاری آغاز می شود که به مدت یک هفته کمیته امداد آماده جمع آوری کمک های مردم برای خانواده های تحت حمایت است.

,

, ,

وی بیان داشت: به این منظور بیش از ۱۱۰ پایگاه برای جمع آوری کمک های مردمی در نظر گرفته شده است.

,

رخصی گفت: هم استانی های عزیز می توانند با شماره گیری کُد #۱*۸۸۷۷* و یا با استفاده از نرم افزار "آپ" کمک های خیرخواهانه خود را واریز کرده و یا می توانند این کمک ها را به شماره حساب ۰۱۰۹۳۹۰۹۳۹۰۰۹ و یا شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۳۹۶۲۷ واریز کنند.

,

چگونه در طرح اکرام ایتام و محسنین شرکت کنیم؟

, چگونه در طرح اکرام ایتام و محسنین شرکت کنیم؟, چگونه در طرح اکرام ایتام و محسنین شرکت کنیم؟,

شهرام کیهانی در گفتگو با خبرنگار مرصاد در خصوص جزئیات نحوه حمایت مردم از کودکان ایتام و محسنین گفت: در کرمانشاه حدود ۱۴ هزار فرزند ایتام و محسنین داریم.

,

رئیس اداره اکرام ایتام و محسنین کمیته امداد استان کرمانشاه افزود: فرزندان محسنین به دلایل مختلف از جمله بیماری صعب العلاج سرپرست خانوار و یا متارکه و هر دلیل دیگری مادر سرپرست خانواده است که تحت پوشش قرار می گیرند.

,

وی خاطر نشان کرد: حامیانی که در طرح ایتام و محسنین ثبت نام می کنند برای هر فرد یک کد شناسه تعیین می شود و کودکان نیز شناسه ای دارند و مبلغ واریزی مستقیم به حساب کودکان واریز می شود.

,

کیهانی بیان داشت: حامیان باید حداقل ماهانه ۱۰ هزار تومان پرداخت کنند اما گاهی برخی از حامیان بیش از این مقدار پرداخت می کنند.

,

وی ادامه داد: حامیان می توانند از طریق مراجعه سایت www.ekram.emdad.ir و یا سامانه پیامک ۳۰۰۰۳۳۳۳۸۳ و یا ارتباط با مراکز کمیته امداد ثبت نام کنند.

,

, ,

کیهانی افزود: افرادی که حامی یک یا چند کودک یتیم می شوند در طی حمایت، مبالغ واریزی حامی مستقیم به حساب فرزندان تحت حمایت واریز می شود.

,

وی گفت: همچنین شرایطی فراهم شده که حامی می تواند خانواده تحت پوشش خود را رصد کند تا شاهد رشد ایتام با کمک های خود باشد.

,

رئیس اداره اکرام ایتام و محسنین کمیته امداد استان کرمانشاه اظهار داشت: کمیته امداد شرایطی فراهم کرده تا حامیان از طریق مددکاران به صورت تصویری و یا از نزدیک با خانواده های ایتام ارتباط برقرار کنند تا با مشکلات آنها آشنا شوند.

,

وی به اجرای طرح پویش مهربان اشاره کرد و گفت: استان کرمانشاه در این طرح جایگاه خوبی دارد و تمام دستگاههای مختلف از جمله اصناف، بازاریان، ورزشکاران، جامعه پزشکان و سایر دستگاهها پای کار بودند و امیدواریم این کمک ها ادامه داشته باشد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه