اخبار داغ

بازار داغ گرانفروشی در جنوب شرق کشور؛

عوام فریبی با شعار دروغین تخفیف در فروشگاه‌های زنجیره‌ای/ اصناف زاهدانی زیر ذره بین گشت‌های مشترک

عوام فریبی با شعار دروغین تخفیف در فروشگاه‌های زنجیره‌ای/ اصناف زاهدانی زیر ذره بین گشت‌های مشترک
رشد قارچ‌گونه فروشگاه‌های زنجیره‌ای با شعار "تخفیف"، در حالی این روزها رقیبی جدی برای سوپرمارکت‌های محلی به شمار می‌رود که بازار داغ گرانفروشی در برخی از این مراکز گلایه‌های مردمی را به دنبال داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ طی ماه های اخیر شماری از شهروندان سیستان وبلوچستان تصاویر و فیلم هایی به تحریریه خبر عصرهامون ارسال کرده که حکایت از گران فروشی و عوام فریبی با شعار دروغین "تخفیف"، در برخی از فروشگاه های زنجیره ای دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون ,
با گسترش شعب فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای که مداوم در حال رقابت با یکدیگر و حتی با سوپرمارکت های محلی هستند، بساط حراجی‌های بزرگ با ارقام حیرت‌انگیز نیز حسابی باب شده است. این روزها اکثر فروشگاه‌ها، تمام ویترین ورودی خود را با برچسب انواع تخفیف‌های اغواگر پوشانده‌ و تلاش می‌کنند تا با هر ترفندی مشتریان را به سمت و سوی خود جذب کنند.

در این میان برخی فروشگاه‌ها برای جلب مشتری بیشتر به ارسال پیامک‌های انبوه هم رو آورده‌ یا یکی از کارگران فروشگاه را بیرون از مغازه برای تبلیغ تخفیف در آن مرکز بکارگیری کرده؛ اما اکثر مشتریان پس از خرید اقلام مورد نیاز تخفیفی که وعده داده شده بود را  دریافت نمی کنند.

در واقع برخی فروشگاه‌ها قیمت‌های غیرواقعی بر روی کالاهای خود می‌زنند و در نهایت رقم جدیدی را به عنوان آف معرفی کرده که در برخی موارد از قیمت واقعی و اصلی جنس هم گرانتر است!، گاهی مردم متوجه این موارد می‌شوند و موقع اعتراض به فروشگاه‌ها با این پاسخ مواجه می‌شوند که یا سیستم اشتباه کرده و یا قیمتی که به عنوان قیمت واقعی مصرف کننده روی محصول از سوی کارخانه درج شده، قیمت قدیم است!
 
,
,
,
,
,
,

 
, ,
,

شاید بسیاری از مردم ندانند که بر اساس قانون فریب آنها از سوی فروشگاه‌ها تخلف است و مجازات دارد و می‌توانند حقوق خود را پیگیری کنند.

,

در همین راستا پس از ارسال تصاویر و فیلم هایی از سوی شهروندان، خبرنگار ما نیز به برخی دیگر از شعب فروشگاه های زنجیره ای مراجعه و این موضوع را مشاهده کرد، سپس طی هماهنگی صورت گرفته گَشتی مشترک با حضور رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان زاهدان و بازرسین صنعت و معدن استان که در پی دریافت شکایات مردمی از برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای و درخواستی که پیرامون مطالبات مخاطبین این پایگاه خبری برای رصد قیمت کالاها بود، برنامه ریزی شد و از نزدیک وضعیت مورد بررسی قرار گرفت.
 

,
,

 
, ,
,
برای نمونه یک نشان تجاری چای با حدود ۵ درصد تخفیف ۹۴ هزار و ۸۱۰  تومان به فروش می‌رسید در حالی که قیمت مندرج روی این کالا ۷۹ هزار و ۹۰۰ تومان بود که هم گرانفروشی محسوب می‌شود و هم تخفیف ۵ درصدی آن متقلبانه است.

 برخورد قاطع و سریع در انتظار متخلفین   

میثم قاسمی، بازرس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در حاشیه این گشت مشترک به خبرنگار ما گفت: با توجه به گزارشات مردمی به ستاد خبری ۱۲۴ و مواردی که توسط این رسانه استانی مطرح شد، و از آنجایی که عمده گزارشات تخلف در گرانفروشی بود اقدام به بازدید میدانی از واحدهای فروشنده مواد غذایی در شهرستان زاهدان کردیم.

وی بیان کرد: در بازرسی که از واحدهای فوق صورت گرفت تخلف گران فروشی برای برخی از آنها محرز و پرونده تشکیل شد.

این مقام مسئول، در همین ارتباط از مردم خواست حتما در زمان خرید هر نوع کالایی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای قیمت مندرج در خود کالا را با مبلغی که در صندوق پرداخت می‌کنند، مقایسه کنند.

وی اذعان کرد: به منظور حمایت از حقوق مصرف کنندگان و مبارزه با گرانفروشی و همچنین ایجاد تعادل و ثبات بازار اقلام اساسی، گشت‌های مشترک بازرسان به‌صورت دائم در شهرستان زاهدان در حال انجام است، و در صورت محرز شدن هرگونه گرانفروشی، عدم ارائه فاکتور، عدم درج قیمت، تقلب، کم فروشی، عدم رعایت نکات بهداشتی و سایر موارد؛ واحدهای متخلف شناسایی و برای تمامی آنها پرونده تخلفاتی تشکیل و برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال خواهد شد.
 
,
,
,  برخورد قاطع و سریع در انتظار متخلفین   ,  برخورد قاطع و سریع در انتظار متخلفین   ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 
, ,
,
قاسمی تاکید کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی با شماره تلفن۱۲۴ و یا مراجعه به سازمان انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان واقع در خیابان امام خمینی(ره) زاهدان، می توانند موارد را اطلاع دهند تا در اسرع وقت به موضوع رسیدگی شود.

بازرس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تاکید کرد: شهروندان مطمئن باشند که در راستای پیگیری حق و حقوق آنها، برخورد قاطع و سریعی با متخلفین صورت می گیرد.

با این تفاسیر اما، بازدید میدانی گشت های مشترک از فروشگاه های زنجیره ای شهرستان زاهدان در حالی دائما در دستور کار قرار دارد که این مراکز؛ اتحادیه دارند و اگر به وظایف نظارتی شان عمل می‌کردند، شاید به حضور گشت‌های مشترک سازمان صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی، بهداشت و انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان در این فروشگاه‌ها هم نیازی نبود.
 
انتهای پیام/
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه