اخبار داغ

سنت نو کردن لباس؛

رسم کهن آیین نوروزی ایران که با تورم به فراموشی سپرده شد

رسم کهن آیین نوروزی ایران که با تورم به فراموشی سپرده شد
پوشیدن لباس نو در نوروز از گذشته بین همه ایرانی ها رواج دارد یعنی چه فقیر و چه غنی سال جدید را با لباس نو شروع می کنند این یکی از سنت های قدیمی ایرانیان است که فقیر و غنی نمی شناسد و همه سعی در نو کردن لباس دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر همدان، بازار راکد پوشاک این روزها هم صدای فروشندگان را در آورد و اینکه کمتر کسی به نو کردن لباس عید می پردازد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

نو عید کردن لباس های عید یکی از آداب و سنت هایی است که معمولا ایرانی ها در آستانه سال نو انجام می دهند و معمولا پدر و مادرها، بچه ها را به گرفتن لباس نو در عید وعده می دهند اما گویا امسال از لباس نو در بیشتر خانواده ها خبری نیست.

,

مغازه کفش فروشی را دیدیم که پدر خانواده ای در حال امتحان کردن کفش برای سه فرزندش بود، کفشی که بیشتر حالت تزیینی داشت و مواد اولیه گرانی چون چرم و غیره در آن به کار برده نشده بود اما قیمت بالایی داشت.

,

شاید خرید یک کفش برای پدر این خانواده ممکن بود اما حالا خرید سه کفش برای فرزندانش او را دچار شک و تردید کرده بود و به هر بهانه ای ایرادی از کفش می گرفت و در نهایت اصرار فرزندان دست خالی از مغازه خارج شدند.

,

از آن سو قیمت مانتو شلوار و پوشاک پشت ویترین ها با قیمت هایی که روی آنها درج شده باور کردنی نیست و یک مانتوی معمولی با دوخت متوسط به قیمت 600 تا 700 هزار تومان به فروش می رسد.

,

قیمت مواد اولیه چندین برابر افزایش یافته است

, قیمت مواد اولیه چندین برابر افزایش یافته است, قیمت مواد اولیه چندین برابر افزایش یافته است,

حجت ناصری، رئیس اتحادیه پوشاک در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: افزایش قیمت در تمام صنف ها را داشتیم و به طبع در پوشاک هم داریم.

,

وی افزود: قیمت مواد اولیه چون دوک سرزیپ و غیره چندین برابر افزایش یافته است، بنابراین طبیعی است که قیمت پوشاک هم افزایش یابد.

,

ناصری عنوان کرد: فروشندگان سعی در فروش اجناس خود دارند چرا که اگر لباسی به فروش نرود برای سال آینده از مد افتاده و کمتر خریداری سمت آن می رود، بنابراین فروشندگان سعی می کنند با کمترین قیمت جنس خود را به فروش برسانند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه